Αρχή > PCM Reviews > Racing > Shift 2: Unleashed
DAYS OF THUNDER

Φυσικά, όσο καλή και να είναι η συγκεκριμένη camera, το βασικό κριτήριο αξιολόγησης οποιουδήποτε racing game θεωρείται η αίσθηση οδήγησης, σε συνάρτηση με το χειρισμό. Αν σας έχουν ζώσει τα φίδια, ηρεμήστε, αφού σε αυτόν τον τομέα το Shift 2 αριστεύει. Ο χειρισμός έχει εκπληκτική απόκριση (είτε με κλασικό gamepad, είτε με τιμονιέρα), ενώ η συμπεριφορά των οχημάτων είναι ιδανική. Υπάρχουν αρκετά επίπεδα δυσκολίας (με πλήθος βοηθημάτων για να επιλέξουμε) προκειμένου κάθε παίκτης να φέρει το παιχνίδι στα μέτρα του. Οπως και να έχουν τα πράγματα, η αίσθηση οδήγησης είναι πέρα για πέρα αληθοφανής, πειστική και αρκούντως ρεαλιστική. Σε κανένα σημείο δεν ένιωσα «προδομένος» από το χειρισμό, ενώ ουδέποτε απόρησα με τη συμπεριφορά των οχημάτων. Στο θέμα «οδήγηση», η συνολική αίσθηση που αποκομίζει κάποιος με το Shift 2 είναι αυτή της… φυσικότητας.



Στην όλη εμπειρία συμβάλλει τα μέγιστα και η τρομακτική αίσθηση ταχύτητας. Ενα παράπονο που έχω από αρκετά racing games είναι ότι η ταχύτητα δεν αποτυπώνεται όπως θα έπρεπε, με συνέπεια το τελικό αποτέλεσμα να μοιάζει υπερβολικά αποστειρωμένο, χωρίς ενθουσιασμό και ζωντάνια. Οχι όμως κι εδώ. Στο Shift 2 η ταχύτητα θα σας κολλήσει στο κάθισμα, θα σας τρομοκρατήσει και θα πάρετε μία μοναδική γεύση του πώς είναι να οδηγάς ένα αχαλίνωτο θηρίο σε υψηλές στροφές. Οπως έγραφα και στο review του πρώτου Shift, η ταχύτητα εδώ θα σε κάνει, αν μη τι άλλο, να τη σεβαστείς.

Παράλληλα, ένα νέο feature που εισάγει η Slightly Mad στο Shift, είναι η ύπαρξη νυχτερινών αγώνων. Η προσθήκη αυτή δεν έχει γίνει για το «εφέ» που λέμε, αλλά προσφέρει μία πολύ ιδιαίτερη εμπειρία, που μας αναγκάζει να προσαρμόσουμε την τακτική μας. Σκεφτείτε να τρέχετε κάπου, το σκοτάδι να είναι «πίσσα» και η μοναδική πηγή φωτός να προέρχεται από τους προβολείς του οχήματός σας. Δεν είναι ελαφρώς τρομακτικό; Ε, ακριβώς αυτό το συναίσθημα μεταφέρεται κι εδώ. Τρέχουμε σε συνθήκες σχεδόν απόλυτου σκοταδιού, με τους προβολείς (τόσο τους δικούς μας, όσο και των αντιπάλων) να μετατρέπονται σε ζήτημα επιβίωσης. Ακόμη και να γνωρίζετε απέξω κι ανακατωτά μία πίστα, θα ζοριστείτε, πιστέψτε με. Η συνολική εμπειρία του να τρέχεις βράδυ θυμίζει ταινία-θρίλερ: Τρομακτική, αγχώδης, ποτέ δεν ξέρεις τι κρύβεται παρακάτω, αλλά προσφέρει και πολύ έντονες συγκινήσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην εξόχως καλοδουλεμένη και ανταγωνιστική A.I. Σε καμία περίπτωση οι A.I. αντίπαλοι δε μοιάζουν παθητικοί σε όσα συμβαίνουν γύρω τους, ούτε θα σας παρακαλέσουν να τους προσπεράσετε. Εχουν έναν ιδιαίτερα επιθετικό και δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι καταφεύγουν σε «ύπουλες» τακτικές. Θα σας κάνουν τη ζωή δύσκολη, αυτό είναι δεδομένο, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις θυμίζουν ανθρώπινους αντιπάλους, αφού θα τους δείτε να κάνουν λανθασμένες εκτιμήσεις και να φεύγουν εκτός πίστας. Σε γενικές γραμμές, οι αντίπαλοί σας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να σας κάνουν να θέλετε να στραφείτε στο multiplayer για ανώτερη πρόκληση.

Ολα τα παραπάνω στοιχεία κατορθώνουν να εξυψώσουν έναν απλό αγώνα αυτοκινήτων σε μία σχεδόν θρησκευτική εμπειρία. Κάθε αγώνας μοιάζει με μία μάχη ζωής και θανάτου, με αμέτρητες αξιομνημόνευτες στιγμές, που θα χαραχτούν στη μνήμη σας. Ενταση, ανταγωνισμός και συγκινήσεις, όλα μαζί σε ένα πειστικότατο πακέτο.

THE ROAD TO GLORY

Οπως κάθε racing game που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Shift 2 μάς προσφέρει ένα αρκετά ολοκληρωμένο και εθιστικό career mode. Ξεκινώντας ταπεινά, προσπαθούμε σταδιακά να αναρριχηθούμε στην «ελίτ» της αυτοκίνησης, και συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα FIA GT1 Championship – που αποτελεί τρόπον τινά το «final stage» της καριέρας μας. Υπάρχουν αρκετά είδη αγώνων (races, hot laps, terminator κτλ), ενώ η παρουσία του drifting ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη. Ολοι οι αγώνες χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με το level μας. Ναι, και πάλι έχουμε την παρουσία experience points, αλλά τουλάχιστον στο Shift 2 δεν υπάρχει το «precision/aggression» του πρώτου παιχνιδιού – κάτι που σημαίνει ότι δεν λαμβάνουμε επιβράβευση για επικίνδυνη οδήγηση, ένα στοιχείο που αφαιρούσε από το ρεαλισμό του τίτλου. Πλέον, μέσω της ορθής οδήγησης (drafting, ακολουθώντας τη σωστή γραμμή κ.λπ.), αλλά και μέσω ορισμένων «bonus objectives» αραιά και πού, κερδίζουμε XP και ανεβαίνουμε levels. Κάθε φορά που ανεβαίνουμε level, κερδίζουμε κάποιο νέο όχημα, χρηματικά ποσά και ούτω καθεξής.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της «σταδιοδρομίας» μας, συναντάμε και μία χούφτα πραγματικούς επαγγελματίες οδηγούς (καθένας από τους οποίους ειδικεύεται σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία), οι οποίοι μας καθοδηγούν και τελικά –αν τους κερδίσουμε– παίρνουμε και το αυτοκίνητό τους. Αυτοί παρουσιάζονται μέσω βίντεο, μας δίνουν αρκετές συμβουλές και συμβάλλουν αρκετά στο όλο «κλίμα». Μολονότι το career mode είναι αρκετά χορταστικό και με υψηλό βαθμό πρόκλησης, δεν μπορώ να πω ότι προσφέρει κάτι συνταρακτικά διαφορετικό από αυτά που έχουμε δει σε πλειάδες άλλους τίτλους του είδους. Επιπλέον, προσωπικά μου άφησε ανάμικτες εντυπώσεις η ύπαρξη των διαφόρων επαγγελματιών οδηγών –ειδικά με τον τρόπο που παρουσιάζονται– αφού κάπου αφαιρούν από όλο το σοβαρό στυλ του παιχνιδιού. Νομίζω ότι είναι περιττή η παρουσία τους, πιο πολύ σαν gimmick μοιάζουν ή κάτι-σαν-bosses του παιχνιδιού και σίγουρα αφαιρούν κάποιους πόντους από τη ρεαλιστική ατμόσφαιρα του Shift 2. Πιο πολύ θα ταίριαζαν σε κάποιον τίτλο στυλ DiRT, παρά εδώ.

Από κει και πέρα, όμως, δεν νομίζω να έχει κανείς παράπονο από το βάθος και την ποικιλία των διαθέσιμων επιλογών. Στη διάθεσή μας, βρίσκονται περίπου 130 οχήματα – και δεν μιλάμε για 15 διαφορετικές εκδοχές του ίδιου μοντέλου (ναι, Gran Turismo, για σένα λέω). Από ταπεινά Golf-άκια μέχρι θηρία τύπου Bugatti Veyron, η ποικιλία θα καλύψει όλα τα γούστα και όλα τα βαλάντια. Παράλληλα, μας προσφέρεται πληθώρα επιλογών customization και tuning/upgrading. Μπορούμε, συνεπώς, να παραμετροποιήσουμε την εξωτερική εμφάνιση κάθε οχήματος και –κυρίως– να περάσουμε ώρες ολόκληρες αναβαθμίζοντάς το με κάθε λογής αξεσουάρ. Ολα τα αυτοκίνητα ανήκουν σε συγκεκριμένη κατηγορία (A, B, C κ.λπ.) και αναλόγως τα upgrades (και άρα την ισχύ), μπορούν να «προαχθούν» σε ανώτερη κατηγορία, με δικαίωμα συμμετοχής και σε πιο απαιτητικούς αγώνες. Το μοναδικό παράπονο που έχω εδώ είναι ότι θα ήθελα περισσότερα στοιχεία και στατιστικά για τα οχήματα του παιχνιδιού. Να είχε, δηλαδή, το παιχνίδι έναν πιο «εγκυκλοπαιδικό» χαρακτήρα.

Επίσης, στη διάθεσή μας βρίσκονται 35 διαφορετικές τοποθεσίες, στην πλειονότητά τους πραγματικές πίστες (Brand’s Hatch, Nurburgring κ.λπ.), αλλά και τμήματα σύγχρονων πόλεων, όπως το Miami και το Λονδίνο. Στα αξιοσημείωτα θα βρούμε –για πρώτη φορά σε game, αν δεν κάνω λάθος– τη διάσημη πίστα Ebisu της Ιαπωνίας, που είναι η και η «Μέκκα» του drifting.

Τέλος, μετά το Hot Pursuit, εμφανίζεται και στο Shift 2 το Autolog, η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης της ΕΑ. Αν και δεν κατάφερα να το δοκιμάσω (αφού το review γράφεται προτού κυκλοφορήσει το παιχνίδι στα καταστήματα – και άρα δεν υπάρχουν logged παίκτες), θεωρητικά μοιάζει ως μία έξοχη προσθήκη, ενώ ταιριάζει πολύ περισσότερο σε παιχνίδια όπως το Shift, παρά το Hot Pursuit. Τι κάνει ουσιαστικά το Autolog; Σώζει τους χρόνους μας, και τους συγκρίνει με εκείνους των φίλων μας. Την ώρα που παίζουμε, για παράδειγμα, μας έρχεται ειδοποίηση ότι ο κολλητός μας ο Μήτσος, μόλις έσπασε το ρεκόρ μας στην τάδε πίστα. Ωρα για «αντίποινα», λοιπόν! Στόχος δεν είναι μόνο να κερδίσουμε μία Α.Ι., αλλά να αποκτήσουμε bragging rights στην παρέα!

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
takisk
Μου αρεσει αρκετα (αλλωστε παντα ημουν φαν των racing games)ιδιως το damage system που εχει
04/07/2012 15:42
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  Slightly Mad
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  Racing
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo 2GHz/AMD X2 64 2.4...