Αρχή > PCM Reviews > RPG > Dragon Age 2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΧΗΣ – LEVELING

Πολλοί έκαναν λόγο για «actionοποίηση» του Dragon Age 2, βασιζόμενοι σε όσα είδαν στο demo, αλλά η αλήθεια απέχει αρκετά από αυτόν το χαρακτηρισμό. Το demo ήταν σχεδιασμένο ώστε να προσελκύσει το κοινό των action games στη σειρά και, ως «παράπλευρη απώλεια», παραπλάνησε τους παραδοσιακούς RPGάδες και τους οπαδούς του Origins. Στην πραγματικότητα, λοιπόν, το σύστημα μάχης του Dragon Age II έχει ελάχιστες διαφορές με τον προκάτοχό του, ενώ στην πλειονότητά τους οι αλλαγές είναι στο στυλ και στο ρυθμό, όχι στον τρόπο διεξαγωγής της μάχης. Οι επιθέσεις εναντίον των εχθρών εκτελούνται με ένα απλό κλικ του ποντικιού, ώστε να επιλεγεί ο στόχος, ακριβώς όπως στο Origins, ενώ τα βασικά χτυπήματα γίνονται αυτόματα – όσοι ανησυχούσαν ότι το Dragon Age II θα κατέληγε hack and slash με έμφαση στο button mashing, μπορούν να ηρεμήσουν, γιατί κάτι τέτοιο αποδείχθηκε ότι δεν ισχύει. Φυσικά, παραμένει η δυνατότητα για χρήση του pause, ώστε να δώσετε εντολές στην ομάδα σας, καθώς και τα tactics slots μέσω των οποίων ορίζετε λεπτομερώς τη συμπεριφορά της στη μάχη. Δυστυχώς, αυτή τη φορά δεν υπάρχει η δυνατότητα για χρήση της ελεύθερης tactical camera, αν και το υπάρχον zoom out είναι στις περισσότερες περιπτώσεις επαρκές ώστε να δώσετε τις εντολές σας. Η δυνατότητα θέασης ολόκληρου του πεδίου μάχης, πάντως, είναι αλήθεια ότι κακώς αφαιρέθηκε.



Τα spells και τα talents που αποκτά ο χαρακτήρας μας μέσω του leveling προστίθενται στη γνωστή μπάρα συντομεύσεων στο κάτω μέρος της οθόνης και διακρίνονται σε τρεις βασικούς τύπους, με τη χρήση τους να μας κοστίζει σε κατανάλωση stamina/mana αναλόγως του χαρακτήρα. Τα activated talents/spells έχουν άμεσα αποτελέσματα και πρέπει να ενεργοποιηθούν την κατάλληλη στιγμή, ενώ μετά τη χρήση τους θα πρέπει να περιμένουμε κάποιο χρονικό διάστημα (το γνωστό cooldown timer), μέχρι να «φορτίσουν» και να τεθούν ξανά στη διάθεσή μας. Τα sustained talents/spells, από την άλλη, μπορούν να ενεργοποιηθούν ανά πάσα στιγμή και δεν έχουν χρονικό περιορισμό, αλλά δεσμεύουν ένα ποσοστό του stamina/mana για όση ώρα είναι ενεργοποιημένα. Τα passive talents, τέλος, δεν χρειάζονται ενεργοποίηση και δίνουν αυτόματα στο χαρακτήρα μας συγκεκριμένα bonus που ισχύουν συνεχώς, χωρίς κόστος σε stamina/mana.

Κάθε character class από τις τρεις διαθέσιμες (warrior, mage, rogue) μπορεί να ξεκλειδώσει νέες abilities, ξοδεύοντας ability points που κερδίζονται μόλις ο χαρακτήρας ανέβει level. Η δενδροειδής δομή των νέων talent trees και οι πολλαπλές επιλογές για κάθε class δίνουν μεγάλο περιθώριο παραμετροποίησης, προσφέρουν εναλλακτική ανάπτυξη του χαρακτήρα ανάλογα με τον τρόπο που μας αρέσει να παίζουμε και επιτρέπουν το upgrade των ήδη ξεκλειδωμένων talents αντί της επιλογής ενός νέου, που δεν μας φαίνεται τόσο χρήσιμη. Επιπλέον, στο έβδομο και στο δέκατο τέταρτο level ο Hawke (και μόνο αυτός) αποκτά specialization points, ώστε να ανοίξει κάποιο από τα παρεχόμενα specialization trees που εξειδικεύουν ακόμη περισσότερο την class και ανοίγουν καινούργια talents προς «αγορά». Το νέο σύστημα λειτουργεί πολύ καλά στην πράξη, ενθαρρύνει πολλαπλά playthroughs και το μόνο μειονέκτημα σε σχέση με το Origins είναι η κατάργηση ορισμένων non-combat talents, η λειτουργικότητα των οποίων, όμως, είναι διαθέσιμη μέσω καταστημάτων στον κόσμο του παιχνιδιού.

THE NEED FOR SPEED

Τελικά, η πιο αισθητή αλλαγή στις μάχες αφορά στην ταχύτητα με την οποία διεξάγεται. Οι επιθέσεις των χαρακτήρων εκτελούνται πολύ πιο γρήγορα, οι cooldown timers είναι μικρότεροι σε χρονική διάρκεια και τα διάφορα talents εκτελούνται σχεδόν άμεσα με την ενεργοποίησή τους. Ωστόσο, αυτή η ταχύτητα δεν καταργεί την ανάγκη για χρήση τακτικής και, ειδικά στις πιο δύσκολες μάχες ή στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας, η συχνή ενεργοποίηση του pause για την απόδοση εντολών είναι απαραίτητη. Μια που αναφερθήκαμε στα επίπεδα δυσκολίας, πρέπει να πούμε ότι η επιλογή που θα κάνει ο παίκτης σε αυτό τον τομέα θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον τρόπο με τον οποίο επιθυμεί να παίξει το Dragon Age II. Οι gamers που έμειναν ικανοποιημένοι με το ρυθμό και το επίπεδο πρόκλησης του demo ή όσοι δεν θέλουν να χρησιμοποιούν pause, θα πρέπει να επιλέξουν επίπεδο δυσκολίας Casual ή Normal. Από την άλλη, οι βετεράνοι του Dragon Age και όσοι θέλουν να μάχονται τακτικά σχεδιάζοντας προσεκτικά τις κινήσεις τους μέσω του pause, οφείλουν να ξεκινήσουν τουλάχιστον στο Hard και ίσως στο Nightmare, αναλόγως του επιπέδου τους. Σημειώνουμε ότι το friendly fire ενεργοποιείται μόνο στο Nightmare. Συμπερασματικά, θεωρώ ότι η αλλαγή ρυθμού έκανε καλό στο παιχνίδι. Πολλές μάχες στο Origins «τραβούσαν» πολύ χρονικά, σπάζοντας το ρυθμό και κουράζοντας τον παίκτη (η περιπλάνηση στα Deep Roads είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα). Το Dragon Age II κινείται πιο γρήγορα και διατηρεί καλύτερο ρυθμό, χωρίς, όμως, να χάνει σε βάθος ή να απεμπολεί την ανάγκη για τακτική προσέγγιση των μαχών στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας.

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Λίγο προτού διατυπώσουμε τα τελικά συμπεράσματα, αξίζει να κάνουμε μία αναφορά στον τεχνικό τομέα του Dragon Age II και στο περίφημο νέο art direction που η Bioware επέλεξε να χρησιμοποιήσει. Υποτίθεται ότι αυτή τη φορά τα γραφικά θα είχαν διαφορετικό σχεδιασμό, με σκοπό η σειρά να αποκτήσει τη δική της ταυτότητα και να ξεχωρίζει από το σωρό των fantasy RPGs. Τα διάφορα δείγματα από concept art που είχαν κυκλοφορήσει, έδειχναν πράγματι μία στροφή σε ένα άλλο στυλ γραφικών με πιο αδρές γραμμές και εκτεταμένη χρήση μουντών χρωμάτων. Παίζοντας, όμως, το Dragon Age II, δεν παρατήρησα παρά ελάχιστες αξιοσημείωτες διαφορές: κάποιοι χαρακτήρες έχουν διαφορετική εμφάνιση, τα σπαθιά είναι πιο μεγάλα σε μέγεθος και οι θάνατοι των εχθρών είναι πιο βίαιοι, αλλά η γενική εικόνα δεν διαφέρει από το Origins. Κατά τα άλλα, τα γραφικά του Dragon Age 2 είναι πολύ βελτιωμένα σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι όσον αφορά στους χαρακτήρες και στα textures αυτών, αλλά η απεικόνιση του περιβάλλοντος παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα, όχι άσχημη ούτε εντυπωσιακή. Ισως η «φιλολογία» περί διαφορετικού art direction να ήταν ένας εύσχημος τρόπος, ώστε η μέτρια απεικόνιση του περιβάλλοντος να θεωρηθεί εικαστική επιλογή και όχι έλλειψη προόδου. Επίσης, η συχνή χρησιμοποίηση των ίδιων πιστών για την διεξαγωγή διαφορετικών quests μαρτυρά μία κάποια βιασύνη και προχειρότητα εκ μέρους της εταιρείας. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε σημαντικό ως πρόβλημα, αλλά, όπως και να το κάνουμε, είναι ελαφρώς κουραστικό να επισκέπτεσαι τέσσερις-πέντε φορές την ίδια σπηλιά με πολύ μικρές διαφορές, ειδικά εφόσον το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού διεξάγεται στο Kirkwall και στις γύρω περιοχές. Λίγο περισσότερη ποικιλία θα ήταν ασφαλώς καλοδεχούμενη. Ο ήχος στέκεται απόλυτα στο ύψος των περιστάσεων, η μουσική είναι αρκούντως «επική» και οι ομιλίες ταιριάζουν στους χαρακτήρες που συνοδεύουν, αν και μερικοί από τους ηθοποιούς θα μπορούσαν να βγάλουν λίγο παραπάνω... συναίσθημα.



ΕΙΝΑΙ, ΤΕΛΙΚΑ, «DRAGON EFFECT»;

Οχι. Παρότι οι αλλαγές στις οποίες προέβη η Bioware είχαν φανερά ως σκοπό να καταστήσουν το Dragon Age II πιο ελκυστικό στο ευρύ κοινό των gamers που έχει συνδυάσει τo ακρωνύμιο RPG με την έννοια «βαρετό», αυτή τη φορά η περίφημη «απλοποίηση» και το streamlining ακούμπησαν μόνο επιφανειακά το gameplay και περιορίστηκαν κυρίως στην αναπροσαρμογή του τρόπου παρουσίασης της δράσης, αποφεύγοντας να αλλοιώσουν την ουσία της. Θεωρώ ότι αυτή είναι η προτιμητέα μέθοδος ώστε να εξυπηρετηθεί τόσο η επιθυμία της εταιρείας για μεγαλύτερες πωλήσεις όσο και η θέληση των «παραδοσιακών» RPG fans για βαθύτερο gameplay. Ως εκ τούτου, οι gamers που θεώρησαν το Origins απρόσιτο και μονότονο είναι βέβαιο ότι θα απολαύσουν πολύ περισσότερο το Dragon Age II, αφού η εντυπωσιακή απεικόνιση των μαχών, η άφθονη βία και οι απλοποιήσεις στο interface καθιστούν το παιχνίδι αρκετά πιο «φιλικό». Από την άλλη, οι gamers που λάτρεψαν το Origins θα χρειαστεί εκ των πραγμάτων να προσπεράσουν τα παραπάνω στοιχεία και να επικεντρωθούν στην ουσία του gameplay, καθώς αυτή είναι που καθιστά το Dragon Age II ένα πολύ καλό παιχνίδι και άξιο φορέα του ονόματός του. Μπορεί το «εξώφυλλο» να μην τους ενθουσιάζει, αλλά –όπως πάντα- αυτό που μετρά είναι το περιεχόμενο.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
dark_fighter
...
13/06/2011 00:43
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  Bioware
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  RPG
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Core 2 Duo στα 1,8GHz ή Athlon ...