Αρχή > PCM Reviews > Strategy > Dawn of War 2: Retribution
ΕΞΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, ΠΟΣΕΣ CAMPAIGNS;

Και ερχόμαστε στην πλέον διαφημισμένη αλλαγή του Retribution, που δεν είναι άλλη από τη δυνατότητα επιλογής από τις έξι διαφορετικές factions του Warhammer 40K universe: Space Marines, Chaos Marines, Eldar, Tyranids, Orks και η –πρωτοεμφανιζόμενη σε game της σειράς– Imperial Guard. Συνεπώς, στο Retribution μπορούμε να παίξουμε έξι διαφορετικές campaigns, εν αντιθέσει με τη μία που είχαμε συνηθίσει από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, η οποία επικεντρωνόταν στους Space Marines. Μεγάλη υπόθεση, δεν συμφωνείτε;



Εντούτοις, όπως συμβαίνει σχεδόν παντού, το νόμισμα έχει δύο όψεις... Θεωρητικά, λοιπόν, η ύπαρξη έξι διαφορετικών παρατάξεων (και αντιστοίχως campaigns) αυξάνει θεαματικά τη διάρκεια ζωής του τίτλου και προσφέρει μία απροσδόκητα μεγάλη ποικιλομορφία στο gameplay. Κάθε campaign διαρκεί έξι με επτά ώρες, οπότε, παίζοντας με όλες τις παρατάξεις, άνετα πιάνουμε από το single player ένα «γεμάτο» 35ωρο τουλάχιστον. Από την άλλη, η «ποσότητα» έχει αρνητικό αντίκτυπο στην «ποιότητα». Κοινώς, η πλοκή του Retribution δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί σε έκταση και μεγαλειότητα με αυτή του Chaos Rising. Ναι μεν είχαμε συνηθίσει σε μία και μόνο κεντρική campaign, αλλά αυτή πρόσφερε αξιομνημόνευτες συγκινήσεις και διαρκείς ανατροπές. Κάτι τέτοιο, δυστυχώς, δεν συμβαίνει εδώ, αφού τα πράγματα κυμαίνονται σε generic πλαίσια, ως επί το πλείστον, ενώ υπάρχει διάχυτη η αίσθηση της... προχειρότητας.

Επίσης, αλγεινή εντύπωση προκαλεί το ότι όλες οι campaigns είναι σχεδόν ίδιες, σε βαθμό... φωτοτυπίας: Ιδιες πίστες, ίδιοι χάρτες, σχεδόν ίδια set pieces. Το μοναδικό που αλλάζει είναι η ύπαρξη διαφορετικών πρωταγωνιστών (και κινήτρων), και κάποιες αναπροσαρμογές της πλοκής βάσει αυτών. Για παράδειγμα, σε κάθε campaign οι δύο-τρεις πρώτες αποστολές έχουν τη μορφή tutorial, όπου κάνουμε ακριβώς τα ίδια πράγματα με θρησκευτική ευλάβεια. Ε, μία, δύο, κάποια στιγμή αρχίζει η ανία να βαρά κόκκινο... Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, αδικείται το Retribution από τη συγκεκριμένη επιλογή των developers, αφού κάθε campaign αρχίζει να δείχνει τις αρετές της από τη μέση και έπειτα, όταν πλέον κάθε faction παρουσιάζει τις ιδιαιτερότητές της. Το θέμα είναι πόσοι θα ανεχτούν να περάσουν πολλαπλώς τις generic και βαρετές αρχικές αποστολές, μέχρι να μπουν στο «ζουμί» κάθε campaign. Ακόμα και κάποιος «πρωτάρης» στη σειρά θα βρει κουραστικό το εν λόγω γεγονός, πόσο μάλλον οι βετεράνοι.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι το lore του Warhammer 40K universe παρουσιάζεται αποτελεσματικά χάρη στην προσθήκη των διαφορετικών playable factions και όποιος είναι φανατικός της σειράς, αναμφίβολα θα νιώσει ρίγη συγκίνησης και αγαλλίασης, όταν αρχίσει να παίζει το Retribution... Εκανε, με λίγα λόγια, την υπέρβαση η Relic, εκπλήρωσε εν πολλοίς τα όνειρα και τις φαντασιώσεις των Warhammer fans, αλλά, «κόλλησε» στην εκτέλεση. Δυστυχώς.

STRATEGY vs RPG

Βέβαια, οι αλλαγές στο Retribution δεν περιορίζονται στην προσθήκη νέων factions. Το παιχνίδι έχει υποστεί αρκετές –μικρές και μεγάλες– αλλαγές στον πυρήνα του, δηλαδή, στο gameplay, ειδικά εν συγκρίσει με το Chaos Rising, που επένδυε πρωτίστως στα RPG elements και δευτερευόντως στον strategy τομέα. Εδώ, υπάρχει μία –ευπρόσδεκτη, ομολογώ– «μετατόπιση βάρους» προς τη στρατηγική, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν έντονα RPG στοιχεία. Υπάρχουν, απλώς είναι πιο «συμμαζεμένα».

Κατ’ αρχάς, υπάρχουν πλέον δύο βασικά –ας πούμε– resources, τα Requisition Points και το Power, ενώ υπάρχει και population cap. Πώς συλλέγονται αυτά τα resources; Μέσω bonuses από κάποια μάχη (εμφανίζονται σαν items που παίρνουμε) και –κυρίως– μέσω της κατάληψης συγκεκριμένων κτηρίων που μας δίνουν μία συνεχή ροή από Requisition ή Power. Πού χρησιμεύουν όλα αυτά; Για τη στρατολόγηση νέων δυνάμεων πρωτίστως ή για τη χρησιμοποίηση κάποιων ειδικών features/bonuses. Πολύ κλασικά δεν ακούγονται όλα αυτά; Ε, μην αγχώνεστε, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα τετριμμένο building/resource gathering RTS, εξάλλου ποτέ δεν έχει επιχειρήσει κάτι τέτοιο η Relic (και ούτε πρόκειται, κατά τα φαινόμενα). Απλώς, στο χάρτη υπάρχουν κάποια outposts (απ’ όπου μπορούμε να αναπληρώσουμε τους πεσόντες μας, καθώς και να στρατολογήσουμε κάποιες βασικές ομάδες), ενώ μπορούμε να καταλάβουμε και κάποιο fortress, απ’ όπου έχουμε πρόσβαση σε όλο το οπλοστάσιό μας. Δεν κτίζουμε, καταλαμβάνουμε. Δεν συλλέγουμε resources, φροντίζουμε να έχουμε μία συνεχή ροή από αυτά, μέσω στρατηγικών σημείων του χάρτη.

Ενόσω παίζουμε, οι ήρωές μας αποκτούν, φυσικά, xp, κερδίζουν loot και υπάρχουν όλα εκείνα τα γνωστά που έχουμε συνηθίσει από τη σειρά. Μετά το πέρας κάποιας αποστολής, μεταφερόμαστε στο HQ μας, όπου περνάμε λίγο quality time με τους ήρωές μας: Τους εξοπλίζουμε, επιλέγουμε τα διάφορα αξεσουάρ τους, ενώ ξεκλειδώνουμε νέες abilities και δυνάμεις μέσω του leveling. Εδώ είναι ελαφρώς απλοποιημένα τα πράγματα, όμως. Τα διαθέσιμα αντικείμενα είναι σαφώς πολύ λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν, άρα και οι επιλογές παραμετροποίησης είναι πιο περιορισμένες. Αντίστοιχα, τα skills των ηρώων έχουν μειωθεί σε τρία (έναντι τεσσάρων του Chaos Rising), όπου με κάθε level up μπορούμε να επιλέξουμε κάποια συγκεκριμένα traits. Δεν μοιράζουμε points, δηλαδή. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν «νεκρά» points, δηλαδή, «κενά» μεταξύ νέων traits. Οσοι, πάντως, περνούσατε ώρες με το customization των ηρώων και εντρυφούσατε στο RPG κομμάτι, ενδεχομένως να απογοητευτείτε.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
katerosk
Πραγματικα οπως πολυ ευγλωτα ειπε ο Νικος η campaign του παιχνιδιου σε ολες τις φυλες του ειναι πραγματικα φωτοτυπια!!! Δεν θα ελεγα μικρες σε μεγεθος, καθως ας μην ξεχναμε οτι μπορεις να διαλεξεις αναμεσα σε 6 διαφορετικες φυλες και με τον ογκο των γραφικων του παιχνιδιου θα ηταν δυσκολο μεγαλυτερης διαρκειας campaign. Εντουτοις το παιχνιδι δεν ειναι κακο καθε αλλο, επισης η διαφορετικοτητα στο story lore της καθε φυλης ειναι παρα πολυ ωραια (καταφερα να τερματησω με δυο φυλες). Συνοψιζοντας θα ελεγα πως το Retribution δεν ειναι το χειροτερο παιχνιδι της σειρας (σαν μεγας φαν βεβαια του 40k universe δεν θα το ελεγα αυτο για κανενα τιτλο της σειρας) αλλα ουτε και το καλυτερο. Θα σας κρατησει καλη "συντροφια" παντως για αρκετες ωρες και θα σας βγαλει απο την ρουτινα των MMO ευχαριστα.
07/07/2011 15:47
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8282
%%
Ανάπτυξη:  Relic
Έκδοση:  THQ
Διάθεση:  Zegetron
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Pentium 4 στα 3,2GHz ή διπύ...