ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ

Μέχρι εδώ καλά, καθώς όλα φαντάζουν εύστοχα και θετικά. Δεν είναι όμως. Τα προβλήματα, όπως ακριβώς και πέρσι, θα αρχίσουν να φαίνονται έντονα, όσο θα αυξάνεται ο χρόνος ενασχόλησής σας με το F1 2011.  Έχοντας ολοκληρώσει δύο σεζόν και τρέχοντας (ελέω διαθέσιμου χρόνου) κάθε φορά το 20% των γύρων ενός κανονικού αγώνα, δεν είδα ούτε μία σύγκρουση αντιπάλων! Μετά από 38 ολόκληρους αγώνες και 22 συνολικά ώρες παραμονής στις πίστες, δεν υπήρξε ούτε μία επαφή μονοθεσίων μεταξύ τους, ούτε καν σε εκκίνηση ενός αγώνα! Έτσι, το αυτοκίνητο ασφαλείας, που αποτελεί φετινή προσθήκη, εμφανίστηκε μονάχα δύο φορές, λόγω πρόσκρουσης μονοθεσίου σε τοίχο. Στις περιπτώσεις που συνέβη αυτό, το ενδιαφέρον εκτοξεύτηκε, καθώς υπήρχε πρόσφορο έδαφος για ενδεχόμενη αλλαγή στρατηγικής, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην πραγματικότητα. Έχοντας χάσει μέρος της μπροστινής πτέρυγας της Ferrari μου στην πίστα της Σιγκαπούρης, κατάφερα να μπω στα pits, να την αλλάξω και να προλάβω την ουρά που είχε σχηματιστεί πίσω από το safety car. Επειδή λοιπόν τα ατυχήματα και οι συγκρούσεις στον κόσμο της F1 δεν είναι κάτι το τόσο σπάνιο, θα ήταν αναμφισβήτητα προτιμότερο να συμβαίνουν πολύ πιο συχνά και στο F1 2011.



Δεύτερο στοιχείο που με ενόχλησε ήταν η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά των αντιπάλων οδηγών, αλλά και των αγωνοδικών. Αναφέρω πέντε περιστατικά για να καταλάβετε τι εννοώ. Πλησιάζοντας έναν αντίπαλο για να του ρίξω γύρο, σε αρκετές περιπτώσεις δεν έκανε στην άκρη, κοστίζοντάς μου αρκετά δευτερόλεπτα. Τιμωρία του δεν επήλθε ποτέ. Κάνοντας μια ριψοκίνδυνη, αλλά πεντακάθαρη προσπέραση, άλλοτε χρεωνόμουν με ποινή -κι ως εκ τούτου αναγκαστική δίοδο μέσα από τα pits- κι άλλοτε όχι! Αντιθέτως, έχοντας κάποιο μονοθέσιο στην ουρά του δικού μου και αλλάζοντας πολλές φορές γραμμή, με σκοπό να εμποδίσω το προσπέρασμα, δεν υπήρξε καμία κύρωση. Κατά την έξοδο σε κάποιο σημείο μιας πίστας και έχοντας καταλήξει στο μέσο αυτής, οι άλλοι οδηγοί επιβραδύνανε και σταματούσαν δίπλα μου, χωρίς να περνάνε!  Τέλος, επιπλέον σημάδι έλλειψης ευφυΐας των υπολοίπων πιλότων, αποτελούσε η συνεχής προσπάθειά τους να με προσπεράσουν με τον ίδιο τρόπο, δίχως να ρισκάρουν ιδιαίτερα. Όσο για τις αλλαγές ελαστικών, δε γίνεται ποτέ, μα ποτέ, λάθος κατά τη διάρκειά τους. Μία επιλογή για τυχαία εμφάνιση του περιστατικού, θεωρώ ότι καλό θα ήταν να υφίσταται.

Να γίνω ακόμη πιο γκρινιάρης; To damage system, αν και βελτιώθηκε, εξακολουθεί να στερείται πλήρους ρεαλισμού. Οι συγκρούσεις επιφέρουν πολύ μικρή ζημιά σε σχέση με την ισχύ τους, δίνοντάς μας την ευκαιρία στις εκκινήσεις να καθυστερούμε τα φρεναρίσματα και ακόμη κι αν πέσουμε με λίγη φόρα πάνω στο προπορευόμενο μονοθέσιο να μην υπάρχει αντίκτυπος. To φαινόμενο των «αόρατων» μονοθεσίων στα pits επαναλαμβάνεται και φέτος, ευτυχώς σε πολύ μικρότερο βαθμό. Και μετά από όλα αυτά, καταφέρνοντας να τερματίσουμε μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις που οδηγούν στο πολυπόθητο βάθρο, τουλάχιστον θα περιμέναμε να δούμε πανηγυρισμούς με σαμπάνιες και άκουσμα εθνικού ύμνου, σωστά; Λάθος. Δυστυχώς κι αυτά λάμπουν διά της απουσίας τους και το μόνο που βλέπουμε είναι ένας εκ των -μόλις δύο- διαθέσιμων πανηγυρισμών του οδηγού, μαζί με τον αριθμό των πόντων που προστίθενται στην εμπειρία μας. Φτωχά πράγματα και σίγουρα όχι αντιπροσωπευτικά του κλίματος που επικρατεί στο τέλος μιας κούρσας.

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ;

Θα ήταν άδικο να ισχυριστώ ότι το F1 2011 είναι ολόιδιο με το F1 2010. Βελτιώσεις υπάρχουν. Η νοημοσύνη των οδηγών, αν και εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί αψεγάδιαστη, είναι αναβαθμισμένη, έχει προστεθεί το safety car, ενώ και ο τεχνικός τομέας είναι ανώτερος. Ως racing game διαθέτει πλούσιο βάθος, καθώς μέχρι να μάθετε να οδηγείτε άρτια κι ανταγωνιστικά και στα 19 σιρκουί (με το γκραν πρι στο Νέο Δελχί να κάνει το ντεμπούτο του κι εκείνο του Νίρμπουγκρινγκ να επιστρέφει) και να γίνετε πρωταθλητής στο Hard επίπεδο θα σας πάρει αρκετό χρόνο. Ταυτόχρονα, πάντα θα έχετε την επιλογή να ανεβάσετε περαιτέρω το δείκτη πρόκλησης, αφαιρώντας κάποιο βοήθημα. Απλά μένει το παράπονο ότι η Codemasters είχε έναν ολόκληρο χρόνο στη διάθεσή της για να βελτιώσει τα πολύ ουσιώδη στοιχεία του παιχνιδιού της και δεν το έπραξε, στερώντας του και πάλι το χαρακτήρα του simulation. Ειδικά η νοημοσύνη των οδηγών είναι το άλφα και το ωμέγα σε ένα τέτοιο παιχνίδι και είναι φανερό ότι υπάρχουν πολλά ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Για όποιον δεν είχε προμηθευτεί την περσινή version, είναι μια καλή αγορά και προφανώς ο καλύτερος σύγχρονος τρόπος μύησης στον μαγικό κόσμο της F1. Αν όμως διέθετα το F1 2010, πολύ δύσκολα θα αγόραζα το φετινό, προτιμώντας να περιμένω όλες τις απαιτητές βελτιώσεις στην επόμενη ετήσια κυκλοφορία...

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8080
%%
Ανάπτυξη:  Codemasters
Έκδοση:  Codemasters
Διάθεση:  Not Available
Είδος:  Racing
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo 2.4 GHz ή AMD Ath...