Γράφει ο Πέτρος Κυπραίος
Απο το τεύχος 244 του PCMaster

Το παραμυθένιο και επικό Avatar, που προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες στα μέσα Δεκεμβρίου, μας απέδειξε για μία ακόμη φορά τους λόγους για τους οποίους ο κινηματογράφος χαρακτηρίζεται η «έβδομη τέχνη». Ο σκηνοθέτης της ταινίας James Cameron, ο οποίος θα πρέπει να θεωρείται ύστερα από τόσες επιτυχίες (Τιτανικός, Terminator) ο «Μίδας» του σύγχρονου σινεμά, ξεκίνησε τη δημιουργία του μεγαλύτερου project στην ιστορία του κινηματογράφου το 1994, γράφοντας ένα πρώιμο script 114 σελίδων. Ωστόσο, όταν το 1999, μετά τον Τιτανικό, επιχείρησε να ξεκινήσει την παραγωγή της ταινίας του, κατάλαβε ότι τα τεχνολογικά μέσα της εποχής δεν επαρκούσαν για να υλοποιήσει το όραμά του και, έτσι, χρειάστηκε να περάσουν αλλά επτά χρόνια μέχρι να ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Σίγουρα, διαβάζοντας τα ανωτέρω φανταζόμαστε πόσο πιο πολλά ποιοτικά video games θα κυκλοφορούσαν, εάν οι developers είχαν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους. Ομως θα πρέπει να αποδεχθούμε το γεγονός ότι σε άλλους ρυθμούς κινείται η βιομηχανία του κινηματογράφου και σε άλλους αυτή των video games, και πολλές φορές εκεί είναι όπου εντοπίζεται το πρόβλημα των κακών κινηματογραφικών μεταφορών. Θα μπορέσει η video game version του Avatar να αποτελέσει την εξαίρεση στον κανόνα ή θα έχουμε μία από τα ίδια;

Pandora’s secrets…

Επειδή ενδέχεται να μην έχετε ακόμη παρακολουθήσει το αριστούργημα του Cameron, καλό θα ήταν να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία για τον κόσμο του. Στα μέσα του 22ου αιώνα, η ανθρωπότητα έχει καταφέρει να αφήσει πίσω της τον τραυματισμένο πλανήτη μας, δημιουργώντας αποικίες σε άλλους πλανήτες του γαλαξία. Ενας από αυτούς είναι ο Pandora, ένα φεγγάρι του αέριου γίγαντα Polyphemus. Βέβαια οι άνθρωποι (που πότε δεν ξεχνούν την άπληστη φύση τους) δεν βρίσκονται στην επιφάνειά του μόνο για να εξερευνήσουν ένα νέο κόσμο αλλά και για να εξορύξουν το Unobtainium, ένα πανάκριβο ορυκτό που ελάχιστα γραμμάρια του στοιχίζουν εκατομμύρια δολάρια! Ο Pandora, που διαθέτει την εικόνα μίας προϊστορικής Γης, δεν είναι ιδιαίτερα φιλόξενος, αφού, πέραν της ακατάλληλης σύστασης του αέρα, η επιφάνειά του κατοικείται από δεκάδες διαφορετικά είδη εχθρικών πλασμάτων και σαρκοβόρων φυτών. Παράλληλα, στον εν λόγω πλανήτη κατοικεί μία νοήμονα μορφή ζωής, οι Na ‘vi, που αποτελούν ανθρωποειδή που ξεχωρίζουν για τη δύναμη, το ύψος και το γαλάζιο χρώμα της επιδερμίδας τους. Οι Na ‘vi, που βρίσκονται σε μία πρωτόγονη κατάσταση και λατρεύουν για θεότητα τη φύση, όπως καταλαβαίνετε, αντιμετωπίζουν με καχυποψία τους ανθρώπους. Οι γήινοι, σε μία προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο ζωής τους (και εν συνεχεία να τους εξολοθρεύσουν), δημιουργούν το πρόγραμμα Avatar, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να κατευθύνει με τη δύναμη του νου το σώμα ενός Na ‘vi…

Αυτός είναι ο κόσμος επιστημονικής φαντασίας που πραγματεύεται η ταινία, με το ομώνυμο video game να βασίζεται μεν στις βασικές κατευθυντήριες γραμμές της υπόθεσης, αλλά να στηρίζεται σε ένα δικό του σενάριο, συμφώνα με το οποίο κεντρικός ήρωας είναι ένας μισθοφόρος ονόματι Ryder, ο οποίος επιλέχθηκε για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Avatar λόγω του «συμβατού» DNA του. Φτάνοντας στον πλανήτη, αναλαμβάνει μία σειρά από αποστολές και έρχεται σε επαφή με τον αλλόκοτο κόσμο του Pandora και τους Na ‘vi. Το παιχνίδι είναι ένα third-person shooter, όπου στο μεγαλύτερο μέρος του πυροβολείτε οτιδήποτε έχει δύο, τέσσερα ή και περισσότερα πόδια! Ωστόσο το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι ότι δεν πρόκειται για ένα καθαρά brainless shooter, καθώς το gameplay του είναι διανθισμένο από ορισμένα role-playing στοιχεία. Για παράδειγμα, κάθε επιτυχημένη αποστολή χαρίζει στον ήρωά σας ένα συγκεκριμένο αριθμό από experience points, ενώ όσο πετυχαίνετε τους στόχους σας τόσο πιο πολύ ξεκλειδώνετε skills τα οποία στη συνέχεια μπορείτε να ορίσετε στο χαρακτήρα σας. Η πορεία σας στο παιχνίδι χαρακτηρίζεται από μία ψευδό non-linear φιλοσοφία, όπου θεωρητικά μπορείτε να επιλέγετε τις αποστολές που θα ακολουθήσετε, ενώ κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού παίζεται είτε με τη γήινη είτε με την avatar μορφή σας. Οπως διαπιστώσαμε, οι αποστολές δίνονται υπό τη μορφή quests, με τον παραδοσιακό quest-giving μηχανισμό που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Αναμφίβολα, το ιδιόμορφο αυτό πάντρεμα shooter και RPG στοιχείων δεν μας ξένισε, και σίγουρα, αν και δεν πρόκειται για κάτι πρωτόγνωρο, αποτελεί μία καλή λύση, έτσι ώστε να σπάει η μονοτονία και να μην έχουμε να κάνουμε με ακόμη ένα στείρο shooter.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
darthsteve
psiloblakia to paixnidi,i tainia ta spai!!!!!!
14/05/2010 14:38
darthsteve
psiloblakia to paixnidi,i tainia ta spai!!!!!!
14/05/2010 14:39
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
s
6868
%%
Ανάπτυξη:  Ubisoft
Έκδοση:  Ubisoft
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Shooting
Παίκτες:  16
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Intel Pentium D 830 ή AMD Athlon 64x2 3800+, 1GB RAM XP (2G...