Αρχή > PCM Reviews > MMOs > World of Warcraft: Cataclysm
Γράφει ο Χρήστος Κουβόπουλος
Απο το τεύχος 256 του PCMaster

Επειτα από δύο expansions, ο κόσμος του World of Warcraft λειτουργούσε ξεκάθαρα σε δύο ταχύτητες: υπήρχε από τη μία το low-level υλικό του αρχικού κόσμου (που φτιάχτηκε το 2004) με κουραστικά quests που έδειχναν τα χρόνια τους και από την άλλη, είχαμε το πιο πρόσφατο περιεχόμενο του Lich King expansion που φαινόταν ιδιαίτερα προσεγμένο, φιλικό στον παίκτη, πολυδιάστατο, ευχάριστο και εύχρηστο. Σε μία κίνηση ματ, η Blizzard κατάφερε να ανανεώσει το ενδιαφέρον παλιών παικτών, να κάνει το ολόκληρο πακέτο του WoW ακόμη πιο ελκυστικό για νεοφερμένους και να δώσει μερικά ακόμη χρόνια ζωής στο πιο πετυχημένο παιχνίδι της. Το Cataclysm, «σβήνει» τον παλιό κόσμο για πάντα και στη θέση του σχεδιάζει ένα νέο περιβάλλον με τους νέους, πιο φιλικούς και casual κανόνες του ΜΜΟ design εν έτει 2011.



Ενας δράκος, πέντε ζώνες

Ο κακός δράκος Deathwing, που ελευθερώθηκε και σάρωσε τον κόσμο, συνεργάζεται με κάθε λογής πλάσμα, εγκληματία ή σατανική οργάνωση και έχει σχέδια και επιχειρήσεις σε όλες τις νέες ζώνες, για να φέρει το τέλος του κόσμου. Οπως και στο Lich King, έτσι κι εδώ, ο νέος κάτοχος του Cataclysm έχει δύο επιλογές, μόλις ξεκινήσει, σχετικά με τον προορισμό του χαρακτήρα του: o 80άρης παίκτης μπορεί να ξεκινήσει στην υποθαλάσσια περιοχή του Vashj’ir ή να πετάξει στο Mount Hyjal, μία δασώδη ζώνη με αρκετή καμένη (από τον Deathwing) περιοχή. Κάθε φορά που ανεβαίνετε level, ένα νέο quest ανοίγει στην Orgrimar που σας κατευθύνει σε μία νέα ζώνη: υπάρχει η Uldum, μία ζώνη με έρημο και τροπικό κλίμα, αιγυπτιακή αρχιτεκτονική και δύο αντίπαλες φυλές, ενώ πρωταγωνιστής είναι ο Harrison Jones, αρχαιολόγος και ερευνητής, με το δικό του questline που θυμίζει, φυσικά, Indiana εναντίον ναζί-gremlins. Το Deepholm είναι ουσιαστική μία πέτρινη περιοχή μέσα στο Plane of Earth, στην οποία ταξιδεύουμε μέσα από το κεντρικό Maelstrom. Εδώ είναι το μέρος όπου δυνάμωσε ο Deathwing, οι καταστροφές είναι φοβερές και πρέπει να αποκατασταθούν για να επιτρέψει η ισορροπία της φύσης. Τέλος, το Twilight Highlands είναι η βάση της περιβόητης Twilight Hammer, μία όχι τόσο εντυπωσιακή ζώνη. Οταν θα έχετε ξεκλειδώσει τις νέες περιοχές μαζί με τα portals τους, θα μπορείτε από την Orgrimmar, εύκολα και γρήγορα, να έχετε πρόσβαση σε όλες, από ένα κομβικό σημείο όπου βρίσκονται όλα τα portals. Οι περιοχές έχουν συχνά τα δικά τους νέα instances, ενώ έχουν ανασχεδιαστεί δύο παλιά (Shadowfang Keep και Deadmines) στα επίπεδα ενός Heroic Instance, με αυξημένη δυσκολία και λάφυρα.

Κάθε νέα ζώνη ξεκινά με μία cutscene και σας αφήνει στην πρώτη πόλη για να αρχίσετε τα quests που σας μεταφέρουν στην επόμενη και πάει λέγοντας, μέχρι να ολοκληρωθεί το «σενάριο» κάθε ζώνης με μία κορύφωση. Τα quests είναι μαζεμένα, απλά, γρήγορα και χωρίς πολλές σκοτούρες και πηγαινέλα, ενώ θα βρείτε δεκάδες έξυπνα quests όπου μπαίνετε σε οχήματα και πολυβόλα ή παίρνετε τον έλεγχο NCPs και ολόκληρων στρατευμάτων. Με την τεχνολογία του phasing μάλιστα (όπου κάθε παίκτης βλέπει τη δική του «έκδοση» του κόσμου γύρω του), σε πολλά σημεία αλλάζετε τον κόσμο γύρω σας, ενώ τα quests σας επηρεάζουν τη μορφολογία και τους NPCs για πάντα.

Τα quests επίσης δρουν επίσης και ως αφηγηματικό μέσο σε μία ιστορία, μία τεχνοτροπία που η Blizzard υιοθετεί πλέον στους τίτλους της, κάτι που θα δούμε και στο Diablo 3. Θα δώσω ένα φανταστικό παράδειγμα: το 2004 θα βρίσκαμε έναν αγρότη, στη μέση του πουθενά, με ένα διαθέσιμο quest. Θα μας έλεγε ότι έχασε τηνγυναίκα του, ότι έψαχναν μαζί τη χαμένη κόρη τους, αλλά η σύζυγος παραπάτησε και έπεσε σε μία τρύπα στο έδαφος, ενώ τους κυνηγούσαν λύκοι. Ολα αυτά μέσα σε ένα κείμενο περιγραφής. Στην πιο… ιστοριο-κεντρική έκδοση του 2011, θα είχαμε το εξής: ένα cinematic μάς δείχνει τη χαμένη κόρη να τρέχει και πίσω οι γονείς που προσπαθούν να ξεφύγουν από τους λύκους. Μας δίνεται ένα quest να σκοτώσουμε τους λύκους. Μόλις ολοκληρωθεί, πρέπει να συνοδεύσουμε τους γονείς, φροντίζοντας να αποφύγουμε με κάποιο αντικείμενο τις τρύπες στο έδαφος. Το quest ολοκληρώνεται, αλλά η γυναίκα πέφτει μέσα. Παίρνουμε έτσι ένα ακόμη quest για να βρούμε ρίζες για να φτιάξουμε ένα πρόχειρο σχοινί ώστε να κατεβούμε στην τρύπα… όπου βρίσκουμε την κόρη να έχει μεταμορφωθεί σε λύκο και να τρώει την γυναίκα σε μία cutscene που μας οδηγεί σε μάχη. Ναι, η φαντασία μου οργιάζει, αλλά νομίζω ότι αυτό το παράδειγμα μεταφέρει το νέο καθεστώς: πλέον τα quests τα ζείτε και τα παίζετε καθώς ξετυλίγεται μία ιστορία. Δεν διαβάζετε ένα κείμενο, αλλά παίζετε την αφήγηση. Σίγουρα εξελικτικά βήματα προς ένα πιο ατμοσφαιρικό quest design και μία καλή κατεύθυνση για την Blizzard.

Ξέχωρα από αυτές τις νέες ζώνες, υπάρχει και το Tol Barad, μία περιοχή για PvP με τρία σημεία ελέγχου. Οποιος ελέγχει τα τρία κτήρια, κερδίζει την περιοχή για 2 ώρες (όταν θα γίνει ξανά η μάχη για την κατοχή), ενώ οι επιτιθέμενοι μπορούν μέσω… siege tanks να καταστρέψουν τρεις πύργους, για να κερδίσουν περισσότερο χρόνο. Στη ζώνη υπάρχουν αρκετά daily quests, αλλά όποιος έχει την κατοχή, «ξεκλειδώνει» ακόμη περισσότερα dailies-καθημερινές αγγαρείες για να ανεβάσετε reputation, όπως και πρόσβαση σε ένα raid boss. Από την αρχή δεν υπήρχε ισορροπία στο PvP αυτό, με τους αμυνόμενους να έχουν πάντα το πάνω χέρι, έτσι με τον καιρό και με τα διάφορα hotfixes περιμένουμε να εξισορροπηθεί η κατάσταση. Το κεφάλαιο PvP ολοκληρώνεται με δύο νέα battlegrounds, τα προβλεπόμενα Twin Peaks και Hunt for Gilneas, που είναι απλές εκδόσεις τύπου capture-the-flag και capture-the-node αντίστοιχα, ενώ μπορείτε να φτιάξετε ranked battleground teams, για να λύσετε τις διαφορές σας με αντίπαλα guilds.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
stelios888
perfect game an den eixe syndroimh 8a htan akomh kalytero na mhn anaferw ta creepy symbols kai alla tetoia :(
23/06/2012 18:27
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  Blizzard Entertainment
Έκδοση:  Activision Blizzard
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  MMOs
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  CPU: Core 2 DUO @ 2GHz, Μνήμη: 2GB, VGA: 512MB Graphics...