Γράφει ο Μάνος
Απο το τεύχος 265 του PCMaster

Το ομολογώ άνευ δισταγμού και περιστροφών: Δεν έχω ξανακουραστεί τόσο πολύ ασχολούμενος με κάποιο παιχνίδι. Αν νομίζετε ότι αναφέρομαι σε πνευματική κούραση, κάνετε μεγάλο λάθος. Αναφέρομαι στη σωματική κόπωση, εκείνη που σε κάνει να ξαπλώνεις το βράδυ και να νιώθεις ότι γίνεσαι απευθείας ένα με το κρεβάτι σου. Αγαπητοί αναγνώστες, το F1 2011 είναι γεγονός κι οι τιμονιέρες παίρνουν εκ νέου φωτιά...



ΓΥΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ

Το κοινό στο οποίο –ξεκάθαρα– απευθύνεται είναι πολύ εύκολο να προσδιοριστεί: Είναι ο λάτρης της Formula 1, ο γνώστης του κόσμου και των κανονισμών της, ο παίκτης που αφιέρωσε ώρες και ώρες στην περσινή έκδοση μέχρι να καταφέρει να τιθασεύσει τα ατελείωτα άλογα που απελευθερώνει ο κτηνώδης οκτακύλινδρος κινητήρας 2.400 κυβικών ενός μονοθεσίου και την ίδια ώρα να είναι ανταγωνιστικός προς τους υπολοίπους οδηγούς. Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι δεν μπορεί οποιοσδήποτε δεν ανήκει σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες να ασχοληθεί μαζί του. Απλά θα χρειαστεί τεράστια αποθέματα υπομονής στα πρώτα βήματά του στον μαγικό κόσμο της Formula 1, όπως και όρεξη να μάθει. Τι να μάθει; Κανονισμούς, ορολογίες, σωστές αγωνιστικές γραμμές και, κυρίως, να χάνει. Γιατί αν δε μάθει να χάνει, δεν θα φτάσει ποτέ να κερδίζει.

Όση ώρα το έκανα install στο σκληρό δίσκο του PC μου, αναρωτιόμουν αν θα είχε καταφέρει στη δεύτερη αυτή έκδοσή του να ξεπεράσει τα προβλήματα που ταλανίζανε τον προκάτοχό του. Αυτό ήταν που, στη δική μου αντίληψη, παρουσίαζε μακράν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κι όχι το τρίπτυχο γραφικά-ήχος-χειρισμός, που έτσι κι αλλιώς ανέμενα να είναι και πάλι σε πολύ υψηλά επίπεδα... και δεν διαψεύστηκα. Η απεικόνιση των κόκπιτ, των διαφόρων σιρκουί, των πιλότων, αλλά και του περιβάλλοντος χώρου έκαστης πίστας, είναι άριστη. Οι δε λεπτομέρειες των κουμπιών στο τιμόνι ενός μονοθεσίου σχεδόν προκαλούν ίλιγγο. Κι όταν αρχίσει να βρέχει στο μέσο ενός αγώνα, θα θαυμάσετε την εναλλαγή της κατάστασης του οδοστρώματος και θα βλέπετε τις σταγόνες στη ζελατίνα του κράνους σας. Βέβαια όλα αυτά είναι δύσκολο να τα παρατηρήσει κάποιος, κινούμενος με 300χλμ/ώρα, αλλά, πιστέψτε με, θα βρείτε άνετα χρόνο, καθώς, ειδικά μέχρι να εγκλιματιστείτε και να πάρετε τον αέρα του τέρατος που οδηγείτε, θα έχετε πολλές εξόδους από την πίστα. Μοναδικό μειονέκτημα που εντόπισα και μπορώ να του προσάψω είναι το ότι όταν ένα αντίπαλο μονοθέσιο κολλήσει πίσω μας κι είναι έτοιμο να επιχειρήσει προσπέραση, δεν φαίνεται στους καθρέφτες μας.

Προχωρώντας γρήγορα στα του ήχου, δύο πράγματα στοιχειοθετούν τον σχετικό τομέα: Το σύστημα ενδοεπικοινωνίας και ο θόρυβος του μοτέρ, που στριγγλίζει περιστρεφόμενο στις δεκαοκτώ χιλιάδες στροφές. Πλήθος πληροφοριών μας παρέχονται κατά τη διάρκεια της κούρσας, όπως το πότε πρέπει να προβούμε σε ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών, αν ο ρυθμός που γυρνάμε στην πίστα είναι ικανοποιητικός, η ζημιά που έχουμε τυχόν υποστεί, αν κάποιος άλλος πιλότος αντιμετωπίζει πρόβλημα και διάφορα άλλα, άκρως χρήσιμα, στοιχεία. Βέβαια όλα αυτά καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό από τον υπέροχο βρυχηθμό του κινητήρα, που μαζεύει χιλιόμετρα σα τρελός και φρενάρει ακαριαία, χαρίζοντάς μας το άκουσμα των απανωτών κατεβασμάτων ταχυτήτων. Το ότι υπάρχει διαφοροποίηση στον ήχο των κινητήρων των μονοθεσίων προσθέτει μια σημαντική πινελιά αληθοφάνειας, άκρως ευπρόσδεκτης από μεριάς μας.

Και φτάνουμε στο «καυτό» σημείο της υπόθεσης: Το χειρισμό. Θα το θέσω πολύ απλά: Διαθέτετε κάποια τιμονιέρα; Αν ναι, δεν έχετε κανένα λόγο να προβληματίζεστε, θα απολαύσετε το F1 2011 στο έπακρο. Αν όχι, τότε, είτε με gamepad, είτε με πληκτρολόγιο, θα χάσετε πολλή από την αίγλη του και την ίδια ώρα θα πρέπει να θεωρείτε de facto την ενεργοποίηση κάποιων βοηθειών κατά την οδήγηση, που θα αναλυθούν παρακάτω. Ας μη κρυβόμαστε, ο τίτλος «φωνάζει» από μακριά για κατοχή τιμονιέρας, πολύ περισσότερο από άλλα racing games, μια και οι οδηγικές απαιτήσεις είναι τεράστιες.  Σε περίπτωση που ανήκετε σε εκείνους που διαθέτουν μία, θα σας ευχαριστήσει το πλήθος ρυθμίσεων που παρέχονται, στα γνωστά πρότυπα των παιχνιδιών της Codemasters, όπως και η πολύ σωστή απόκρισή της. Στην αντίπερα όχθη, θα δυσαρεστηθείτε από την ελλιπή υποστήριξη force feedback, καθώς και από το ότι δεν αποθηκεύονται οι όποιος ρυθμίσεις επιλέγετε. Τουλάχιστον στη δική μου περίπτωση, αυτό συνέβη, με αποτέλεσμα κάθε φορά που εκκινούσα το F1 2011, να πρέπει να ξανασετάρω τη Logitech MOMO racing. Το σίγουρο είναι ένα: Ο χειρισμός μέσω μίας τέτοιας αποδεικνύεται πολύ κουραστικός σωματικά, ειδικά με τον τρόπο που απαιτείται να οδηγούμε για να είμαστε ανταγωνιστικοί.

Αρκετά όμως με όλα αυτά, ας δούμε αν φέτος έχουμε να κάνουμε με μια πλήρως ρεαλιστική απεικόνιση  του κόσμου της Formula 1 ή όχι. Οι επιλογές που μας δίνονται είναι να τρέξουμε σε ένα μεμονωμένο Grand prix, να δοκιμάσουμε την τύχη μας σε Time trial και Time attack, ή να ξεκινήσουμε μια καριέρα. Αυτονόητο είναι ότι το κυρίως ενδιαφέρον συγκεντρώνει η τελευταία επιλογή. Ξεκινάμε ως ένας άσημος, πρωτοεμφανιζόμενος, οδηγός σε μία εκ των μικρών ομάδων του πρωταθλήματος. Μην περιμένετε με το καλημέρα να έχετε τη δυνατότητα να πιλοτάρετε μια Ferrari, McLaren, Red Bull Renault ή Mercedes Petronas. Πρέπει να αποδείξετε την αξία σας, καθιστώντας γνωστό, μέσω των αγωνιστικών επιδόσεων, το όνομά σας στα paddocks και να περιμένετε να έρθει μια πρόταση από μία εκ των μεγάλων ομάδων. Αυτό θα γίνει μόνο αν καταφέρετε να διακριθείτε σε μία σεζόν. Καλό είναι λοιπόν να επιλέξετε το μεσαίο επίπεδο δυσκολίας στην πρώτη σας χρονιά, ώστε να μπορέσετε να καταταγείτε σε υψηλές θέσεις και να αρχίσετε να χτίζετε το όνομά σας. Όσο καλύτερα τα πηγαίνετε, τόσο πιο υψηλούς στόχους θα θέτει σταδιακά η ομάδα σας, αντανακλώντας έτσι με επιτυχία την πίεση που δέχονται οι οδηγοί για αποτελέσματα.

Στην προσπάθειά μας να τερματίσουμε όσο το δυνατόν πιο ψηλά σε κάθε αγώνα σύμμαχοί μας θα είναι τα διάφορα διαθέσιμα οδηγικά βοηθήματα. Εκτός του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε το ABS, το Traction control, την γραμμή που μας δείχνει την ιδανική πορεία μέσα στην πίστα, όπως και την αυτόματη οδήγηση κατά την είσοδο και έξοδό μας από τα pits. Τα δύο πρώτα, για όσους δεν γνωρίζουν, αποκλείουν αντίστοιχα την περίπτωση μπλοκαρίσματος και ολίσθησης των τροχών κατά το φρενάρισμα και την υπερστροφή και απώλεια ελέγχου του μονοθεσίου κατά το πάτημα του γκαζιού μετά από μία στροφή. Εδώ είναι που υπεισέρχεται η αναγκαιότητα κατοχής τιμονιέρας. Ακριβώς επειδή το πάτημα ενός κουμπιού του πληκτρολογίου ή του gamepad δε μας επιτρέπει καμία σταδιακή αυξομοίωση στην επιτάχυνση ή επιβράδυνση, μόνη επιλογή είναι να θέσουμε τόσο το ABS, όσο και το traction control σε πλήρη λειτουργία. Κι αν το δεύτερο είναι λίγο πολύ απαραίτητο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση είναι εξαιρετικά δύσκολο να κουμαντάρουμε το μονοθέσιο, δεν ισχύει το ίδιο και για το πρώτο. Αν όμως το θέσουμε εκτός, αναπόφευκτα δε θα αργήσουν να φθαρούν τα λάστιχα αναγκάζοντάς μας να κόψουμε ρυθμό και να επισκεφτούμε τα pits για αλλαγή τους. Μόνο στην περίπτωση χρήσης της τιμονιέρας αποδεικνύεται εφικτή η απενεργοποίησή του, ώστε και περισσότερο ρεαλιστικό να καταστεί το παιχνίδι και πιο σωστά να μάθουμε να οδηγούμε.

Εκτός όλων των παραπάνω, φέτος, όπως ακριβώς και στους πραγματικούς αγώνες Formula 1, την εμφάνισή τους κάνουν και δύο ακόμη λειτουργίες: Το KERS και το DRS. Το KERS αποτελεί ένα σύστημα παροχής μικρής επιπλέον ποσότητας ενέργειας, που βοηθάει τον οδηγό στα φρεναρίσματα και στις εναλλαγές πορείας στις στροφές, αλλά και στα προσπεράσματα αντιπάλων. Η χρήση του διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα, οπότε πρέπει να γίνει αντιληπτό από τον παίκτη-οδηγό ποιο είναι το καλύτερο σημείο χρήσης του. Το DRS αποτελεί ένα μηχανισμό μεταβολής της πίσω πτέρυγας του μονοθεσίου, που συμβάλλει τα μέγιστα στα προσπεράσματα στις μεγάλες ευθείες. Κι εδώ η χρήση είναι μικρής διάρκειας και προϋποθέτει να βρισκόμαστε πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα. Μόλις μάθετε να εκμεταλλεύεστε τις δύο αυτές νέες λειτουργίες, θα διαπιστώσετε πόσο πολύ μπορούν να βοηθήσουν σε συγκεκριμένες καταστάσεις.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8080
%%
Ανάπτυξη:  Codemasters
Έκδοση:  Codemasters
Διάθεση:  Not Available
Είδος:  Racing
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo 2.4 GHz ή AMD Ath...