Γράφει ο Νικόλας Κάκκος
Απο το τεύχος 245 του PCMaster

Το Gyromancer αποτελεί τον καρπό του «παντρέματος» δύο ετερόκλητων εταιρειών του χώρου, που βρίσκονται σε αντίθετα σημεία του gaming φάσματος. Από τη μία έχουμε την πασίγνωστη Popcap, τη βασίλισσα του casual gaming. Από την άλλη έχουμε τη Square Enix, το «βαρύ χαρτί» των γιαπωνέζικων RPGs. Ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα, αν μη τι άλλο, το παιχνίδι τραβά αμέσως τα βλέμματα, εξαιτίας και των «γονέων» του.

Οπως ίσως θα φαντάζεστε, το Gyromancer είναι ένα ιδιόμορφο υβρίδιο puzzle game και RPG. Χμ, κάτι σας θυμίζει; Σωστά, το Puzzle Quest. Ο συγκεκριμένος τίτλος, όταν κυκλοφόρησε, πέρα από το πρωτότυπο πάντρεμα των δύο ειδών, ήταν υπεύθυνος για χιλιάδες χαμένες εργατοώρες και ήταν τόσο εθιστικός, που κάλλιστα θα μπορούσαν να τον… απαγορέψουν! Και έρχεται σήμερα το Gyromancer, προσφέροντας μία ελαφρώς διαφορετική πρόταση, προκειμένου να κλέψει λίγη από τη δόξα του Puzzle Quest. Θα καταφέρει, όμως, να εξελίξει τη φόρμουλα, να παρουσιάσει ορισμένες ενδιαφέρουσες καινοτομίες, ή θα καταδικαστεί να μείνει στη σκιά του πρωτεργάτη του είδους;

Twists and Turns

Το σενάριο, που υπάρχει απλώς… για να υπάρχει, διεκδικεί τα πρωτεία στην κατηγορία «πόσα κλισέ μπορούν να χωρέσουν σε ένα παιχνίδι». Υποδυόμαστε τον Rivel, έναν summoner, και βρισκόμαστε στο κατόπι του Quraist Kingsley, του αρχικακού που ευθύνεται για τη δολοφονία μελών της βασιλικής οικογένειας. Πρωτότυπο, ε; Στην πορεία μας μέσα από τα Aldemona Woods, θα συναντήσουμε αρκετούς generic fantasy χαρακτήρες (με εξίσου generic ονόματα), πάντα μέσα στα απόλυτα γραμμικά πλαίσια που καθορίζει το παιχνίδι.

Ως summoner, έχουμε στη φαρέτρα μας τρία τέρατα ανά πάσα στιγμή (να και οι Pokemon επιρροές), με τα οποία μαχόμαστε ενάντια στα πολλά mobs που θα συναντήσουμε. Το παιχνίδι χωρίζεται σε πίστες (δεν κινούμαστε ελεύθερα στο χάρτη, δηλαδή, όπως στο Puzzle Quest), και σε κάθε πίστα, πέρα από υποψήφια θύματα, θα βρούμε μαγικά σεντούκια, κάρτες για να ξεκλειδώσουμε νέα και πιο ισχυρά τέρατα, καθώς και άλλες όμορφες (ή μη) εκπλήξεις. Για να τελειώσουμε την όποια πίστα, καλά το μαντέψατε, πρέπει να νικήσουμε κάποιο boss.

Αφού ξεμπερδέψαμε με τα «τυπικά», ας περάσουμε τώρα και στην ψυχή του Gyromancer, το gameplay. Οι μάχες, ουσιαστικά το κυριότερο κομμάτι της όλης εμπειρίας που προσφέρει το παιχνίδι, πατάνε πάνω σε μία κλασική συνταγή: Το Bejeweled Twist. Με άλλα λόγια, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τριάδες (ή καλύτερα) όμοια χρωματισμένων gems, μέσω περιστροφής (και όχι μέσω αλλαγής θέσεων όπως στο απλό Bejeweled). Και ερχόμαστε στο «κλου» της υπόθεσης: Παρόλο που μαχόμαστε με το τέρας μας ενάντια σε κάποιον αντίπαλο, στο board παίζουμε μόνοι μας. Πιο αναλυτικά, και εμείς και ο αντίπαλος έχουμε health bar και κάποιες abilities, μέσω των οποίων εξαπολύουμε τις επιθέσεις μας. Για να ενεργοποιηθούν οι abilities αυτές, πρέπει να τις βάλουμε στο board (και να τις χρησιμοποιήσουμε σε τριάδα), αφού γεμίσουμε τις μπάρες τους. Πώς γεμίζουν οι ability bars; Κάνοντας τριάδες, φυσικά. Με κάθε κίνησή μας, γεμίζουν λίγο και οι μπάρες του αντιπάλου, και αν αποτύχουμε στη δημιουργία τριάδας (δηλαδή κάνουμε idle move), η όλη διαδικασία επιταχύνεται. Παράλληλα, κάθε τέρας πρόσκειται σε ένα συγκεκριμένο χρώμα. Αν κάνουμε τριάδες με το χρώμα αυτό, τότε οι μπάρες μας γεμίζουν γρηγορότερα. Το ίδιο ισχύει και για τον αντίπαλο, βέβαια, οπότε… το νου σας. Μόλις ανέβει στο board κάποια ability του αντιπάλου, πρέπει να το καταστρέψουμε (ναι, ναι, πάλι με τριάδα) μέσα σε συγκεκριμένο όριο γύρων. Πάντως το όλο σύστημα θα το χαρακτήριζα αρκετά έξυπνο, αφού μας αναγκάζει να κινηθούμε με ταχύτητα και ακρίβεια, προσφέροντας έτσι και το απαραίτητο σασπένς.

Επειτα από την επιτυχή έκβαση κάθε μάχης, κερδίζουμε experience points, ανεβάζοντας έτσι τα levels των τεράτων μας (υπάρχει και level cap για κάθε τέρας). Παίρνουμε και πόντους, που μετά το «καθάρισμα» της πίστας μετατρέπονται σε χρήματα. Με τα χρήματα μπορούμε να ξεκλειδώσουμε και νέα τέρατα από το Summoner’s Den, ενώ στην πορεία βρίσκουμε και κάποια αντικείμενα (τέσσερα στον αριθμό όλα και όλα) που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να γίνει η ζωή μας πιο εύκολη την ώρα της μάχης, όπως για παράδειγμα το να βάλουμε κατευθείαν τις abilities μας πάνω στο board ή να αλλάξουμε την κατεύθυνση περιστροφής.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
shadowdancer
Αν necromancer είναι αυτός που ελέγχει τους νεκρούς, τότε Gyromancer τι είναι? Ο άρχοντας του γύρου? :P
06/10/2010 16:52
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6969
%%
Ανάπτυξη:  Square Enix
Έκδοση:  Square Enix
Διάθεση:  Online
Είδος:  RPG
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής στα 2,4GHz, RAM 512MB, κάρτ...