Αρχή > PCM Reviews > Action > Bioshock Infinite
PLASMIDS ΚΑΙ ΟΠΛΑ

Ως κλασικό παραμύθι του Μεσαίωνα, ο ήρωας πρέπει να βρει τον πύργο, να σώσει τη δεσποσύνη και να σκοτώσει τους κακούς. Φυσικά, δεν είναι όλα τόσο απλά…

Αν και σύντομα καταφέρνετε να βρείτε την Elizabeth και να την πείσετε ότι έχετε έρθει για να τη σώσετε, ο προφήτης-προστάτης της πόλης σας ανακηρύσσει Ενσάρκωση του Κακού και σύσσωμη η πόλη (αστυνομία, ρομπότ, συμμορίες και άλλα… αλλόκοτα πλάσματα) σας κυνηγά για να σας σκοτώσει. Και περνάμε έτσι στις μάχες του BSI. 

Όπως και στα Bioshock, έχουμε το κλασικό στήσιμο μαγεία-όπλο, που οι παλιοί θα θυμούνται από το Undying: αριστερό χέρι (και κλικ) για τις «μαγικές» ικανότητες που μας χαρίζουν τα φίλτρα Vigors, στο δεξί χέρι (και κλικ) ένα όπλο της εποχής, από πιστόλι μέχρι sniper rifle και από shotgun μέχρι ρουκετοβόλο. Οι μαγικές ικανότητες είναι πλέον πολύ χαρακτηριστικό κομμάτι της σειράς Bioshock, και αξίζει να τις δούμε αναλυτικά, αφού σημειώσουμε ότι καθεμία έχει δύο μορφές ενεργοποίησης (ανάλογα με το αν κάνετε απλό κλικ ή αν κρατήσετε πατημένο το πλήκτρο). 

Bucking Bronco: Πετάει έναν αντίπαλο στον αέρα και τον κρατάει εκεί για λίγα δευτερόλεπτα, ώστε να δεχτεί αυξημένη ζημιά από τα χτυπήματά σας. Murder of Crows: Αμολάει κοράκια στον εχθρό για ζημιά και αποπροσανατολισμό. Ίσως η πιο εντυπωσιακή ικανότητα. Shock Jockey: Ηλεκτρικό σοκ ή παγίδα ηλεκτρισμού στο έδαφος. Ο εχθρός ακινητοποιείται με το σοκ και δέχεται διπλή ζημιά από τα υπόλοιπα χτυπήματα. Φτηνό Vigor, με διαφορά, το πιο χρήσιμο του παιχνιδιού. Devil's Kiss: Μπάλες φωτιάς ή εκρηκτική νάρκη στο έδαφος. Possession: Μετατρέπει έναν εχθρό σε σύμμαχο. Όταν λήξει η επήρεια, ο εχθρός αυτοκτονεί. Charge: Εφόρμηση στο στόχο, με επιθετικές αλλά και αμυντικές χρήσεις (για να βγείτε γρήγορα από κίνδυνο, για παράδειγμα). Return to Sender: Ασπίδα που απορροφά εισερχόμενες σφαίρες για να τις αμολήσει μετά ως ένα βλήμα. Εξαιρετική ιδέα, αλλά αργό και κοστίζει, δεν χρησιμοποιείται τόσο πολύ. Undertow: Τραβάει έναν εχθρό κοντά σας ή τον πετάει μακριά (συνήθως για να πέσει στο κενό). 

Τόσο τα όπλα όσο και τα Vigors μπορούν να αναβαθμιστούν από διάφορους αυτόματους πωλητές που βρίσκονται διασκορπισμένοι στο χάρτη, με ποικίλα αποτελέσματα (μειωμένο κόστος, περισσότερη ζημιά, μεγαλύτερη εμβέλεια, επιπλέον ικανότητες κ.λπ.). Σημειώστε ότι θεωρητικά τα Vigors μπορούν να κάνουν και combos μεταξύ τους, για παράδειγμα να φτιάξετε φλεγόμενα ή ηλεκτρισμένα κοράκια, να μετατρέψετε ένα Possession σε κινούμενο Tesla Coil κι άλλα κολπάκια. Κάτω αριστερά βλέπουμε τα δύο «ενεργά» Vigor, τα οποία εναλλάσσονται με το πάτημα ενός πλήκτρου: σε αυτές τις θέσεις μπορείτε να αναθέσετε οποιοδήποτε Vigor, επιλέγοντάς τα από μία «ροδέλα» που εμφανίζεται. Ευτυχώς, στο PC έχουμε τη δυνατότητα να εξοπλίσουμε στιγμιαία οποιοδήποτε Vigor με τα πλήκτρα 1 ως 8. 

Αν και είναι όλα πολύ καλοφτιαγμένα, οφείλω να ομολογήσω ότι χρησιμοποίησα σχεδόν αποκλειστικά 2 ή 3 από αυτά (και κανένα combo): το Possession για να ανοίγω μάχες και να έχω στιγμιαία έναν αντιπερισπασμό και τα επιθετικά Electrocute/Devil’s Kiss. Σε πολύ λίγες άλλες περιπτώσεις, κατά παραγγελία, για να κάνω κάτι θεαματικό ή για κάποιο achievement, χρησιμοποίησα κάποιο άλλο Vigor. Ίσως στο πιο δύσκολο επίπεδο να ήταν απαραίτητη η χρήση περισσότερων, όμως το Normal κύλησε ανεμπόδιστα και ένιωσα άσχημα που όλες αυτές οι εντυπωσιακές ικανότητες αποδείχθηκαν, ουσιαστικά, άχρηστες

Όσο για τα συμβατικά όπλα, μπορούμε, δυστυχώς, να έχουμε μαζί μας μόνο δύο, ανά πάσα στιγμή. Είναι το μεγαλύτερο παράπονο με το οποίο με άφησε το BSI. Αντιλαμβάνομαι την απόφαση σχεδιασμού για να «αναγκάσει» τον παίκτη να σκεφτεί στρατηγικά και να πρέπει να επιλέξει ποια δύο όπλα θα έχει μαζί του. Όμως αυτός ο τεχνητός περιορισμός φαντάζει εξαναγκασμένος. Είναι θέμα «ρεαλισμού»; Να υπενθυμίσω ότι παίζουμε σε μία αιωρούμενη πόλη τότε; Έστω, ας υπήρχε ένας περιορισμός στα πολύ μεγάλα όπλα, όπως το RPG ή το mini-gun, ή ας ήταν τέσσερα τα slots. Ήταν ένα πράγμα που δεν ήταν σπασμένο στα προηγούμενα Bioshocks και κακώς άλλαξε. Για τα όπλα να αναφέρουμε επίσης ότι από τα μέσα του παιχνιδιού και μετά βομβαρδιζόμαστε με νέα είδη και μοντέλα, που όμως δεν έχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Με ένα machine gun (ή shotgun) και ένα sniper rifle, μπορείς να αγνοήσεις τα υπόλοιπα δέκα (και παραπάνω) άνοστα όπλα. Επίσης, μου έλειψαν και τα διαφορετικά είδη πυρομαχικών, μία όμορφη πινελιά των Bioshock (άλλες σφαίρες για ανθρώπους και άλλες για μηχανήματα), που έδινε λίγο παραπάνω βάθος. 

Τέλος, δεν υπάρχει «οικοσύστημα» εχθρών, ούτε περίεργα encounters, ούτε σχέσεις δυναμικής ανάμεσα στους αντιπάλους: απλά εμφανίζονται σε μία περιοχή και πρέπει να τους σκοτώσετε όλους για να προχωρήσετε στην επόμενη περιοχή. Αρκετές ελλείψεις στο σύστημα μάχης, λοιπόν, παρ’ όλα αυτά η κατάσταση σώζεται από δύο σημαντικούς μηχανισμούς στις μάχες: τα Skylines και την Elizabeth. 

 

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
alexbeav
Αν και μεγαλος φαν των προηγουμενων Bioshock, το Infinite δυστηχως δεν με "τρελανε". Στον πυρηνα του εχει σταματησει να ειναι ο πνευματικος διαδοχος του System Shock που ηταν οι προκατοχοι του και εχει γινει ενα φανταχτερο corridor shooter. Ναι, το σεναριο, οι χαρακτηρες και καποιοες απο τις τοποθεσιες ειναι απιστευτα, αλλα το υπολοιπο παιχνιδι ειναι κατ'εμε μετριο.
01/07/2013 17:44
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9292
%%
Ανάπτυξη:  2K Games
Έκδοση:  2K Games
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Action
Παίκτες:  1
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Windows Vista Service Pack 2 32-bit, Intel Core 2 Duo 2,4GH...