Αρχή > PCM Reviews > Action > Mass Effect 2
Διαγαλαξιακές Συγκρούσεις

          Εφόσον ο Shepard ζει από την αρχή μέσω του Lazarus Project, η πρώτη επιλογή σας είναι να επιλέξετε την κλάση του ήρωά σας ανάμεσα στις 6 διαθέσιμες (εκτός και αν κάνατε import κάποιον χαρακτήρα). Αυτές είναι Soldier, Infiltrator, Vanguard, Sentinel, Adept και Engineer. Οι κλάσεις αυτές καλύπτουν σχεδόν όλα τα γούστα, ανάλογα με το τρόπο που θέλετε να πολεμάτε: θέλετε ο ήρω΄;ς σας να ειδικεύεται στα βαρέα όπλα; Επιλέγετε τον Soldier και σπέρνετε τον όλεθρο. Θέλετε να το παίξετε Jedi; Ο Adept είναι ό,τι πρέπει για σας. Ή μήπως προτιμάτε να «πειράζετε» τα mechs και τα droids; Εναν Engineer στο τέσσερα, παρακαλώ. Σε κάθε κλάση θα βρείτε από έξι powers, στις οποίες κατανείμετε κατά βούληση τα skill points (squad points, όπως ονομάζονται) που κερδίζετε κάθε φορά που ανεβαίνετε κάποιο level, ενώ είναι εφικτό να αποκτήσετε και άλλες δυνάμεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Το μέγιστο που μπορεί να έχει κάθε δύναμη είναι 4 skill points και στην περίπτωση αυτή αποκτάτε κάποια επιπλέον bonus.

          Στο κυρίως παιχνίδι, οι βασικοί μηχανισμοί που υπήρχαν στο πρώτο, διατηρούνται και εδώ. Η προοπτική τρίτου προσώπου συνεχίζει, φυσικά, να υφίσταται, με τις μάχες να παραμένουν real-time και καταιγιστικές, στα πρότυπα ενός δυνατού tactical shooter, ενώ ο χειρισμός είναι πραγματικά άψογος, λειτουργικός, με πολλά shortcuts και δεν θα νιώσετε ότι σας «κρεμάει» με τις ιδιοτροπίες του. Εξαιρετικά χρήσιμη είναι η δυνατότητα pause, προκειμένου να αλλάξετε όπλο με την άνεσή σας, να κάνετε healing ή να δώσετε κάποια εντολή σε κάποιον teammate να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένο όπλο ή δύναμη, ιδίως όταν αντιμετωπίζετε τα διάφορα bosses, όπου χρειάζεται να σχεδιάσετε κάποια στρατηγική για να βγείτε ζωντανοί. Γενικά, όμως, θα λέγαμε ότι ο ρυθμός της μάχης έχει ανέβει αρκετά, κάθε σύγκρουση δεν διαρκεί για πολλή ώρα, έχει αφαιρεθεί η εκνευριστική υπερθέρμανση του όπλου, ενώ μπορείτε να υποδείξετε άμεσα στους συντρόφους σας πού να σταθούν με το πάτημα ενός πλήκτρου. Οπως και στο πρώτο Mass Effect, μπορείτε να έχετε ακόμη δύο teammates, οι οποίοι αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στη μάχη, καλύπτονται σωστά, δεν χρειάζονται «ντάντεμα» και συχνά θα σας σώσουν από δύσκολες καταστάσεις.

          Αυτό που έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό είναι η διαχείριση των αντικειμένων που βρίσκετε και ο τρόπος που εξοπλίζετε την ομάδα σας. Inventory με την παραδοσιακή έννοια δεν υπάρχει. Δεν έχει κάθε χαρακτήρας το δικό του, ξεχωριστό inventory για να φυλάει τα αντικείμενά του, αλλά υπάρχει ένα ενιαίο κοινής χρήσης για ολόκληρη την ομάδα. Μόλις βρείτε, για παράδειγμα, κάποιο όπλο, αυτόματα όλοι στην ομάδα σας έχουν τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν ταυτόχρονα, με την προϋπόθεση, βέβαια, να τους επιτρέπεται από την κλάση τους. Το σύστημα αυτό ίσως στην αρχή σας ξενίσει λίγο, ιδίως αν σας αρέσει να κάνετε πλήρες customization στην ομάδα σας και να βλέπετε παντού στατιστικά, μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού, όμως, θα το συνηθίσετε και θα το βρείτε ιδιαίτερα πρακτικό.

          Στις περιπλανήσεις σας θα βρείτε αρκετά αντικείμενα, κάποια χρήσιμα (όπως όπλα, upgrades και minerals – γι’ αυτά θα διαβάσετε λίγο παρακάτω) κάποια λιγότερο «χρήσιμα» (όπως το salvage που μετατρέπεται αυτομάτως σε χρήματα), ενώ συχνά θα κληθείτε να χακέψετε μερικά συστήματα, ολοκληρώνοντας επιτυχώς ένα απλό mini-game μνήμης ή παρατηρητικότητας, τα οποία συστήματα, εκτός από το ανοίγουν πόρτες, περιέχουν συνήθως ως βραβείο και ένα σεβαστό ποσό από credits. Οσον αφορά στα όπλα, υπάρχουν συνολικά 19 διαφορετικά, τα περισσότερα γνωστά από το προηγούμενο Mass Effect και στα ήδη υπάρχοντα assault rifles, sniper rifles, submachine guns κ.λπ. έχουν προστεθεί τα heavy weapons, που είναι πραγματικά πανίσχυρα και θα πρέπει να φυλάσσονται μόνο για τους σκληρούς αντιπάλους. Η ανεύρεση νέων όπλων γίνεται συνήθως κατά τη διάρκεια των αποστολών, αλλά αν θέλετε να εξοπλιστείτε με κάτι πραγματικά αξιόλογο, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στο νεοφερμένο σύστημα των upgrades, το οποίο αποτελεί το πιο ουσιαστικό τρόπο για να ισχυροποιήσετε την ομάδα σας.

          Η λειτουργία του συστήματος είναι αρκετά απλή. Μόλις πάρετε στην ομάδα σας τον επιστήμονα Mordin Solus, τότε μπορείτε να αναβαθμίσετε τον υπάρχοντα οπλισμό σας, τη δύναμη/αντοχή της ομάδας σας και να ανακαλύψετε νέα δυνατότερα όπλα μέσω του εργαστηρίου τεχνολογίας που διαθέτει το «Normandy». Σχεδόν τα πάντα, από την ισχύ των όπλων και των ασπίδων μέχρι τη ζημιά που προκαλούν οι abilities των χαρακτήρων (π.χ., από biotic ή tech skills) επιδέχονται βελτιώσεων, κάποιες από αυτές μάλιστα αποτελούνται από levels (με το μέγιστο να είναι συνήθως το πέμπτο). Με το που θα ανακαλύψετε ή θα αγοράσετε από κάποιο κατάστημα ένα upgrade για κάποιο συγκεκριμένο όπλο ή ability, τότε αυτό έχει ισχύ για ολόκληρη την ομάδα, π.χ., +20% damage για τους biotic χαρακτήρες ή 30% αυξημένη ζημιά στα sniper rifles. Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που αφορούν αποκλειστικά στις ιδιότητες του Shepard ή κάποιων συγκεκριμένων ατόμων της ομάδας σας, αλλά ως επί το πλείστον θα βρείτε upgrades που αφορούν σε ολόκληρη την ομάδα.

Υπόψην, όμως, ότι αυτές οι αναβαθμίσεις λειτουργούν ως συμπλήρωμα των powers που διαθέτουν οι χαρακτήρες σας, οπότε αν δεν κατανέμετε τους πόντους κατάλληλα μετά από κάθε νέο level, δεν θα έχετε και τα επιθυμητά αποτελέσματα στη μάχη. Προκειμένου, όμως, να αποκτήσετε το maximum των αναβαθμίσεων και όλα τα είδη εξοπλισμού, δεν αρκεί μόνο το «ψάξιμο» σε κάθε γωνιά του γαλαξία, αλλά θα πρέπει να επενδύσετε εξίσου στην έρευνα με την οποία σας ανοίγονται ακόμη περισσότερες επιλογές.

Η έρευνα δεν κοστίζει σε χρήματα, όπως ίσως νομίζατε, αλλά σε minerals (μεταλλεύματα). Υπάρχουν 4 ειδών μεταλλεύματα που πρέπει να μαζεύετε: το Στοιχείο Μηδέν, το Ιρίδιο, η Πλατίνα και το Παλλάδιο. Κάθε έρευνα απαιτεί μία σεβαστή ποσότητα από ένα mineral για να ολοκληρωθεί και μόλις τη διαθέτετε, αρκεί μία επίσκεψη στο εργαστήρι τεχνολογίας και το πολυπόθητο upgrade/όπλο/πανοπλία που σας ενδιαφέρει θα είναι στα χέρια σας άμεσα. Επειδή, όμως, πολύ δύσκολα θα αποκτήσετε τις ποσότητες των minerals που απαιτούνται για τον εξοπλισμό της ομάδας σας, απλώς βρίσκοντάς τα στο...δρόμο, αν κάνετε το κόπο να εξερευνήσετε τους πλανήτες των διαφόρων ηλιακών συστημάτων, θα ανταμειφθείτε με πολλαπλάσιες ποσότητες.

          Αν σας έλουσε κρύος ιδρώτας στο διάβασμα των τελευταίων γραμμών, ενθυμούμενοι το βαρετό τρόπο εξερεύνησης των πλανητών στο πρώτο παιχνίδι, με χαρά σάς ανακοινώνουμε ότι το όλο κομμάτι έχει αλλάξει ολοσχερώς. Ξεχάστε τα κουραστικά ταξίδια και το προβληματικό M35 Mako. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει και η διαδικασία του harvesting των πλανητών γίνεται με probes. Χρησιμοποιώντας το Galaxy Map, οδηγείτε το Normandy σε κάποιον πλανήτη και με τη χρήση ενός sensor και του ποντικιού «σκανάρετε» τον πλανήτη. Σε περίπτωση που εντοπιστεί κοίτασμα από ένα ή περισσότερα minerals, τότε ο sensor αρχίζει να «χτυπάει» και εσείς με ένα κλικ στέλνετε ένα probe, το οποίο επιστρέφει το κοίτασμα στο σκάφος σας. Ενα σαφώς πολύ πιο γρήγορο και ξεκούραστο σύστημα.

          Δώστε, όμως, λίγη προσοχή αν έχετε σκοπό να κάνετε harvest ολόκληρο το γαλαξία, καθώς το «Normandy» έχει περιορισμένη ποσότητα από καύσιμα και probes. Κάθε γνωστό ηλιακό σύστημα διαθέτει μία πύλη Mass Relay, για άμεση μετάβαση μεταξύ ηλιακών συστημάτων, και ένα Fuel Depot, όπου γεμίζετε με καύσιμα και probes, με το αζημίωτο. Οσο βρίσκεστε σε κάποιο ηλιακό σύστημα, δεν ξοδεύετε καύσιμα, αν θελήσετε, όμως, να μεταβείτε σε κάποιο άλλο που δεν διαθέτει Mass Relay, τότε τα καύσιμα αρχίζουν να μειώνονται. Αν τελειώσουν πριν φτάσετε στο επιθυμητό σύστημα, τότε αφαιρείται μία ποσότητα από τα μεταλλεύματα που έχετε μαζέψει και γυρνάτε άρον-άρον στο σύστημα απ’ όπου ξεκινήσατε. Πάντως, αν επιθυμείτε, μπορείτε να αναβαθμίσετε το σκάφος σας, προκειμένου να δέχεται περισσότερα καύσιμα ή/και probes.

          Εκτός, όμως, από το να μαζεύετε minerals, το «σκανάρισμα» των πλανητών χρησιμεύει για να αναλαμβάνετε ορισμένες από τις δευτερεύουσες αποστολές. Με μία διαδικασία παρόμοια με το harvesting των μεταλλευμάτων, εντοπίζετε ένα ασφαλές κοντινό σημείο να προσγειωθείτε και αφού γίνει αυτό, ξεκινά η δράση.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9292
%%
Ανάπτυξη:  Bioware
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  Action
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Core 2 Dual Core 1.8GHz ή AMD, 1GB RAM, GPU με 256MB RAM ...