Γράφει ο Αλέξανδρος Γκέκας
Απο το τεύχος 246 του PCMaster

Βαρύ το φορτίο στις πλάτες του Call of Priypat… Είναι το τρίτο κεφάλαιο μίας σειράς που ξεκίνησε με το Shadow of Chernobyl και συνεχίστηκε με το Clear Sky. Τα δύο προηγούμενα παιχνίδια είχαν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά: Φοβερή ατμόσφαιρα, ξεχωριστό gameplay και… αρκετά bugs. Ειδικά στο Clear Sky, τα τεχνικά προβλήματα ήταν τόσα πολλά, που κατέστησαν το παιχνίδι unplayable για πολλούς μήνες μετά την κυκλοφορία του! Αυτή τη φορά, η εταιρεία παραγωγής διατείνεται ότι έμαθε το μάθημά της και σκοπεύει να δώσει μία άψογη εμπειρία με το Call of Pripyat. Ηρθε η ώρα να διαπιστώσουμε την αλήθεια αυτής της δήλωσης στην πράξη!

Μετά την πυρηνική καταστροφή στο εργοστάσιο του Chernobyl, η γύρω περιοχή άρχισε να παρουσιάζει κάποια περίεργα φαινόμενα. Οι άνθρωποι και τα ζώα που βρέθηκαν στην επικίνδυνη ζώνη υπέστησαν φρικτές μεταλλάξεις, ενώ υπήρξαν πολλαπλές αναφορές για «υπερφυσικά» φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα: Περιοχές όπου οι νόμοι της φυσικής αλλοιώνονται ή καταργούνται, σημεία με έντονη παρουσία αλλόκοτων δυνάμεων, ανεξήγητα φαινόμενα και καταστάσεις. Παράλληλα, όλη η περιοχή συνταράσσεται από μυστηριώδεις ενεργειακές εκρήξεις με άγνωστή αιτία. Αυτές οι παραδοξότητες ονομάστηκαν Anomalies, όμως δεν έχουν μόνο αρνητικές επιπτώσεις: Εχουν την ιδιότητα να παράγουν αντικείμενα (Artifacts) με παράξενες, σχεδόν μαγικές ιδιότητες για αυτόν που τα χρησιμοποιεί. Τα αντικείμενα αυτά έχουν πολύ μεγάλη χρηματική αξία, γεγονός που προκάλεσε το ενδιαφέρον διάφορων τυχοδιωκτών για τη Ζώνη (όπως αποκαλείται όλη η περιοχή γύρω από το Pripyat). Οι τυχοδιώκτες ονομάζονται Stalkers, ριψοκίνδυνα άτομα που ψάχνουν για αντικείμενα, με πρωταρχικό σκοπό το γρήγορο πλουτισμό. Ο στρατός της ΕΣΣΔ θέλησε να ερευνήσει τη Ζώνη, στέλνοντας κάποια ελικόπτερα με οπλισμένους κομάντο. Κανένα από τα ελικόπτερα δεν έδωσε σημεία ζωής, οπότε αποφασίστηκε να σταλεί ένας και μόνο στρατιώτης, μεταμφιεσμένος ως Stalker, για να ερευνήσει την τύχη των ελικοπτέρων. Αυτός ο στρατιώτης είστε εσείς.

Το Stalker: Call of Pripyat είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση. Μοιάζει να πηγαίνει τελείως κόντρα στο γενικότερο κλίμα της εποχής που θέλει τα games (και τα FPS ειδικότερα) να είναι όσο το δυνατόν πιο προσιτά στο ευρύ κοινό, στόχος που συνήθως επιτυγχάνεται με την απλοποίηση ορισμένων game mechanics και τη διακριτική καθοδήγηση του παίκτη. Το Call of Pripyat, από την άλλη, αφαιρεί το προστατευτικό δίχτυ που υπάρχει στα περισσότερα σύγχρονα games. Δεν δείχνει καμία διάθεση να πιάσει τον παίκτη από το χεράκι για να τον καθοδηγήσει με ασφάλεια, ούτε θα παρουσιάσει αποστειρωμένη δράση χωρίς πραγματικό κίνδυνο. Το παιχνίδι ρίχνει τον πρωταγωνιστή σε ένα εχθρικό, αφιλόξενο περιβάλλον και τον αποχαιρετά με μία -κατ’ ουσία- εντολή: «Επιβίωσε». Υπάρχουν πάντα τα objectives που πρέπει να ολοκληρώσουμε, κύρια και δευτερεύοντα, όμως εξίσου μεγάλο μέρος του gameplay συνίσταται στην επιβίωση σε αντίξοες συνθήκες και στην εξερεύνηση.

Το gameplay του Call of Pripyat, λοιπόν, έχει κάποια χαρακτηριστικά που το διαχωρίζουν από τα υπόλοιπα FPS. Κατ’ αρχάς, η εξέλιξή του είναι ανοιχτή, καθώς σας δίνονται κάποια objectives και μπορείτε να επιλέξετε ελεύθερα τη σειρά με την οποία θα τα ολοκληρώσετε. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχουν πίστες με την κλασική έννοια του όρου, παρά μόνο ένας μεγάλος, ενιαίος χάρτης στον οποίο κινείστε. Μπορείτε να επικεντρωθείτε στην εξέλιξη της κεντρικής ιστορίας, ή να ασχοληθείτε με sidequests για να βελτιώσετε τα οικονομικά σας και τις σχέσεις σας με τις παρατάξεις που κατοικοεδρεύουν στη Ζώνη. Εδώ, όμως, θέλει προσοχή, καθώς, αν εκτελείτε συνεχώς αποστολές για μία συγκεκριμένη παράταξη, οι υπόλοιπες δεν θα σας δουν με τόσο καλό μάτι! Αυτός είναι και ο λόγος που το Call of Pripyat θα μπορούσε κάλλιστα να ενταχθεί στο είδος των RPG, καθώς έχει πολύ περισσότερα κοινά στοιχεία με παιχνίδια όπως το Oblivion και το Fallout 3. Κατά μία έννοια, υπάρχει και το στοιχείο της εξέλιξης του χαρακτήρα σας: Με τον καιρό θα μαζεύετε χρήματα και αντικείμενα που ενισχύουν τις ικανότητές σας ή την πιθανότητα επιβίωσης σε επικίνδυνα περιβάλλοντα, ενώ θα είστε σε θέση να αγοράσετε ισχυρότερα όπλα και armor ή να αναβαθμίσετε τα ήδη υπάρχοντα.

Η δράση του παιχνιδιού δεν είναι συνεχής, ούτε τόσο έντονη όσο σε κάποιο συμβατικό FPS. Αναλόγως του τρόπου που θα θελήσετε να παίξετε, είναι πιθανό να περάσετε 10-15 λεπτά χωρίς να συναντήσετε ψυχή και χωρίς να εμπλακείτε σε κάποια μάχη! Εξίσου πιθανό είναι να βρεθείτε στο μέσο μίας μάχης που δεν έχει σχέση με εσάς, αν τύχει να βρεθείτε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Ο κόσμος του Pripyat εξελίσσεται ανεξάρτητα από τον παίκτη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετά «τυχαία» περιστατικά: Μία μάχη μεταξύ των περιπλανώμενων stalkers και μίας αγέλης μεταλλαγμένων σκυλιών, κάποια πτώματα στη μέση του πουθενά χωρίς να γνωρίζετε ποιος και γιατί ευθύνεται, πρόσκαιρες συμμαχίες για την αντιμετώπιση μίας κοινής απειλής… Eπίσης, ο χαρακτήρας σας έχει κανονικό inventory στο οποίο κρατά τα όπλα και τις προμήθειες, ενώ όλα τα όπλα και οι πανοπλίες έχουν ορισμένη αντοχή, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη συχνή συντήρησή τους από ειδικούς τεχνικούς. Ολα αυτά είναι στοιχεία που συνήθως απαντώνται σε RPG. Το COP υποστηρίζει και multiplayer, με αρκετά ενδιαφέροντα modes, όμως η εστίαση είναι σαφώς στη single player εμπειρία.

Κατά κανόνα αποφεύγω τις αναφορές σε πρώτο πρόσωπο, όμως αυτή τη φορά αισθάνομαι πως είναι αναγκαίο. Το Stalker: Call of Pripyat είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια που κατάφεραν να με απορροφήσουν πλήρως στον κόσμο που δημιούργησαν. Το Call of Pripyat δεν είναι για όλους, όμως για μένα είναι από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς.

Διαβάστε το πλήρες review στο τεύχος 246 του PC Master (Απρίλιος 2010).

Γράψτε τα Σχόλια σας ...
korgull_x
Μικρο σε διαρκεια σε σχεση με τα 2 προηγούμενα, αλλα πολυ καλυτερο σε horror στοιχείο. Ενα πολυ καλο mod ειναι το S.M.R.T.ER Pripyat (0.41 αλλα αξιζει να περιμενετε μεχρι την 0.45).
13/03/2010 22:34
taxi driver
Συμφωνώ με όλα όσα αναφέρθηκαν στην παρουσίαση του παιχνιδιού, και ειδικά με την τελευταία παράγραφο. Από τα αγαπημένα μου FPS όλων των εποχών.
14/03/2010 12:23
cod4
Το παιχνιδι το εχω αλλα τα emmission ειναι ΟΤΙ πιο σπαστικο για εμενα
28/03/2010 23:35
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
Ανάπτυξη:  GSC Games
Έκδοση:  GSC Gameworld
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Action
Παίκτες:  32
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Pentium 4 στα 2,2 Ghz/ AMD 2200+...