Αρχή > PCM Reviews > RPG > Dragon Age 2
Γράφει ο Αλέξανδρος Γκέκας
Απο το τεύχος 258 του PCMaster

Ο κύριος Mike Laidlaw, lead designer του RPG Dragon Age 2, θέλησε να εξηγήσει σε πρόσφατη συνέντευξή του τη λογική πίσω από κάποιες επιλογές που έγιναν κατά το σχεδιασμό του παιχνιδιού. Τόνισε ότι σκοπός της ομάδας του ήταν να παρουσιάσουν το περιεχόμενο του Dragon Age 2 με έναν τρόπο που θα το καθιστούσε πιο προσιτό στο ευρύ κοινό, τουλάχιστον εν συγκρίσει με τον προκάτοχό του, Dragon Age: Origins. Η τακτική αυτή προσέγγιση της Bioware στην πλατιά μάζα των casual και mainstream gamers μένει να αποδειχθεί κατά πόσο θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα (αύξηση των πωλήσεων), όμως, η ανησυχία των «σκληροπυρηνικών» είναι δεδομένη, ειδικά με βάση την προϊστορία της εταιρείας στη σειρά των Mass Effect. Τον ίδιο προβληματισμό είχα και εγώ, αλλά η προσωπική επαφή και η εκτεταμένη ενασχόληση με το ολοκληρωμένο παιχνίδι απέδειξε τη σοφία του διαχρονικού γνωμικού «μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο».



ΣΕΝΑΡΙΟ: ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ

Το Dragon Age 2 αφηγείται μία ιστορία προσφυγιάς. Κεντρικό πρόσωπο είναι ο/η Hawke (μπορείτε να επιλέξετε ελεύθερα το φύλο του χαρακτήρα αλλά όχι τη φυλή του – ο Hawke είναι πάντα human), κάτοικος του Lothering, που αναγκάζεται να ξεριζωθεί, αυτός και η οικογένειά του, από την πατρίδα του μετά την επίθεση των Darkspawn. Η καταστροφή του Lothering από τις δυνάμεις του κακού και η εξάπλωση της Blight σε όλο το Ferelden, γεγονότα που είδαμε στο Dragon Age Origins, αναγκάζουν τον Hawke να καταφύγει στην περιοχή των Free Marches και συγκεκριμένα στην παράκτια πόλη του Kirkwall, όπου έχει συγγενείς. Εκεί ελπίζει ότι θα έχει μία ευκαιρία να χτίσει μία καινούργια ζωή για τον ίδιο και την οικογένειά του, όμως, η μοίρα αποδεικνύεται πως έχει άλλα σχέδια γι’ αυτόν. Το Kirkwall έχει και αυτό τα δικά του προβλήματα, καθώς λειτουργεί ως σκηνή για τη διεξαγωγή ενός αδυσώπητου ψυχρού πολέμου μεταξύ διάφορων παρατάξεων, καθεμία από τις οποίες διεκδικεί για τον εαυτό το της το «δίκαιο» και την «αλήθεια». Οι λέξεις έχουν τοποθετηθεί σκοπίμως σε εισαγωγικά διότι, όπως συμβαίνει συχνά και στην πραγματικότητα, οι έννοιες του καλού και του κακού είναι θολές και ασαφείς, ενώ εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την οπτική γωνία του εκάστοτε παρατηρητή των γεγονότων.

Οπως μαθαίνουμε στην εισαγωγική sequence του παιχνιδιού, ο Hawke θα καταφέρει, έπειτα από αρκετά χρόνια και μέσω μίας σειράς γεγονότων, να αναρριχηθεί από άσημος πρόσφυγας στη θέση του Champion of Kirkwall, επηρεάζοντας καθοριστικά το πολιτικό σκηνικό της περιοχής. Η Bioware χρησιμοποιεί την τεχνική του framed narrative για να εξιστορήσει τα (παρελθόντα στον τρέχοντα χρόνο του παιχνιδιού) συμβάντα μέσω της αφήγησης από τρίτο πρόσωπο. Το πρόσωπο αυτό είναι ο dwarf Varric, ο οποίος ανακρίνεται από ένα μέλος του Chantry για την ακριβή σειρά γεγονότων που οδήγησαν τον Champion of Kirkwall στην απόκτηση του τίτλου του. Σε αρκετά σημεία αφήνεται να εννοηθεί ότι υπάρχει μία απειλή (χωρίς να διευκρινίζεται αρχικά η φύση της) που μπορεί να εξουδετερωθεί μόνο με την παρέμβαση του Hawke. Ο Varric, λοιπόν, αφηγείται την ιστορία όπως την έζησε ο ίδιος ως μέλος της ομάδας του Hawke, παρουσιάζοντας όλα τα σημαντικά περιστατικά που τη στιγμάτισαν, τα οποία εμείς έχουμε την ευκαιρία να ζήσουμε από πρώτο χέρι. Η χρήση της τεχνικής framed narrative επιτρέπει στους developers να απεικονίσουν ολόκληρη την πορεία του Hawke προς την καταξίωση, χωρίς να δεσμεύονται να μείνουν σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
dark_fighter
...
13/06/2011 00:43
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  Bioware
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  RPG
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Core 2 Duo στα 1,8GHz ή Athlon ...