ΔΡΑΣΗ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ-ΓΡΙΦΟΙ

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα έρθουμε σε επαφή με ένα πλήθος χαρακτήρων. Εκτός του κεντρικού διδύμου, η ομάδα των πέντε φοιτητών που παίρνουν μέρος στα πειράματα του δόκτορος Styles (Helena, Angela, Malik, Charles και Harvey), ο ταχυδακτυλουργός Mephistopheles αλλά και η νεκρή Laura, είναι αυτοί που κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον και γύρω τους πλέκεται το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας.



Η δράση καταλαμβάνει 8 κεφάλαια-ημέρες. Στα τέσσερα χειριζόμαστε την Sam, στα υπόλοιπα τρία τον David Styles. Στο τελευταίο αναλαμβάνουμε το ρόλο και των δύο. Χειριζόμενοι την Sam, θα ερευνήσουμε για το τι ακριβώς συμβαίνει τόσο με τα πειράματα του γιατρού, όσο και με την παρουσία της Laura στην έπαυλη. Την ίδια ώρα θα ψάξουμε να βρούμε το δρόμο προς το Daedalus club, λύνοντας δύο γρίφους-προκλήσεις, προκειμένου να θεωρηθεί η Sam άξια να μπει σε αυτό. Από την άλλη πλευρά, όσο θα έχουμε τον έλεγχο του Dr. Styles, θα ασχοληθούμε σχεδόν εξ’ ολοκλήρου με τα πειράματά του και την αγωνιώδη προσπάθειά του να νιώσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Laura.

Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σημείο της διάρκειας και των γρίφων, που.. σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Κατά τη γνώμη μου, υπάρχει πρόβλημα με τους γρίφους του Gray matter. Εν αρχή είναι το γεγονός του διαχωρισμού του παιχνιδιού σε κεφάλαια και της εναλλαγής του χειριζόμενου από εμάς χαρακτήρα. Υπό άλλες συνθήκες κάτι τέτοιο μόνο ως θετικό θα λογιζόταν. Εδώ, όμως, δημιουργείται πρόβλημα, καθότι κάθε μέρα πρέπει να παρατηρούμε ξανά υπάρχοντα σημεία-hotspots για τυχόν αλλαγές. Ακόμη χειρότερα, αν κάτι το έχουμε δει-παρατηρήσει μία ημέρα και δεν μας έχει χρειαστεί, πρέπει να το ξαναδούμε την ημέρα που θα μας αποβεί χρήσιμο! (π.χ. με τις κάρτες που βρίσκονται στον πίνακα της κουζίνας).

Υστερα, το παιχνίδι, σε κάθε κεφάλαιό του, δεν είναι αυστηρά γραμμικής εξέλιξης. Δηλαδή, είτε ως Sam, είτε ως David, κάθε μέρα πρέπει να κάνουμε κάποια, ξεχωριστά μεταξύ τους, πράγματα. Αυτό σαν σκέψη φυσικά και πάλι θετική είναι, σαν υλοποίηση, όμως, πάσχει. Ο λόγος είναι ότι κάθε φορά που ολοκληρώνουμε μία σειρά ενεργειών, που φέρνουν εις πέρας μέρος του κεφαλαίου, μένουμε ξεκρέμαστοι κι αναρωτιόμαστε τι πρέπει να κάνουμε στη συνέχεια, καθώς το παιχνίδι δεν μας δίνει να καταλάβουμε τι μένει να γίνει. Ευτυχώς μέσα από το μενού ολοκλήρωσης έκαστου κεφαλαίου, το οποίο εμφανίζουμε κλικάροντας πάνω αριστερά στην οθόνη μας (στο ίδιο σημείο βρίσκεται και το εικονίδιο πρόσβασης στον χάρτη των διαφόρων τοποθεσιών) παίρνουμε ένα στοιχείο για το τι έχουμε ολοκληρώσει και τι όχι.

Τρίτο σημείο που προκαλεί προβληματισμό είναι ο παραλογισμός, αλλά και η μη χρησιμότητα, κάποιων γρίφων. Ο δεύτερος γρίφος του Daedalus club είναι, για μένα προσωπικά, απαράδεκτος. Δηλαδή συγνώμη, «τιμωρείται» όποιος δεν ξέρει, ή δεν έχει ποτέ διαβάσει, την “Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων”; Στο τελευταίο κεφάλαιο, ο λαβύρινθος με τους καθρέπτες είναι παντελώς αχρείαστος κι εκνευριστικός. Ακόμη χειρότερα, η Sam σε διάφορες στιγμές του παιχνιδιού κάνει κάποια ταχυδακτυλουργικά κόλπα, βασιζόμενη σε ένα βιβλίο που κουβαλάει. Κάθε φορά πρέπει να ακολουθούμε τις οδηγίες που αναφέρονται σε ένα τρικ και να τις επιτελούμε με μία συγκεκριμένη σειρά, για να καταφέρουμε να αποσπάσουμε κάποιο αντικείμενο. Κάτι σαν copy-paste των οδηγιών δηλαδή, άνευ λόγου, νοήματος και ουσίας!

Ευτυχώς το τελευταίο κεφάλαιο του παιχνιδιού –με εξαίρεση το σημείο με τους καθρέφτες- έχει τέτοιο υπέροχο σχεδιασμό κι αισθητική, που αποζημιώνει κάπως τον παίκτη για τις διάφορες “αστοχίες” στα προηγούμενα μέρη. Πραγματικά στο σημείο εκείνο θαύμασα την ατμόσφαιρα, αλλά και την συνολική αλλαγή κλίματος του Gray matter. Αν δεν ήταν κι ο χρόνος που με πίεζε ασφυκτικά να το ολοκληρώσω, για να γράψω το παρόν review, σίγουρα θα ήθελα να διαρκέσει περισσότερο!

Και μία και ο λόγος περί διάρκειας, πρέπει να αναφερθεί ότι ο χρόνος που θα σας χρειαστεί να ολοκληρώσετε το Gray matter είναι μάλλον… απροσδιόριστος! Αν αντιλαμβάνεστε ανά πάσα στιγμή σε κάθε κεφάλαιο τι πρέπει να κάνετε –αν και κάπως δύσκολο αυτό-, θα σας πάρει προφανώς λιγότερο από 17-18 ώρες. (Ελπίζω μόνο να γνωρίζετε περί της “Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων”!). Αν όμως, όπως κι εγώ, βρεθείτε σε διάφορα σημεία να σκέφτεστε “ΟΚ, το κάναμε αυτό, και τώρα τι;” θα περάσετε τον αριθμό αυτό κατά πολύ. Ολοκλήρωσα το Gray matter σε 22 ώρες, ρίχνοντας ματιά στη λύση του δεύτερου γρίφου του Daedalus club. Σε αντίθετη περίπτωση, μάλλον θα έπαιζα ακόμη το παιχνίδι!

Υστερα από την ιστορία του Gray matter και τα διάφορα γυρίσματα αυτής, ο παίκτης αναμένει ένα καταιγιστικό, και με πολύ ενδιαφέρον, φινάλε. Μη σας ανοίγει η όρεξη, δε νομίζω να σας φανεί τέτοιο το τέλος του. Χωρίς να απαντά σε διάφορα ερωτήματα για συμβάντα που λάβανε χώρα κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς μας, θα το χαρακτήριζα εντελώς αταίριαστο κι αρκετά μελιστάλαχτο, σχεδόν καταστροφικό. Εκεί που λες “άντε να δούμε πού το πάει η Jensen το πράγμα”, παίρνεις χοντρή κρυάδα με την ολοκλήρωσή του παιχνιδιού! Κρίμα, διότι περίμενα κάτι πολύ καλύτερο κι αν έβλεπα κάτι τέτοιο, θα ήμουν πρόθυμος να του συγχωρήσω κάποιες από τις αδυναμίες του στον τομέα των γρίφων και της συνοχής στην εξέλιξή του.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Ακούγαμε κι ακούγαμε για το επερχόμενο διαμάντι στο χώρο των adventure games και λάβαμε, τελικά, ένα παιχνίδι με πάρα πολύ καλό story κι ενδιαφέροντες χαρακτήρες μεν, αρκετές αδυναμίες κατά την εξέλιξή του κι ένα χλιαρό, άγευστο, φινάλε δε. Βγάλτε από το μυαλό σας οτιδήποτε έχετε ακούσει περί αριστουργήματος, περιμένετε να παίξετε ένα απλά καλό παιχνίδι και μόνο τότε αγοράστε το κι ασχοληθείτε μαζί του, για να μην απογοητευτείτε. Ναι, περίμενα περισσότερα από εσάς κυρία Jensen, ψέματα να πω;

σ.σ.: Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον προσωπικό μου φίλο, Στάθη Σαββίδη, για την παραχώρηση του αντιτύπου του παιχνιδιού που είχε ο ίδιος προμηθευτεί από Γερμανία. Πριν καν προλάβει να ασχοληθεί με το παιχνίδι, το έθεσε στη διάθεσή μου, προκειμένου να γίνει εγκαίρως το παρόν review.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7575
%%
Ανάπτυξη:  Wizardbox
Έκδοση:  dtp Entertainment
Διάθεση:  Enarxis Dynamic Media
Είδος:  Adventure
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Pentium IV 1.4 GHz ή αντ...