Γράφει ο adonis dimas
Απο το τεύχος 289 του PCMaster

ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ "ΠΙΣΩ" ΑΠΟ ΤΟ MONITOR



Πώς δημιουργείται ένα παιχνίδι; Ποια είναι τα στάδια της ανάπτυξής του και τι θα χρειαστεί (πόροι, ανθρώπινο δυναμικό κ.λπ.) για να μπορέσει να ολοκληρωθεί; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα, μεταξύ άλλων, που απασχολούν τους απανταχού gamers. Στο τεύχος Ιουνίου, είχαμε δει το μέσο κόστος δημιουργίας ενός παιχνιδιού, δηλαδή αναλύσαμε τα οικονομικά δεδομένα. Στο άρθρο που ακολουθεί, θα δούμε ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης ενός εμπορικού παιχνιδιού, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την τελική κυκλοφορία του στα καταστήματα.

Το video gaming ως μορφή ψυχαγωγίας και διασκέδασης έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Χαρακτηριστικό είναι ότι κυκλοφορούν χιλιάδες παιχνίδια κάθε χρόνο για όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες (κονσόλες, υπολογιστές και φορητές συσκευές), ενώ σε αρκετές περιπτώσεις επενδύονται τεράστια ποσά για τη δημιουργία τους. Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με το gaming μπορούν να καταλάβουν ότι η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού είναι μία αρκετά επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα του παιχνιδιού, η εταιρεία ανάπτυξης (game developer) επιστρατεύει ένα σύνολο από εξειδικευμένα άτομα που θα εργαστούν για την παραγωγή του. Σε αυτά περιλαμβάνονται προγραμματιστές, καλλιτέχνες, μουσικοί, ηχολήπτες, σχεδιαστές, παραγωγοί και το διοικητικό προσωπικό. Οι περισσότερες εταιρείες ανάπτυξης, αφού δημιουργήσουν το παιχνίδι τους, συνεργάζονται με κάποιον εκδότη (publisher) για να το διανείμουν. Βέβαια, οι μεγάλοι εκδότες έχουν δικά τους studio ή κατέχουν ποσοστά από άλλες εταιρείες ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της SEGA, που είναι μία από τις δημοφιλέστερες εκδότριες εταιρείες παγκοσμίως, και σε αυτή ανήκουν εταιρείες δημιουργίας παιχνιδιών όπως οι Creative Assembly, Relic Entertainment, Sports Interactive κ.ά. Όμως για να μπορέσουμε να καταλάβουμε ολόκληρη τη διαδικασία, πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum