Αρχή > PCM Reviews > Strategy > Might & Magic Heroes VI
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Όχι, μην ανατριχιάζετε, το σενάριο του Heroes VI δεν έχει καμία σχέση με την ομώνυμη κωμική (ναι, είναι κωμική) σειρά του Alpha, απλώς η single player campaign αφηγείται την ιστορία της δυναστείας των Griffins, η οποία διασπάστηκε από εσωτερικές έριδες και διαμάχες. Όταν ο πατριάρχης των Griffins, Duke Slava, δολοφονείται, τα πέντε παιδιά του εμπλέκονται σε μία λυσσαλέα μεταξύ τους κόντρα, καθώς οι υποψίες για τον υπαίτιο της δολοφονίας τούς οδηγούν σε μετωπική σύγκρουση. Ωστόσο, πίσω από το δράμα της οικογένειας των Griffins κρύβεται μία υποχθόνια δύναμη που απειλεί την ύπαρξη ολόκληρου του κόσμου του Ashan. Το σενάριο δεν έχει να παρουσιάσει κάτι ιδιαίτερο, καθώς βασίζεται στα γνωστά fantasy κλισέ που έχουμε δει σε πολλούς άλλους τίτλους, αλλά η εξέλιξη της ιστορίας και οι καλοφτιαγμένες cutscenes αρκούν για να βάλουν τον παίκτη στο κλίμα του παιχνιδιού και να συντηρήσουν το ενδιαφέρον του καθ’ όλη τη διάρκεια του single player. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η campaign χωρίζεται αρχικά σε πέντε μικρότερες campaigns (έξι αν συνυπολογίσουμε τη σύντομη tutorial campaign), σε καθεμία από τις οποίες θα αναλάβετε το ρόλο ενός διαφορετικού μέλους της οικογένειας των Griffins. Μπορείτε να παίξετε τις campaigns με οποιαδήποτε σειρά θέλετε, ενώ η ολοκλήρωση ενός εκ των κεφαλαίων θα ξεκλειδώσει την έβδομη και τελευταία campaign, που λειτουργεί ως ο επίλογος της ιστορίας. Η κλιμάκωση της ιστορίας γίνεται ομαλά, όμως, ένα σημείο που θα μπορούσε να είχε προσεχθεί περισσότερο, είναι η αναφορά πολλών ονομάτων στα αρχικά στάδια της campaign, με αποτέλεσμα ο νέος παίκτης να μπερδεύεται και να δυσκολεύεται για λίγο να παρακολουθήσει τα γεγονότα. Οι δημιουργοί του παιχνιδιού φαίνεται να έχουν επηρεαστεί αρκετά από το King’s Bounty σε ορισμένα σημεία, για παράδειγμα, στην εισαγωγή πολλαπλών side quests σε κάθε σενάριο και στις ενδιαφέρουσες boss battles σε κομβικά σημεία της campaign. Παρ’ όλο που αυτά τα χαρακτηριστικά έγιναν αρχικά δεκτά με κάποια καχυποψία από τους φανατικούς της σειράς, η ενσωμάτωσή τους στη βασική φόρμουλα των Heroes έχει γίνει επιτυχημένα και το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται θετικό, καθώς εξυπηρετεί στον εμπλουτισμό και στην προσθήκη ποικιλίας στο gameplay.



Έκαστος εκ των πέντε αδελφών Griffin ηγείται της δικής του παράταξης, η οποία είναι εντελώς διαφορετική από τις υπόλοιπες τόσο σε εικαστικό (στο σχεδιασμό της πόλης και των μονάδων) όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Η παρεχόμενη ποικιλία είναι αξιοθαύμαστη, με κάθε παράταξη να διαθέτει τις δικές της ξεχωριστές μονάδες με τα δικά τους abilities, ενώ οι φανατικοί οπαδοί της σειράς θα βρουν πολλές καινούργιες μονάδες για να εξαπολύσουν εναντίον των αντιπάλων τους. Η στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσετε σε μία παράταξη, εξαρτάται από το προσωπικό στυλ σας και τις επιλογές που θα κάνετε στην ανάπτυξη του χαρακτήρα σας, όμως, οφείλετε να λάβετε υπόψη τα γενικότερα χαρακτηριστικά της παράταξης και το βέλτιστο τρόπο χρήσης κάθε μονάδας, αν θέλετε να ολοκληρώνετε τις μάχες με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Οι τέσσερις από τις πέντε υπάρχουσες παρατάξεις είναι ήδη γνωστές από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς: Haven (οι «καλοί» της υπόθεσης), Inferno (δαίμονες), Necropolis (undead) και Stronghold (barbarians–orcs). Η εντελώς καινούργια παράταξη ονομάζεται Sanctuary, διαθέτει κατά βάση μονάδες που έχουν στενή σχέση με το στοιχείο του νερού και θυμίζει ασιατικές κουλτούρες στο γενικότερο σχεδιασμό των γραφικών, χωρίς, όμως, να μοιάζει παράταιρη με τις υπόλοιπες. Κρίνοντας συνολικά το διαθέσιμο περιεχόμενο του Heroes VI, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος τόσο από τη συνολική διάρκεια της campaign (τουλάχιστον 25–40 ώρες αναλόγως του ρυθμού με τον οποίο παίζετε) όσο και από τα παρεχόμενα game modes: Custom games για να παίξετε μεμονωμένους χάρτες, hot seat multiplayer (στον ίδιο υπολογιστή), Internet multiplayer, map editor και άφθονα options, ώστε να φέρετε το παιχνίδι στα μέτρα σας. Ακόμη και η γενική ρύθμιση του επιπέδου δυσκολίας μπορεί να προσαρμοστεί περαιτέρω, ώστε να ρυθμίσετε τις διαθέσιμες αρχικές resources, την επιθετικότητα του υπολογιστή, τη δύναμη των τεράτων και διάφορες άλλες παραμέτρους. Μάλιστα, με ανακούφιση διαπίστωσα ότι το Heroes VI δεν χρησιμοποιεί το always on σύστημα DRM της Ubisoft, οπότε μπορείτε να παίξετε άνετα off–line. Αυτή τη φορά η εταιρεία επέλεξε να δώσει κίνητρα στους παίκτες για να βρίσκονται on–line μέσω του Conflux, ενός community που παρέχει εύκολη πρόσβαση σε επιπλέον περιεχόμενο, friends lists και multiplayer matches, αλλά εισάγει και έναν βαθμό «μονιμότητας», αφού η πρόοδός σας σε single και multiplayer καταγράφεται και κερδίζετε achievements ή επιπλέον abilities για τους χαρακτήρες σας.

ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

Οι θετικές εντυπώσεις επιβεβαιώνονται ως επί το πλείστον και σε άλλους τομείς, όπως ο (πολύ καλός) τεχνικός τομέας και το gameplay, όπου η Black Hole φρόντισε να αφήσει ανέγγιχτη τη βασική συνταγή των Heroes, προβαίνοντας, όμως, σε βελτιώσεις όπου κρίθηκε απαραίτητο. Το σύστημα του leveling up έχει ανασχεδιαστεί και πλέον προσφέρει πολύ περισσότερες επιλογές στον παίκτη για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα skill trees για κάθε χαρακτήρα, ενώ προστίθεται για πρώτη φορά στη σειρά και ένα σύστημα «ηθικής», το λεγόμενο Blood and Tears, που ξεκλειδώνει επιπλέον abilities ανάλογα με τις ενέργειές σας κατά τη διάρκεια της campaign. Για παράδειγμα, αν δείξετε έλεος σε έναν εχθρό, κερδίζετε Tears points, αν τον κατασφάξετε, κερδίζετε Blood points. Εκτός των διαφορετικών παρατάξεων, της μεγάλης ποικιλίας σε μονάδες και abilities, της ύπαρξης πολλών skill trees για κάθε χαρακτήρα και του Blood and Tears system, το Heroes VI προσφέρει replaybility που εμπλουτίζει σημαντικά ένα ήδη πλήρες σε αυτόν τον τομέα παιχνίδι. Παράλληλα, η Black Hole Entertainment έχει προβεί σε δεκάδες άλλες μικροαλλαγές και τροποποιήσεις, με σκοπό να περικόψει τα κουραστικά στοιχεία των προηγούμενων παιχνιδιών και να διευκολύνει τον παίκτη.

Δυστυχώς (έπρεπε να το περιμένετε ότι θα υπάρχει και ένα «δυστυχώς»), ορισμένες από αυτές τις αλλαγές είναι μάλλον αμφιλεγόμενες και, σε μερικές περιπτώσεις, αποτελούν πισωγύρισμα σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Το μεγαλύτερο παράπονο αφορά στις town screens, την απεικόνιση του εκάστοτε κάστρου. Στα προηγούμενα Heroes η είσοδος σε μία πόλη μετέφερε τον παίκτη σε μία full screen μεγαλοπρεπή απεικόνιση της πόλης, ενώ το κτίσιμο ενός κτηρίου απεικονιζόταν άμεσα στην οθόνη. Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις την πόλη σου να εξελίσσεται από ένα χωριό σε ένα μεγαλοπρεπές κάστρο με διάφορα κτίσματα. Στο Heroes VI η town screen έχει αντικατασταθεί από ένα παράθυρο στο οποίο παίζει ένα σύντομο βίντεο–απεικόνιση της πόλης, ενώ το κτίσιμο των κτηρίων και η αγορά units γίνεται μέσω εικονιδίων και όχι απευθείας με κλικ στο αντίστοιχο κτήριο. Μπορεί στους νέους παίκτες αυτή η αλλαγή να μη μοιάζει ιδιαίτερα σημαντική, αλλά οι fans της σειράς δικαιολογημένα θα απογοητευθούν. Οι developers υποσχέθηκαν να βελτιώσουν τις town screens με κάποιο patch στο μέλλον, ας ελπίσουμε ότι θα κρατήσουν το λόγο τους. Γενικά το interface θα μπορούσε να είναι πιο πρακτικό σε ορισμένα σημεία του (π.χ., γιατί δεν επιτρέπεται η περιστροφή της κάμερας με το mouse;). Επίσης, η απουσία της δυνατότητας για ταυτόχρονες turns στο multiplayer είναι μία σημαντική έλλειψη και θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα, γιατί το multiplayer με περισσότερα από δύο άτομα γίνεται γρήγορα κουραστικό. Τέλος, παρατήρησα αρκετές αλλαγές, η κρίση επί των οποίων είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα. Για παράδειγμα, η κτήση των ορυχείων που παράγουν τα resources του παιχνιδιού γίνεται με την κατάληψη του κάστρου που τα ελέγχει και όχι αυτόνομα, όπως συνέβαινε στα προηγούμενα παιχνίδια, ενώ και ο συνολικός αριθμός των resources έχει μειωθεί σε τέσσερις από τις επτά των προηγούμενων Heroes. Επιπλέον, μετά την κατάληψη μίας εχθρικής πόλης μάς δίνεται η δυνατότητα να τη μετατρέψουμε σε πόλη της δικής μας παράταξης με ένα μικρό κόστος σε resources, ενώ η αγορά των διαθέσιμων στρατιωτικών μονάδων απ’ όλα τα κάστρα σας μπορεί να γίνει αν επισκεφθείτε οποιοδήποτε από αυτά, αρκεί να διαθέτει το κατάλληλο κτήριο που παράγει τη συγκεκριμένη μονάδα. Μία ακόμη αλλαγή που με άφησε με ανάμικτα συναισθήματα είναι η ενσωμάτωση των spells στα skill trees του ήρωα και η κατάργηση των Mage Guilds. Όλα τα παραπάνω συνιστούν απλοποίηση ή εκσυγχρονισμό; Καθένας θα πρέπει να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση σύμφωνα με το προσωπικό κριτήριό του.

Όποια και αν είναι η τελική απάντησή σας, ένα είναι το σίγουρο: Η Black Hole Entertainment έδωσε την ψυχή της για να παρουσιάσει ένα παιχνίδι που θα τιμούσε το όνομα των Heroes και, κατά την προσωπική μου εκτίμηση ως φανατικού «οπαδού» της σειράς, το κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Το παιχνίδι αποπνέει την αίσθηση ότι οι δημιουργοί του εργάστηκαν με αγάπη πάνω σε αυτό, σεβάστηκαν την ιστορία του ονόματος και θέλησαν να παρουσιάσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στους φίλους της σειράς, προσπαθώντας ταυτόχρονα να βελτιώσουν ορισμένες αδυναμίες και να προσελκύσουν νέους παίκτες. Δεν πέτυχαν απόλυτα σε όλα, όμως, έφθασαν αρκετά κοντά. Οι gamers που θέλουν να ξεκινήσουν να ασχολούνται με το είδος των turn–based strategies, θα βρουν στο Heroes VI τον ιδανικό τίτλο για τη «μύησή» τους, ενώ οι οπαδοί της σειράς καλό θα είναι να αξιολογήσουν ψύχραιμα τον τίτλο και να μη σταθούν δογματικά απέναντι σε ορισμένες αλλαγές για να απορρίψουν την αγορά του. Οι developers δημιούργησαν έναν τίτλο που άξια φέρει το όνομα Heroes και τους αξίζει να δουν τους κόπους τους να δικαιώνονται.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
kredel
Yperoxo paixnidi,to agorasa sto steam kai mporw na pw oti ta spaei.Fysika yparxoun allages opws aneferes kai esi sto review alla ta cons pou etheses einai (pisteuw) ypokeimenika (kai to town screens fkiaxtikane). Ta graphics tou paixnidou einai teleia kai oi camera stis maxes einai yperoxh (eidika sta zoom).Gia mena einai thetiko to oti gia liga resources metratepeis ta exthrika kastra sto diko sou factions.Twra gia mena ta simadika cons einai 2: 1.)den yparxei random map creator kai eisai anagasmenos na pezeis ta idia map synexeia mexri na kseraseis elefada kai 2.)to online sistima(Uplay) einai aparadekto...poles fores o cloud den vriskei ta saves sou kai exei kapoia bug p den se afinoun na kaneis lunch to game. Alla auta einai pragmata ta opoia mporoun eukola(pisteuw) na ftiaxtoune. Katatopistikotato review euxaristw :D
02/10/2012 03:00
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8888
%%
Ανάπτυξη:  Black Hole Entertainment
Έκδοση:  Ubisoft
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website