Αρχή > PCM Reviews > Adventure > Συνωμοσίες 2 - Φονικά Δίκτυα
ΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΝΙΚ

Οπως αναφέρεται παραπάνω, το Συνωμοσίες είναι ένα adventure πρώτου προσώπου. Κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο με τα πλήκτρα WASD και τη χρήση του ποντικιού, όπως και σε κάποιο first person shooter. Στο κέντρο του οπτικού πεδίου μας υπάρχει ένα στόχαστρο/εικονίδιο. Με δεξί κλικ παίρνουμε μία περιγραφή κάποιου αντικειμένου (σαν να κάνουμε examine/look), ενώ με αριστερό κλικ κάνουμε interact (το χρησιμοποιούμε ή το παίρνουμε). Πατώντας το space, εμφανίζεται το smartphone/inventory μας, όπου βλέπουμε τα αντικείμενα που έχουμε συλλέξει. Εκεί μπορούμε να δούμε πιο προσεκτικά ένα αντικείμενο –αφού παρουσιάζεται τρισδιάστατα– και υπάρχει η δυνατότητα zoom και περιστροφής. Οταν μιλάμε με κάποιον, επιλέγουμε το ύφος της απάντησης («ευγενικός», «επιθετικός» κ.λπ.), ενώ για κάποια πιο αναλυτική συζήτηση, στο δεξί μέρος της οθόνης εμφανίζονται τα διαθέσιμα topics. Με το πλήκτρο ESC, μεταφερόμαστε στο κεντρικό menu, όπου, όμως, δεν θα βρούμε κάποια επιλογή για save, κάτι τελείως παράλογο κατ’ εμέ. Σώζουμε την πρόοδο μας με το πλήκτρο F4 - υπάρχουν άπειρα save slots, αν και δεν υπάρχει η δυνατότητα να εισαγάγουμε κάποια περιγραφή στα saves μας.



Θεωρητικά, ο χειρισμός ακούγεται εξαιρετικά απλός και εύχρηστος και η Anima έχει βάλει τα δυνατά της έτσι ώστε να προσφέρει μία όσο το δυνατόν λιτή και κατανοητή εμπειρία στον παίκτη. Δυστυχώς, όμως, ο χειρισμός αποτυγχάνει στο ρόλο του και αναίτια κάνει δύσκολη τη ζωή του παίκτη, προκαλώντας του σύγχυση. Αυτή η κατάσταση οφείλεται κυρίως στο ότι δεν προσφέρονται πληροφορίες στον παίκτη. Ποτέ δεν θα δούμε στην οθόνη κάποια περιγραφή αντικειμένου ή κάποιο hint ότι εδώ μπορούμε να κάνουμε κάτι και ο κέρσοράς μας δεν αλλάζει ποτέ μορφή, υποδηλώνοντας κάποια ενέργεια. Δεν υπάρχει, φυσικά, κάποια λειτουργία που να μας παρουσιάζει τα hotspots, αλλά το μην παρέχεται καμία πληροφορία για το ποια αντικείμενα είναι interactive, ανεβάζει επικίνδυνα το δείκτη δυσκολίας. Βέβαια, μερικά αντικείμενα ξεχωρίζουν σε σχέση με το περιβάλλον (άρα καταλαβαίνουμε ότι κάτι κάνουμε μ’ αυτά), αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις κάνουμε κλικ παντού, μην τυχόν και μας ξεφύγει κάτι. Εξάλλου, πάρα πολλά αντικείμενα είναι επιμελώς κρυμμένα, χωρίς να γνωρίζουμε ότι ψάχνουμε κάτι συγκεκριμένο. Συμβουλή: Ψάξτε καλά κάθε τοποθεσία, ακόμη και στα πιο απόμερα και άσχετα σημεία.

Παράλληλα, αρκετές φορές ο χειρισμός αδικαιολόγητα περιπλέκει τα πράγματα… Ακόμη και μία απλή χρήση αντικειμένου γίνεται συχνά με επιτηδευμένο τρόπο. Για παράδειγμα (Προσοχή: SPOILER), στην αρχή πρέπει να ρίξουμε με μία σφεντόνα σε κάποιο παράθυρο. Λογικά, θα έπρεπε να επιλέγω τη σφεντόνα από το inventory και να κάνω κλικ εκεί που θέλω. Αντίθετα, πρέπει να μπω στο inventory, να κάνω close up στη σφεντόνα (με δεξί κλικ) και εν συνεχεία να κάνω αριστερό κλικ, μπαίνοντας, έτσι, σε «fire mode». Μετά, πάλι αριστερό κλικ για να ρίξω.

Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ

Από ένα σημείο και μετά, βέβαια, ο χειρισμός συνηθίζεται και μαθαίνουμε να ζούμε με τα καλά και τα κακά του. Δυστυχώς, όμως, τα προβλήματα του παιχνιδιού δεν τελειώνουν εδώ. Η αχίλλειος πτέρνα του Συνωμοσίες 2 είναι η δράση του, δηλαδή οι γρίφοι και το gameplay. Ο άρτιος σχεδιασμός ενός adventure σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση και ακριβώς σε αυτό θα πρέπει να επικεντρωθεί η Anima στις μελλοντικές προσπάθειές της. Και, δυστυχώς, όταν ένα adventure πάσχει σε αυτόν το νευραλγικό τομέα, τότε σχεδόν όλα τα επιμέρους στοιχεία περνάνε σε δεύτερη μοίρα.

Κατ’ αρχήν, το παιχνίδι είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο. Το θέμα είναι ότι γίνεται δύσκολο εξαιτίας αρκετών σχεδιαστικών ατοπημάτων και ουκ ολίγων παράλογων γρίφων. Η κατάσταση και πάλι οφείλεται στο ότι δεν υπάρχει επαρκής καθοδήγηση. Ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε κάτι, αλλά τι ακριβώς, ούτε ιδέα. (Προσοχή: SPOILER) Για παράδειγμα (συνεχίζοντας την παραπάνω περίπτωση με τη σφεντόνα...): Φτάνουμε σε μία έπαυλη, χτυπάμε το κουδούνι και δεν ανοίγει κανείς. Πώς μπαίνουμε, τελικά, στο σπίτι; Πρέπει να στοχεύσουμε κάποιο παράθυρο, προκειμένου να ηχήσει ο συναγερμός. Πουθενά, όμως, δεν μαθαίνουμε ότι υπάρχει συναγερμός στο σπίτι και ότι πρέπει να τον ενεργοποιήσουμε. Και γιατί στην τελική πρέπει να ηχήσει ο συναγερμός για να μπούμε στο σπίτι; Ή, σε μία άλλη περίπτωση, υπάρχει ένας κάδος. Από κάτω του, τελικά, υπάρχει ένα κλειδί, κάτι που, φυσικά, δεν γνωρίζουμε. Με το δικό μου μυαλό, θα έπρεπε να μπορώ να κουνήσω τον κάδο. Οχι, όμως, γιατί –λέει– είναι βαρύς. Πρέπει να ρίξω μέσα στον κάδο κάμποσα ξερά φύλλα που έχω μαζέψει και από το πολύ βάρος (;;;!!!) ο κάδος πέφτει, αποκαλύπτοντας το κλειδί. Στο ίδιο ακριβώς σημείο, ένα μηχάνημα με αναψυκτικά «τρώει» το κέρμα μας, χωρίς να βγάλει κάτι. Ποια η λύση; Να πιάσω έναν κάδο και να τρέξω πάνω στο μηχάνημα, χτυπώντας το. Γιατί με κάδο και όχι με τα χέρια; Ελα ντε... Γενικά, τέτοια ευτράπελα συναντάμε διαρκώς στο παιχνίδι, χωρίς υπερβολή. Οφείλουμε, εν ολίγοις, να μπαίνουμε στο μυαλό του δημιουργού και να σκεφτούμε τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε. Και πού καταλήγουμε, εν τέλει; Σε ένα διαρκές trial & error, προκειμένου να πετύχουμε διάνα. Ειλικρινά, μπορώ να γεμίσω σελίδες με ανάλογα παραδείγματα.

Παράλληλα, συναντάμε αρκετές ακόμη καταστάσεις στο παιχνίδι που –προσωπικά, πάντα– σιχαίνομαι σε ένα adventure. Κατ’ αρχάς, στο Συνωμοσίες 2 ο παίκτης μπορεί να πεθάνει αρκετά συχνά (ή να «χάσει», βλέποντας ένα μεγαλοπρεπές «game over»), οπότε, κάνετε save ΠΟΛΥ συχνά. Επιπλέον, θα συναντήσουμε και ένα τμήμα με χρονικό περιορισμό (ο οποίος δεν φαίνεται πουθενά στην οθόνη, απλώς ξέρουμε ότι έχουμε περίπου πέντε λεπτά στη διάθεσή μας), όπου τα νεύρα μας μπορούν άνετα να γίνουν κουρέλια, συνυπολογίζοντας και το ότι δεν ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε, πέρα από ότι πρέπει να δραπετεύσουμε... κάπως. Και το πιο ενοχλητικό (για μένα, πάντα): Λαβύρινθοι. Ενα σεβαστό κομμάτι του παιχνιδιού το περνάμε μέσα σε υπονόμους, χωρίς να έχουμε ιδέα πού πρέπει να πάμε. Μέσα δε στους υπονόμους υπάρχουν και αντικείμενα που πρέπει να βρούμε. Αν δεν βρούμε όσα χρειαζόμαστε, φτάνουμε στη συνέχεια σε ένα –εν μέρει– dead end και πρέπει να γυρίσουμε πίσω ή να κάνουμε κάποιο load.

Οπότε, επαναλαμβάνω: Το Συνωμοσίες 2 είναι ένα πολύ δύσκολο adventure. Απευθύνεται στους πιο hardcore παίκτες, οι οποίοι ταυτόχρονα θα έχουν την υπομονή να αντέξουν τα μειονεκτήματα στο σχεδιασμό της δράσης. Από κει και πέρα, οφείλω να αναγνωρίσω ότι οι γρίφοι του παιχνιδιού είναι πολλοί στον αριθμό, ενώ ποικίλλουν στη μορφή. Ετσι, θα βρούμε κλασικούς inventory based γρίφους έως και physics based γρίφους, όπου πρέπει να μετακινήσουμε αντικείμενα για να βρούμε τη λύση. Επίσης, λόγω και της αυξημένης δυσκολίας, το παιχνίδι έχει χορταστική διάρκεια, που άνετα μπορεί να ξεπεράσει τις 30 ώρες. Το θέμα είναι ότι ένα μεγάλο μέρος από τις ώρες αυτές τις πέρασα... βασανιστικά.

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Εσκεμμένα απέφευγα σε όλο το κείμενο να αναφερθώ διεξοδικά στο ότι το Συνωμοσίες 2 είναι μία εξ ολοκλήρου ελληνική προσπάθεια. Αυτό γιατί θεωρώ πανάκεια να προσπαθούμε να εκθειάσουμε (ή να μειώσουμε) μία προσπάθεια, απλώς και μόνο επειδή είναι εγχώρια. Κριτική δέχονται όλοι οι τίτλοι, άσχετα από τον τόπο προέλευσης. Πάντως, σίγουρα η Anima κατέβαλε προσπάθειες για να παρουσιάσει ένα άρτιο σύνολο και δείχνει φιλόδοξη, ενώ έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι της. Εξάλλου, δεν είναι λίγο το να βλέπεις ένα game ελληνικής παραγωγής (άρα με περιορισμένα μέσα) να μην έχει το παραμικρό bug... Πιστεύω ότι γνωρίζει ότι η «ελληνική» φύση του τίτλου δεν πρόκειται να λειτουργήσει ευεργετικά στις πωλήσεις, ειδικά από τη στιγμή που η εγχώρια αγορά είναι μία σταγόνα στον ωκεανό, συν το ότι ο τίτλος απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, δηλαδή, στους πιο σκληροπυρηνικούς adventurers.



Προσωπικά, εύχομαι στην εταιρεία κάθε επιτυχία τόσο στη νέα προσπάθειά της όσο και στις μελλοντικές. Φυσικά, δεν θα προτείνω σε κάποιον να αγοράσει τον τίτλο μόνο και μόνο επειδή είναι ελληνικής παραγωγής. Θα τον προτείνω (ή όχι) για άλλους, συγκεκριμένους λόγους. Και αυτό θεωρώ ότι είναι το πιο έντιμο.

Εν ολίγοις, αν είστε πεπειραμένοι φίλοι του είδους, σας αρέσουν τα δύσκολα και θέλετε μία γεύση «από τα παλιά», αξίζει να ρίξετε μία ματιά.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6565
%%
Ανάπτυξη:  Anima PPD Interactive
Έκδοση:  Anima PPD Interactive
Διάθεση:  Not Available
Είδος:  Adventure
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Pentium 4 στα 1,8GHz (ή ...