Αρχή > PCM Reviews > Simulation > Cities in Motion
Γράφει ο Νικόλας Κάκκος
Απο το τεύχος 258 του PCMaster

Η Gamescom της Κολονίας, εκτός από μία μεγάλη και πετυχημένη έκθεση, αποτελεί και πρώτης τάξης ευκαιρία προβολής μικρότερων τίτλων. Το περασμένο καλοκαίρι, λοιπόν, στην Gamescom, ένας τίτλος που παρουσιάστηκε από την Paradox και μου κίνησε το ενδιαφέρον, ήταν το Cities in Motion. Οχι γιατί ήταν κάποιος εντυπωσιακός και πολλά υποσχόμενος τίτλος, αλλά επειδή αναβίωνε ένα μάλλον «ξεχασμένο» είδος, που κάποτε άκμαζε χάρη σε παιχνίδια, όπως το Transport Tycoon και η σειρά Railroad Tyccon. Το Cities in Motion, λοιπόν, αποτελεί το ντεμπούτο της φινλανδικής Colossal Order και έφτασε επιτέλους στα χέρια μας, τελείως αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες.



ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ

Η ειρωνεία είναι ότι την περίοδο που γράφεται αυτό το κείμενο, η Αθήνα μαστίζεται από τις συνεχείς στάσεις εργασίας και τις κινητοποιήσεις των μέσων μεταφοράς, κάτι που από τη μία οδηγεί στην ταλαιπωρία των πολιτών, από την άλλη καταδεικνύει την χρησιμότητά τους σε μία σύγχρονη μεγαλούπολη. Κοινώς, χωρίς ένα σοβαρό σύστημα μαζικών μετακινήσεων εύκολα και γρήγορα παραλύει η καθημερινότητα σε οποιαδήποτε μεγάλη πόλη.

Αυτό ακριβώς προσπαθεί να «περάσει» στον παίκτη το CiM, αφού τον βάζει στην «καρέκλα» του υπεύθυνου μίας εταιρείας μέσων μαζικής μεταφοράς. Μόλις, λοιπόν, διαλέξουμε το όνομα και το λογότυπο της εταιρείας μας, μπορούμε να αρχίσουμε την campaign του παιχνιδιού ή να παίξουμε σε sandbox mode. Η campaign αποτελείται από μία σειρά προκλήσεων που λαμβάνουν χώρα σε κάποια από τις τέσσερις πόλεις του παιχνιδιού (Βιέννη, Βερολίνο, Αμστερνταμ και Ελσίνκι), σε διάφορες χρονικές περιόδους. Για παράδειγμα, η πρώτη αποστολή μάς μεταφέρει στο Βερολίνο της δεκαετίας του ’30, ενώ η τελευταία μάς ταξιδεύει στο κοντινό μέλλον, το 2020. Οι διαφορές τόσο στις πόλεις όσο και στις χρονολογίες δεν είναι, φυσικά, μόνο διακοσμητικές, αλλά επηρεάζουν το gameplay και τον τρόπο προσέγγισης των διαφόρων objectives. Για παράδειγμα, το Αμστερνταμ με τα πολυπληθή χαρακτηριστικά κανάλια του, δυσκολεύει την τοποθέτηση «γραμμών», ενώ πρέπει να βασιστούμε και στη μεταφορά με πλοιάρια. Επίσης, αν παίζουμε σε προπολεμική περίοδο, εννοείται ότι το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, για παράδειγμα, δεν έχει ουδεμία σχέση με αυτό που αντιμετωπίζουμε σε πιο σύγχρονες χρονολογίες.

Πρέπει να καταστεί σαφές ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο παιχνίδι στυλ Sim City, δηλαδή, δεν καθορίζουμε τις τύχες μίας πόλης. Η πόλη προϋπάρχει, ζει και αναπτύσσεται ανεξάρτητα από τη δική μας παρουσία και παρέμβαση. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι αποκλειστικά για τον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Προσπαθούμε να εκπληρώσουμε τα διάφορα objectives που μας αναθέτει το εκάστοτε δημοτικό συμβούλιο, ενώ πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου τη βιωσιμότητα της εταιρείας μας (κοινώς, να βγάζουμε και κάνα φράγκο...).

Στη διάθεσή μας έχουμε πέντε διαφορετικά μέσα μεταφοράς, καθένα με τα υπέρ και τα κατά του: Λεωφορεία, τραμ, μετρό, πλοιάρια και, τέλος, ελικόπτερα (στα οποία έχουμε πρόσβαση μετά τη δεκαετία του ’50). Η πρώτη επιλογή μας είναι συνήθως τα λεωφορεία, που είναι φθηνά, έχουν χαμηλό λειτουργικό κόστος, αλλά έχουν το μειονέκτημα ότι πρέπει (εννοείται) να κινούνται στο υπάρχον οδικό δίκτυο, κάτι που ενδεχομένως να οδηγήσει σε αύξηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ειδικά σε σύγχρονες περιόδους. Από την άλλη, το μετρό, για παράδειγμα, δεν έχει περιορισμούς αναφορικά με την τοποθέτηση γραμμών (αφού είναι κάτω από τη γη), αλλά έχει τεράστιο κόστος κατασκευής. Τα ελικόπτερα είναι ακριβά, χωράνε σε αυτά ελάχιστα άτομα, αλλά έχουν απόλυτη ελευθερία κίνησης, ενώ τα χρησιμοποιούν πλούσιοι κάτοικοι, κάτι που επιτρέπει αυξημένο εισιτήριο.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6565
%%
Ανάπτυξη:  Colossal Order
Έκδοση:  Paradox Interactive
Διάθεση:  Not Available
Είδος:  Simulation
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής στα 2GHz, κάρτα γραφι...