THE RISE TO POWER

Το Internet χρησιμοποιούνταν για παραπάνω από μία δεκαετία και η χρήση του θα αυξανόταν όλο και περισσότερο με το χρόνο. Εξουδετερώνοντας τα φυσικά εμπόδια στο περιβάλλον, οι πληροφορίες μπορούσαν να διανεμηθούν άμεσα. Παρ’ όλα αυτά, η ψηφιακή διανομή παιχνιδιών δεν θα εμφανιστεί μέχρι τις αρχές του 2000. Κατά το 1990, πράγματα όπως patches, maps, cheat codes και modifications ήταν τα μόνα διαθέσιμα εργαλεία που γίνονταν διαθέσιμα στους gamers με σύνδεση στο Διαδίκτυο, αλλά μέχρι εκεί. Εξαίρεση αποτελεί η Cavedog Entertainment (Ron Gilbert και Chris Taylor, κανείς;) η οποία από το 1997 άρχισε να διαδίδει μικρά κομμάτια content για το RTS ονόματι Total Annihilation, τα οποία ήταν συνήθως maps και μονάδες δωρεάν. Ναι, το πρώτο DLC της ιστορίας ήταν δωρεάν!

Η πρώτη προσπάθεια για διανομή ολόκληρων παιχνιδιών έγινε από τη Stardock το μακρινό 2001. Η πλατφόρμα Stardock Central επέτρεπε στους χρήστες να κατεβάζουν ψηφιακά παιχνίδια από το Drengin network μονάχα με μία ετήσια συνδρομή, ενώ το network αργότερα μετονομάστηκε σε totalgaming.net, όταν εγκαταλείφθηκε το συνδρομητικό μοντέλο. Η εξέλιξη συνεχίστηκε και το 2008, όταν η πλατφόρμα Impulse λανσαρίστηκε μόνο για να πωληθεί στη γνωστή αλυσίδα retailers, GameStop το 2011. Τίποτα από τα παραπάνω όμως δεν πιάνει μία μπροστά στον άρχοντα του digital distribution…


«Προπαραγγείλτε από εμάς, μη τυχόν και χάσουμε την πελατεία μας!».

H αρχή ξεκίνησε όταν η Valve ήθελε να εξαφανίσει το πρόβλημα που προέκυπτε μετά την κυκλοφορία ενός νέου patch για το Counter-Strike, κάτι που απέτρεπε πολλούς παίκτες να παίξουν μέχρι οι servers να αναβαθμιστούν στη νέα έκδοση του παιχνιδιού. Η Valve επικοινώνησε με Microsoft, RealNetworks και Yahoo! για τη δημιουργία μίας πλατφόρμας που θα έλυνε το παραπάνω πρόβλημα, αλλά η απροθυμία των εταιρειών αυτών ανάγκασε το αμερικανικό development house να αναπτύξει το πρόγραμμα μόνο του. Εγένετο Steam, το οποίο έγινε απαραίτητο για την έκδοση 1.6 του Counter-Strike. Η υπηρεσία άργησε να αγαπηθεί από την κοινότητα, ενώ το πρώτο παιχνίδι που απαιτούσε εγγραφή στο Steam, ακόμα και για τους retail καταναλωτές, το θρυλικό Half-Life 2 (2004), έφερε στη Valve ουκ ολίγα προβλήματα, καθώς το launch ήταν εξαιρετικά ασταθές. Καθώς η κατάσταση γινόταν όλο και πιο ομαλή, η Valve άρχισε να προσελκύει 3rd party developers ώστε να πουλούν τα παιχνίδια τους στην ψηφιακή υπηρεσία. Το 2007, με την κυκλοφορία του Orange Box και παιχνιδιών όπως Bioshock, COD: MW και άλλων, η φήμη του Steam εκτινάχθηκε στα ύψη. Τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε, πιστεύω… Η Valve φημολογείται πως κατέχει μέχρι και το 70% του digital distribution, ενώ το Steam μετράει 40 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς. Παρ’ όλα αυτά, οι ανταγωνιστές δεν αποθαρρύνθηκαν από το να πολεμήσουν με το «γίγαντα». Εταιρείες όπως ΕΑ και Ubisoft με τα Origin και το UPlay αντίστοιχα έκαναν την εμφάνισή τους, ενώ το 2008 το gog.com «χώθηκε» στη μάχη, διατηρώντας και διαφημίζοντας την αυστηρή No-DRM πολιτική του. Το Desura, το οποίο μοιάζει πολύ με το Steam, έδωσε μεγάλη βάση στο modding community, αλλά και στα Linux λειτουργικά, ενώ η λίστα των ανταγωνιστών δεν θα μπορούσε να μην περιέχει τα GamersGate, Games For Windows – LIVE (μπρρρρ!) και το Direct2Drive.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum