Αρχή > PCM Reviews > MMOs > Star Wars: The Old Republic
JEDI ΕΝΑΝΤΙON SITH

Λίγες παρατάξεις έχουν τόσο μίσος μεταξύ τους όσο οι Jedi με τους Sith… και από αυτήν την άποψη, το SW:TOR έχει εκπληκτικό υπόβαθρο για PvP. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν τρεις αρένες, στις οποίες δηλώνετε συμμετοχή πατώντας ένα πλήκτρο, από οπουδήποτε στον κόσμο. Μόλις βρεθούν αρκετά άτομα, ο matchmaker σας βάζει στην τύχη σε μία από τις τρεις αρένες. Δεν υπάρχουν «κατηγορίες» ανάλογα με τα character levels, απλά γίνεται μία «εξίσωση» ώστε όλοι να έχουν πάνω – κάτω τα ίδια stats και hit points, όπως έκανε το Warhammer Online. Δεν είναι 100% δίκαιο, αλλά είναι βολικό, γρήγορο και αφαιρεί μπελάδες και «παραθυράκια» για exploits. Είναι, άραγε, περισσότερο δίκαιο ένας «φτιαγμένος» χαρακτήρας με level 19 που παίζει πάντα στην κατηγορία 10–20; Η λύση του SW:TOR είναι λίγο «χοντροκομμένη», αλλά δεν είναι άσχημη.

Οι τρεις αρένες έχουν εντελώς διαφορετική τεχνοτροπία και στόχους. Το Huttball είναι κάτι σαν φουτουριστικό handball: κάθε ομάδα προσπαθεί να πάρει τη μπάλα και να την πάει στην άλλη πλευρά του γηπέδου για να σκοράρει. Το ίδιο το γήπεδο έχει αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, με λίμνες από οξύ και πηγάδια φωτιάς, πίδακες αέρα που σε τινάζουν ψηλά, σκάλες, εμπόδια και υπόγεια. Το Void Star είναι χάρτης τύπου Assault με αμυνόμενους/επιτιθέμενους. Στο πρώτο μισό του αγώνα, η ομάδα σας προσπαθεί να τοποθετήσει βόμβες σε πόρτες και να προχωρήσει προς το τέλος της πίστας, με αντίπαλο όχι μόνο τους εχθρικούς παίκτες, αλλά και το ρολόι. Στο δεύτερο μισό, οι ρόλοι αντιστρέφονται. Το τρίτο Warzone του Alderaan είναι πιο κλασικό Capture–the–Point επίπεδο: υπάρχουν τρία «κανόνια» που πυροβολούν τα σκάφη των αντιπάλων. Κάθε ομάδα πρέπει να κρατήσει στην κατοχή της όσο γίνεται περισσότερα κανόνια, μέχρι ο αντίπαλος δείκτης αντοχής να φτάσει στο μηδέν.

Στο τέλος του αγώνα, όλοι κερδίζουν experience, credits και τα απαραίτητα commendations που αποτελούν τη νομισματική μονάδα του PvP, αλλά και Valor (που αυξάνει το PvP επίπεδο και τις διαθέσιμες αγορές από τους PvP vendors). Εξαιρετική πινελιά είναι η ψήφος για τον MVP: στο τέλος ψηφίζετε με ένα κλικ στο αντίστοιχο εικονίδιο για τον ΜVP της ομάδας, ο οποίος αμείβεται με κάτι παραπάνω σε credits/commendations. Αυτήν τη στιγμή, πάντως, έχω την αίσθηση ότι το PvP σύστημα ευνοεί τους melee χαρακτήρες και όσους έχουν ικανότητες για stealth – αλλά, όπως γίνεται πάντα, το PvP κομμάτι ενός ΜΜΟ είναι αυτό που δέχεται τις περισσότερες αλλαγές ισορροπίας στα patch μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή.

TA ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Το SW:TOR δεν έχει φτάσει ακόμη στο 100% των δυνατοτήτων του και πρέπει άμεσα να κυκλοφορήσει ένα καλό patch που θα απευθυνθεί σε μερικά ζητήματα. Δεν υπάρχουν bugs και σοβαρά προβλήματα, αλλά κάποιες λειτουργίες πρέπει να εξομαλυνθούν (το Auction House χρειάζεται λίγο στρώσιμο και δεν είναι φιλικό στις αναζητήσεις), ενώ κάποια χρήσιμα εργαλεία πρέπει να ενσωματωθούν γρήγορα (ένας matchmaker για να βρίσκετε συμπαίκτες για instances αυτόματα). Μεγάλο λάθος είναι σίγουρα ο τρόπος εισαγωγής του specialization, αλλά και το ότι είναι μία μόνιμη, μη αναστρέψιμη επιλογή. Ο παίκτης θα έπρεπε να έχει την ικανότητα δοκιμής του gameplay κάθε υπο–κλάσης προτού πάρει μία τόσο οριστική απόφαση, ή, έστω, να του δίνεται αργότερα η επιλογή όταν κάνει respec, να αλλάξει υπο–κλάση (ακόμη και αν κοστίζει μία περιουσία). Το Legacy System είναι… λειψό, δυστυχώς. Όπως είναι τα πράγματα αυτήν τη στιγμή, απλώς δίνετε στον χαρακτήρα σας ένα παρατσούκλι που θέλετε εσείς και κερδίζετε κάποιους πόντους όπως προχωράνε τα κεφάλαια του class quest, πόντοι που… κάποτε θα γίνουν «κάτι»! Εδώ δυστυχώς βρισκόμαστε μπροστά σε μία τεράστια ταμπέλα που λέει «UNDER CONSTRUCTION», καθώς η λειτουργία αυτή δεν έχει πλήρως ενσωματωθεί, αφήνοντάς μας με μία αίσθηση κενού.

Οι κόσμοι που θα επισκεφθείτε είναι ποικιλόμορφοι, όπως είναι και στο Star Wars setting. Η μηχανή γραφικών γενικώς δεν είναι της τελευταίας τεχνολογίας, με σκοπό να μπορούν να παίξουν άνετα και μεσαία μηχανήματα: έχει όμως γίνει εκπληκτική δουλειά για τα δεδομένα της κατηγορίας, με προσοχή στη λεπτομέρεια και σεβασμό στο setting. Αυτό που όμως δεν περίμενα, ήταν η προσέγγιση στα models: χωρίς να φτάνουν το cartoon–style του World of Warcraft, δεν είναι αυστηρά «ρεαλιστικά». Αυτό είναι θέμα γούστου, αλλά προσωπικά θα τα προτιμούσα 100% ρεαλιστικά και σοβαρά, παρά να υπάρχει αυτή η πινελιά τεχνοτροπίας Clone Wars. Από την άλλη μεριά, υπάρχει μία πολύ όμορφη ιδέα στα models των χαρακτήρων, τα Customizable Weapons: αυτή η κατηγορία όπλων έχει «υποδοχές» στις οποίες μπορείτε να βάζετε νέες προσθήκες (mods, barrels, armorings), ώστε να τα αναβαθμίζετε συνεχώς. Με αυτόν τον τρόπο, αν, για παράδειγμα, έχετε μία πανοπλία, κράνος, όπλο που σας αρέσει εμφανισιακά, δεν είστε αναγκασμένοι να το πετάξετε μετά από μερικά επίπεδα επειδή «πάλιωσαν» τα στατιστικά του, αλλά μπορείτε να το διατηρείτε αναβαθμισμένο διαρκώς. Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που δείχνουν ότι η BioWare έχει προσέξει πολύ το παιχνίδι της: το Journal είναι υπερπλήρες, ο Quest–tracker βοηθητικός, υπάρχουν World Bosses και πολλές bonus αποστολές, ακόμη και κρυμμένα datacrons στον κόσμο που αυξάνουν στατιστικά. To λανσάρισμα του παιχνιδιού κύλισε τέλεια, με τους servers να αφήνουν κόσμο να μπαίνει σταδιακά μέσα, με ελεγχόμενη εισροή: ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιο όγκο παικτών στην αρχή, είναι θαύμα που δεν σημειώθηκαν ευτράπελα (εκτός από μερικές μεμονωμένες περιπτώσεις με μεγάλα queues που γρήγορα εξομαλύνθηκαν). Αφήνοντας την καραμέλα «μα, είναι όπως το WoW» στο πλάι, είναι δύσκολο να βρει κανείς μεγάλα μειονεκτήματα στο SW:TOR.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9393
%%
Ανάπτυξη:  EA
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  MMOs
Παίκτες:  1000000
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 / I...