Αρχή > PCM Reviews > Strategy > Might & Magic Heroes VI
Γράφει ο Αλέξανδρος Γκέκας
Απο το τεύχος 265 του PCMaster

Ξεκίνησα να γράφω το review του παιχνιδιού, έχοντας κατά νου την αφοριστική δήλωση του επικεφαλής της 2K Games περί των strategy games. «Τα strategy games απλώς δεν είναι πλέον σύγχρονα», δήλωσε με μεγάλη άνεση ο κύριος Christoph Hartmann, θέτοντας έτσι μία ολόκληρη κατηγορία παιχνιδιών στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Όσο και αν ενοχλεί αυτή η δήλωση, είναι δυστυχώς ενδεικτική της βιομηχανίας του gaming, η οποία έχει εθιστεί στο κυνήγι των χρημάτων ενός συγκεκριμένου κοινού, παραμελώντας εντελώς άλλες κατηγορίες πελατών που μπορούν να προσφέρουν σημαντική χρηματική ενίσχυση σε μία εποχή γενικής οικονομικής δυσπραγίας παγκοσμίως. Δεν αμφιβάλλω ότι το ευρύ κοινό θέλει action games, δεν αμφισβητώ ότι τα strategy games απαιτούν από τον παίκτη περισσότερη σκέψη και περισσότερο χρόνο σε σχέση με κάποιο FPS, αλλά θεωρώ εντελώς καταστροφικό για τις ίδιες τις εταιρείες να επικεντρώνονται σε ένα μόνο είδος παιχνιδιών και να μην αναπτύσσουν έναν ευρύ κατάλογο τίτλων, ώστε να έχουν ένα σημείο στήριξης, σε περίπτωση που κάποιο blockbuster game δεν φέρει να αναμενόμενα έσοδα. Ασφαλώς ένα παιχνίδι όπως το Might and Magic Heroes VI δεν θα φέρει ποτέ στην εταιρεία παραγωγής τα έσοδα του Call of Duty, αλλά μπορεί πολύ εύκολα να φέρει ικανοποιητικό κέρδος, αφού το budget δεν χρειάζεται να φθάσει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ευτυχώς η Ubisoft δείχνει να συμφωνεί και, παρότι η εταιρεία έχει βρεθεί πολλές φορές στο «μάτι του κυκλώνα» για τα δρακόντεια συστήματα DRM που ενίοτε χρησιμοποιεί, στην περίπτωση του Heroes VI λειτούργησε σοφά και έδωσε το πράσινο φως για τη δημιουργία του επόμενου κεφαλαίου της ιστορικής σειράς. Το μόνο που απομένει, είναι να δούμε κατά πόσον οι developers (Black Hole Entertainment) κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα παιχνίδι αντάξιο των προσδοκιών.



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ HEROES

Το έκτο κεφάλαιο της σειράς των Heroes ανήκει (όπως όλα τα προηγούμενα) στην κατηγορία των turn–based strategy games, με το gameplay να χωρίζεται σε δύο διαφορετικά στάδια. Στο πρώτο (και κύριο) στάδιο, αυτό της εξερεύνησης και της ανάπτυξης της οικονομίας σας, ελέγχετε έναν ήρωα και εξερευνάτε το χάρτη του εκάστοτε σεναρίου, επιδιώκοντας να βρείτε επιπλέον resources, αντικείμενα με τα οποία θα εξοπλίσετε το χαρακτήρα σας, αλλά και τον τρόπο να επιτύχετε τα ζητούμενα κάθε φορά objectives της single player campaign. Στις περισσότερες αποστολές θα έχετε τη διάθεσή σας ένα ή περισσότερα κάστρα, τα οποία στεγάζουν διάφορα κτήρια παραγωγής στρατιωτικών μονάδων ή παροχής επιπλέον bonuses (βελτίωση μαχητικής ικανότητας, επιπλέον spells κ.λπ.). Επενδύοντας τις resources που συλλέγετε, μπορείτε να αναβαθμίσετε αυτά τα κτήρια ή να κτίσετε νέα, ώστε να αποκτήσετε τη δυνατότητα παραγωγής ισχυρότερων μονάδων και να ενισχύσετε την άμυνα του κάστρου σας σε περίπτωση που κάποιος αντίπαλος αποφασίσει να σας πολιορκήσει! Ο χάρτης κάθε σεναρίου είναι γεμάτος από εχθρικές μονάδες, τις οποίες θα πρέπει να εξοντώσετε για να προχωρήσετε προς το στόχο σας ή να αποκτήσετε το αντικείμενο που φυλάσσουν, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις θα βρεθείτε αντιμέτωποι με αντίπαλους ήρωες που προσπαθούν να σας εξοντώσουν. Μόλις βρεθείτε σε θέση σύγκρουσης με κάποιο αντίπαλο στράτευμα, θα περάσετε στο δεύτερο στάδιο του παιχνιδιού, αυτό της μάχης, η οποία διεξάγεται με το κλασικό σύστημα των γύρων (turns). Σε κάθε turn ο παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει όλες τις μονάδες του, αλλά και να ενεργοποιήσει κάποια special ability ή spell. Ο ήρωας έχει κάποια συμμετοχή στη μάχη είτε με την εκτέλεση ενός απευθείας χτυπήματος είτε με την ενεργοποίηση ενός spell/ability, αλλά δεν μπορεί να δεχθεί επιθέσεις ούτε να χτυπήσει απευθείας τον αντίπαλο ήρωα και η πιο σημαντική συμβολή του έγκειται στην ενίσχυση των χαρακτηριστικών των μονάδων που έχει υπό τις διαταγές του. Μόλις ολοκληρώσουν τις κινήσεις τους και οι δύο παίκτες, η turn ολοκληρώνεται και ακολουθεί η επόμενη, μέχρι κάποιος από τους δύο στρατούς να ηττηθεί. Η νικηφόρος έκβαση μίας μάχης ανταμείβει τον παίκτη με experience points, που βοηθούν ώστε ο ήρωας να ανέβει levels και να ξεκλειδώσει νέες abilities.

Συνοψίζοντας, σκεφθείτε το Might and Magic Heroes VI ως ένα κράμα RPG και strategy, περίπου όπως το King’s Bounty, με τη διαφορά ότι στο Heroes VI τόσο το στάδιο της εξερεύνησης όσο και οι μάχες διεξάγονται σε γύρους. Επίσης, θα εξοικειωθείτε εύκολα με τη λογική του παιχνιδιού, αν έχετε ασχοληθεί με κάποιο παιχνίδι της σειράς Total War ή οποιοδήποτε άλλο strategy game που διαθέτει διακριτές «φάσεις» εξερεύνησης–οικονομικής ανάπτυξης και μάχης. Εξυπακούεται ότι οι βετεράνοι των Heroes δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα προσαρμογής, όμως, προσωπικά με ικανοποίησε ιδιαίτερα το ότι οι developers έδωσαν μεγάλη βάση στην ομαλή «εισαγωγή» των νέων παικτών στη σειρά μέσω ενός κατατοπιστικότατου και ευκολονόητου tutorial, καθιστώντας το Heroes VI ιδανικό σημείο εκκίνησης για τον gamer που θα ήθελε να ξεκινήσει την ενασχόλησή του με τη σειρά ή με το είδος των turn–based strategy games γενικότερα. Επιπρόσθετα, η single player campaign παρουσιάζει σταδιακά τα χαρακτηριστικά, τα κτήρια και τις μονάδες του παιχνιδιού, φροντίζοντας ώστε να «εκπαιδεύσει» τον παίκτη στη χρήση τους, θυμίζοντας σε αυτόν τον τομέα τη διάρθρωση της single player campaign του StarCraft 2. Η Black Hole θα μπορούσε εύκολα να πέσει στην παγίδα της δημιουργίας ενός παιχνιδιού αποκλειστικά για τους hardcore οπαδούς της σειράς, αλλά φρόντισε να καλύψει τις ανάγκες όλων των παικτών και της αξίζουν συγχαρητήρια.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
kredel
Yperoxo paixnidi,to agorasa sto steam kai mporw na pw oti ta spaei.Fysika yparxoun allages opws aneferes kai esi sto review alla ta cons pou etheses einai (pisteuw) ypokeimenika (kai to town screens fkiaxtikane). Ta graphics tou paixnidou einai teleia kai oi camera stis maxes einai yperoxh (eidika sta zoom).Gia mena einai thetiko to oti gia liga resources metratepeis ta exthrika kastra sto diko sou factions.Twra gia mena ta simadika cons einai 2: 1.)den yparxei random map creator kai eisai anagasmenos na pezeis ta idia map synexeia mexri na kseraseis elefada kai 2.)to online sistima(Uplay) einai aparadekto...poles fores o cloud den vriskei ta saves sou kai exei kapoia bug p den se afinoun na kaneis lunch to game. Alla auta einai pragmata ta opoia mporoun eukola(pisteuw) na ftiaxtoune. Katatopistikotato review euxaristw :D
02/10/2012 03:00
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8888
%%
Ανάπτυξη:  Black Hole Entertainment
Έκδοση:  Ubisoft
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website