Γράφει ο Γιώργος Δεμπεγιώτης
Απο το τεύχος 265 του PCMaster

To περσινό FIFA 11 ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη για τους χρήστες PC, καθώς ήταν το πρώτο FIFA, ύστερα από πολλά χρόνια, που έτυχε της ίδιας σχεδόν μεταχείρισης με αυτή της έκδοσης για κονσόλες. Και λέμε «σχεδόν», γιατί παρ’ όλο που η συγκεκριμένη έκδοση είχε επιτέλους μεταβεί στη νέα μηχανή γραφικών της ΕΑ και στους εξελιγμένους μηχανισμούς gameplay, δεν περιλάμβανε όλα τα χαρακτηριστικά των PS3/Xbox εκδόσεων, με αποτέλεσμα να εξακολουθεί να αποτελεί το «φτωχό» συγγενή τους (αν και σαφώς πολύ «πλουσιότερο» από τις περασμένες χρονιές). Φέτος η ΕΑ για πρώτη παραδίδει στους PC gamers το ίδιο ακριβώς παιχνίδι με τις κονσολοεκδόσεις, με αποτέλεσμα να μιλάμε πλέον για το ρεαλιστικότερο και ίσως καλύτερο εξομοιωτή ποδοσφαίρου που υπάρχει αυτή τη στιγμή στους υπολογιστές μας, ο οποίος μάλιστα δεν επαναπαύεται στις δάφνες του, αλλά ρισκάρει σε πολλούς βασικούς τομείς του gameplay, σε σημείο να αλλάζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο παίζουμε «ποδοσφαιράκια».

Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Η...ΑΜΥΝΑ

Προτού προχωρήσουμε στα ενδότερα του παιχνιδιού, ας ξεκινήσουμε με τα άσχημα νέα. Το παιχνίδι απαιτεί την υπηρεσία Origin για να δουλέψει, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να δημιουργήσετε (έναν ακόμη) λογαριασμό ανάμεσα στους ήδη πολλούς που πιθανόν θα έχετε φτιάξει μέχρι σήμερα. Μάλιστα μετά τη (χρονοβόρα) εγκατάσταση του παιχνιδιού, θα χρειαστεί να κατεβάσετε και ένα update/patch της τάξεως των 3GB, οπότε μόλις αγοράσετε το παιχνίδι, τρέξτε το installation και πεταχτείτε καλού κακού για ένα καφεδάκι... Αφήνοντας στην άκρη την ταλαιπωρία με το Origin και μπαίνοντας στο κυρίως πιάτο, το FIFA 12 περιλαμβάνει ορισμένα νέα χαρακτηριστικά, τα οποία η ΕΑ διαφημίζει με περίσσιο ζήλο, αλλά η ποιότητά τους είναι τέτοια που δεν την αδικούμε. 

Η κυριότερη αλλαγή που θα διαπιστώσετε παίζοντας το παιχνίδι, είναι το σύστημα Tactical Defense. Το συγκεκριμένο σύστημα στην ουσία πετάει στα σκουπίδια ό,τι ξέρατε για το κλασικό «μονόχνωτο» μαρκάρισμα ενός αμυντικού στον επιτιθέμενο παίκτη και αναπροσαρμόζει τον τρόπο που παίζεται η άμυνα, η οποία αποτελεί μία καθαρά ομαδική και συντονισμένη προσπάθεια. Πλέον, εκτός από το να μαρκάρετε τον αντίπαλο παίκτη και να πατάτε το σχετικό κουμπί για να προκαλέσετε τζαρτζάρισμα ή ελαφρό «τάκλιν» (τα οποία βέβαια εύκολα καταλήγουν σε φάουλ αν πέφτετε σαν... ντουβάρια), χρειάζεται να μαρκάρετε και το χώρο στον οποίο θεωρείτε ότι θα κινηθεί ο επιθετικός της αντίπαλης ομάδας, ενώ μπορείτε να καλέσετε και ένα δεύτερο αμυνόμενο να σας βοηθήσει στο έργο σας. Η ιδέα πίσω από την όλη υπόθεση είναι ότι κλείνοντας σωστά τον ελεύθερο χώρο στον επιτιθέμενο, χωρίς να υπάρχει απαραίτητα ασφυκτική man to man πίεση, αργά ή γρήγορα θα υποπέσει στο λάθος είτε πέφτοντας πάνω στον αμυντικό είτε κάνοντας λάθος πάσα ή σουτ. Παίζοντας το παιχνίδι, θα διαπιστώσετε ότι η σωστή εφαρμογή του Tactical Defense είναι πραγματικά πολύ δύσκολη, ιδίως αν παίζετε από το επίπεδο Professional και πάνω, αν εξασκηθείτε, όμως, θα δείτε ότι είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Πάντως οι «βετεράνοι» του παιχνιδιού θα τα βρουν ιδιαίτερα σκούρα, αν θεωρήσουν ότι δεν αξίζει να ασχοληθούν με το νέο σύστημα άμυνας, καθώς η ΕΑ δείχνει να το υποστηρίζει σθεναρά. Η μη εφαρμογή του σε συνθήκες αγώνα οδηγεί πολύ συχνά σε μπαλιές–τρύπες από την αντίπαλη Α.Ι., η οποία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, ενώ αν τολμήσετε να παίξετε on–line με κάποιο ανθρώπινο παίκτη που έχει κάνει κτήμα του το Tactical Defense, είναι ζήτημα να κατορθώσετε να κάνετε μία–δύο καλές επιθετικές προσπάθειες. Αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει ραγδαία και τίθεται ένα ζήτημα κατά πόσο είναι διασκεδαστικό να δίνεται τόση έμφαση στην άμυνα. Από την άλλη, καιρός δεν ήταν να δούμε ένα πραγματικά προκλητικό παιχνίδι στις οθόνες μας, που να απαιτεί εξάσκηση και αφοσίωση από τον παίκτη;

Το δεύτερο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του FIFA 12 είναι η Impact Engine, η οποία αποτελεί στην ουσία ένα μοντέλο Φυσικής που προσπαθεί να αποδώσει όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά τις σωματικές επαφές μεταξύ των παικτών. Στην πράξη, το μοντέλο δουλεύει αρκετά καλά και θα δείτε συμπεριφορές και αντιδράσεις που μόνο σε πραγματικούς αγώνες θα παρακολουθούσατε, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τα αστεία περιστατικά («ζεϊμπεκιές») και τα «λαθάκια» που χαλούν κάπως τη γενική εικόνα και ενίοτε μπορεί να κοστίσουν. Για παράδειγμα, έτυχε σε αγώνα ένας αμυντικός μου να συγκρουστεί με έναν επιθετικό του αντιπάλου, ο δικός μου παίκτης να μείνει στο έδαφος για αρκετή ώρα, να μην εφαρμοστεί fair play και να παίζω με έναν παίκτη μείον, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να δεχτώ στη συνέχεια ένα εύκολο γκολ. Ως επί το πλείστον, όμως, η Impact Engine λειτουργεί σωστά και προσδίδει μία πρωτοφανή αληθοφάνεια στο παιχνίδι, καθώς οι αντίπαλοι παίκτες αποτελούν πράγματι «εμπόδια» και όχι απλώς κάποια χρωματιστά ανθρωπάκια στο γήπεδο.

Τέλος, το τελευταίο νέο χαρακτηριστικό (όσον αφορά στο gameplay) είναι το σύστημα του Precision Dribbling, που θα λατρέψουν οι... ατομιστές παίκτες, καθώς πατώντας ένα συγκεκριμένο κουμπί μπορείτε να εκτελέσετε υψηλού επιπέδου ντρίμπλες, η επιτυχία των οποίων, βέβαια, εξαρτάται και από τα χαρακτηριστικά του παίκτη (καλοί χειριστές της μπάλας, όπως ο Messi ή ο Robben, κάνουν πάρτι). Μην ελπίζετε, όμως, ότι με το Precision Dribbling θα κατορθώσετε να περάσετε όλη την άμυνα του αντιπάλου και να σκοράρετε, όσο καλός και αν είστε – κάθε άλλο. Η υπόθεση γκολ εξακολουθεί να αποτελεί προϊόν ομαδικής δουλειάς, απλώς έχετε ένα επιπλέον «όπλο» στη διάθεσή σας για να μπορέσετε να ανοίξετε χώρο και να βρεθείτε σε πλεονεκτική θέση.

Στα του gameplay τώρα και τις διαφορές του με το FIFA 11, θα διαπιστώσετε αρκετές ευπρόσδεκτες αλλαγές, όπως η βελτιωμένη Α.Ι. που διαθέτει το παιχνίδι, με τους τερματοφύλακες να δείχνουν περισσότερο σταθεροί (αν και ενίοτε κάνουν λάθη), η ιδιαίτερη σημασία που δίνεται στην κούραση των παικτών για την απόδοσή τους στο γήπεδο (αν «δεν μπορεί το παλικάρι» πια, απλώς κάντε τον αλλαγή!), ενώ μου άρεσε το ότι τα σουτ έχουν περισσότερη δύναμη και είναι πιο αποτελεσματικά από την περσινή έκδοση – αρκεί να βρείτε τον κατάλληλο χώρο να τα εκτελέσετε. Το μεγαλύτερο ατού του FIFA 12, όμως, είναι ο μεγάλος εθισμός που προκαλείται από την ενασχόληση με τον τίτλο και διπλασιάζεται με τα πολλά και ενδιαφέροντα modes που διαθέτει το παιχνίδι, τα οποία καλύπτουν σχεδόν όλα τα γούστα.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  EA
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  Sports
Παίκτες:  11
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Intel Core 2 Duo@1.8Ghz, 1GB RAM, 256MB video card w shader ...