Αρχή > PCM Reviews > RPG > Kingdoms of Amalur: Reckoning
 A WHOLE NEW WORLD

 

Ο κόσμος όπου θα περιπλανηθείτε, είναι αχανέστατος. Μπορεί να υπάρχουν μερικά «λαθάκια» που χαλάνε κάπως τη συνοχή του (κάποιοι αόρατοι τοίχοι και το ότι μπορείτε να πέσετε μόνο από προκαθορισμένα σημεία), παρ’ όλα αυτά, το μέγεθός του είναι εντυπωσιακό, ποικιλόμορφο (δείτε, π.χ., τις πόλεις των Faes και των Gnomes και θα με θυμηθείτε) και προδιαθέτει τον παίκτη να τον εξερευνήσει σπιθαμή προς σπιθαμή. Είναι γεγονός ότι θα περπατήσετε πολλά χιλιόμετρα και δεν υπάρχει κάποιου είδους mount για γρηγορότερες μετακινήσεις, εντούτοις τα σημεία ενδιαφέροντος στο χάρτη βρίσκονται σχετικά κοντά μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να ανοίγει η δυνατότητα fast travel και έτσι να εκμηδενίζεται το βαρετό πηγαινέλα σε περιοχές που έχετε ήδη επισκεφτεί. 

Εκεί που το Kingdoms of Amalur δείχνει τα «δόντια» του είναι στο σύστημα μάχης που περιλαμβάνει. Ξεχάστε το τυπικό point, click and attack που ξέρατε μέχρι τώρα: Οι μηχανισμοί μάχης έχουν επηρεαστεί από καθαρά action παιχνίδια, όπως το God of War, κάτι που κάνει τις μάχες πολύ δυναμικές και συναρπαστικές. Ο ήρωας έχει τη δυνατότητα να κρατά δύο όπλα (primary και secondary weapon) τα οποία εναλλάσσονται real–time με το πάτημα ενός κουμπιού και ανάλογα με το όπλο με το οποίο χτυπάτε, μπορείτε να πραγματοποιήσετε κάποια απλά combos για μεγαλύτερη ζημιά. Επίσης, η εκτέλεση των spells είναι παιχνιδάκι και μπορούν να συνδυαστούν αστραπιαία με τις απλές επιθέσεις, ενώ μεγάλο ρόλο παίζουν η άμυνα και η δυνατότητα evade του ήρωά σας – κοινώς, αν κάθεστε στατικοί και τις τρώτε, το πιο πιθανό είναι να κάνετε συχνά load game.

Ενδεικτικό του action προσανατολισμού των μαχών είναι ότι εκτός από τις κλασικές μπάρες health και mana, υπάρχει ακόμη μία, η fate, η οποία γεμίζει όσο εξοντώνετε εχθρούς και όταν φουλάρει, πατώντας τα κατάλληλα πλήκτρα, διπλασιάζετε τη δύναμη των χτυπημάτων σας για περιορισμένο χρονικό διάστημα και παράλληλα καθυστερεί η ροή του χρόνου, καταλήγοντας σε ένα... quick time event! Για όσους «παραδοσιακούς» παίκτες ρόλων στραβομουτσουνιάζουν στο διάβασμα αυτών των γραμμών, δεν υπάρχει κανένας λόγος πανικού: Το αποτέλεσμα των χτυπημάτων του ήρωα παραμένει συνάρτηση πολλών μεταβλητών, ο χειρισμός είναι ακριβέστατος, η καμπύλη εκμάθησης των μηχανισμών της μάχης υποδειγματικός και πολύ σύντομα θα είστε σε θέση να χειρίζεστε με άνεση το χαρακτήρα σας. Κατά τη γνώμη μου, είναι το καλύτερο σύστημα μάχης που έχω δει μέχρι τώρα σε action/RPG.

Όλα καλά λοιπόν; Όχι, το Kingdoms of Amalur έχει και αυτό τα μειονεκτήματά του που οφείλουμε να επισημάνουμε. Κατ’ αρχάς, η κάμερα έχει κάποια προβλήματα, ιδίως κατά τη διάρκεια των μαχών. Ενίοτε ζουμάρει πολύ κοντά στη δράση, με αποτέλεσμα να μην έχετε καλή εικόνα του τι γίνεται γύρω σας είτε μπορεί να αρχίσει να περιστρέφεται λίγο άτσαλα και να κεντράρει στο έδαφος! Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στον σχετικά πρώιμο κώδικα που είχα στα χέρια μου, καλό θα ήταν όμως να είναι από τα πρώτα πράγματα που θα διορθωθούν με το επόμενο patch. Επίσης, το επίπεδο δυσκολίας είναι μάλλον μειωμένο, τουλάχιστον στο Normal επίπεδο που έπαιξα: Η Α.Ι. των εχθρών σας δεν είναι ιδιαίτερα «έξυπνη», ο ήρωας με μία στοιχειώδη ανάπτυξη χαρακτήρα από μέρους σας δυναμώνει πάρα πολύ από ένα level και έπειτα, ενώ κάποιες «ευκολίες» που παρέχει το ίδιο το παιχνίδι είναι μάλλον αχρείαστες. Για παράδειγμα, υπάρχει ξεχωριστό κουμπί για την ασπίδα, οπότε άσχετα με τα όπλα που κρατάτε, διαθέτετε ΚΑΙ ασπίδα, ενώ ο χρόνος cooldown έπειτα από κάθε χρήση potion είναι μικρός και εύκολα μπορείτε να «σπαμάρετε» μερικά healing/mana potions και να τη βγάζετε καθαρή σε δύσκολες καταστάσεις – ακόμη και τα bosses δεν είναι τόσο ζόρικα όσο θα όφειλαν. 

Μπροστά όμως στη συνολική ποιότητα του Kingdoms of Amalur, τα προαναφερθέντα μειονεκτήματα είναι μάλλον... πταίσματα. Το παιχνίδι είναι διαβολεμένα εθιστικό, έχει εξαιρετικό ρυθμό και άπαξ και ξεκινήσει κάποιος να παίζει, είναι πολύ δύσκολο να σταματήσει. Η συνεχή ροή των quests, το άπειρο looting, το καλοδουλεμένο skill tree με τους δεκάδες συνδυασμούς, το λειτουργικό interface, οι υπέροχες μάχες του και ο τεράστιος κόσμος που σε προκαλεί να τον εξερευνήσεις, συνθέτουν ένα παιχνίδι–επένδυση, καθώς για να τα δείτε όλα, μπορεί να χρειαστείτε και πάνω από 100 ώρες. Από τις πρόσφατες κυκλοφορίες, μόνο το Skyrim προσφέρει περισσότερη διάρκεια και αυτό είναι πραγματικό επίτευγμα.

Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8989
%%
Ανάπτυξη:  EA
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  RPG
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  2.2GHz Intel Core 2 Duo or 2.6GHz AMD Athlon 64 X2 5000+, 1G...