Γράφει ο Ανδρέας Παρασκευάς Τσουρινάκης
Απο το τεύχος 243 του PCMaster

Εννιά χρόνια μετά το Baldur's Gate 2 και επτά μετά το Neverwinter Nights, η Bioware αποφάσισε να απομακρυνθεί από το σφιχταγκάλιασμα των D&D κανόνων και settings και να δημιουργήσει έναν καθαρά δικό της κόσμο, αναζητώντας κανόνες που μπορεί να έχουν τις ρίζες τους στα D&D, αλλά στέκονται αυτόνομα, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο. Το αν κατάφερε στην προσπάθειά της, θέλει πολλή σκέψη και συζήτηση.

Παίρνω θέση εξαρχής, τοποθετούμενος αρνητικά απέναντι στο σύνολο σχεδόν του ξένου ειδικού Τύπου και των διθυραμβικών σχολίων που διαβάζουμε δεξιά και αριστερά: Το Dragon Age: Origins δεν είναι με τίποτε το CRPG της δεκαετίας και σε καμία περίπτωση δεν είναι το καλύτερο CRPG από καταβολής του είδους, όπως τα περισσότερα άρθρα προσπαθούν, με μία απίστευτη ομοιότητα γραφής και αμείλικτης προπαγάνδας, να μας πείσουν.

Τι είναι; Συνοπτικά θα το περιέγραφα ως μία αξιόλογη προσπάθεια της Bioware να απεμπλακεί από τη φθίνουσα πορεία των D&D κόσμων στη σημερινή εποχή και να δημιουργήσει έναν δικό της κόσμο και κανόνες, που θα της επιτρέψουν να κυκλοφορήσει νέα παιχνίδια στο μέλλον βασιζόμενα στον κόσμο αυτό και στους κανόνες του, επεκτείνοντάς τους σταδιακά ακόμη περισσότερο - όπως, δηλαδή, χρόνια τώρα κάνει η Bethesda με τα παιχνίδια της, η Piranha Bytes με τα δικά της κ.λπ.

Σε ποιο βαθμό τα κατάφερε σε αυτή την προσπάθειά της, θα προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε στην πορεία αυτού του άρθρου. Οσοι πιστοί προσέλθετε στις αναζητήσεις μας! Οι δικές σας σκέψεις θα είναι καλοδεχούμενες, από μένα και, φυσικά, από το περιοδικό μας.

 Κόσμος - Σενάριο

 Το παιχνίδι είναι ένα σκοτεινό-επικό CRPG που βασίζεται σ' έναν "μεσαιωνικό" φανταστικό κόσμο. Eξελίσσεται στο βασίλειο του Ferelden, το οποίο βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα της "ηπείρου" Thedas. Ως "Dragon Age" αναφέρεται η περίοδος κατά την οποία εξελίσσεται η δράση του παιχνιδιού. Ονομάστηκε έτσι, γιατί τότε επανεμφανίστηκαν δράκοι, ενώ είχαν εξαφανιστεί απ’ ολόκληρη τη γνωστή γη.

Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται γύρω από μία αδελφότητα πολύ σημαντικών πολεμιστών, τους περιβόητους Grey Wardens, οι οποίοι στο παρελθόν είχαν σώσει όλο το γνωστό κόσμο από την τρομερή απειλή των πρώτων Darkspawn τεράτων. Ονομάστηκαν έτσι, γιατί ζούσαν κάτω από το έδαφος και εμφανίστηκαν ξαφνικά πάνω στη γη από το πουθενά, επιφέροντας τρομερές καταστροφές σε όλο το βασίλειο. Επρόκειτο για μία πραγματική μάστιγα! Ο κόσμος, όμως, ξεχνά τους ήρωες με το πέρασμα του χρόνου και όταν επανεμφανίζεται μία σημαντική απειλή, δυστυχώς και η θέληση των ανθρώπων έχει εξασθενήσει και η μνήμη τους έχει σχεδόν χαθεί.

Τον τελευταίο καιρό στην ευρύτερη περιοχή άρχισαν να επανεμφανίζονται, με ιδιαίτερα ανησυχητικούς ρυθμούς, νεότερες γενιές Darkspawn τεράτων. Εμφανίζονται από το πουθενά και επιτίθενται με απίστευτη σκληρότητα στους κατοίκους της περιοχής. Εχουν τη δύναμη να διαλύουν μεγάλες στρατιωτικές δυνάμεις και ο αριθμός τους φαίνεται ν' αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Κανείς δεν ξέρει τι πραγματικά συμβαίνει.

Ο βασιλιάς Cailan έχει μαζέψει μία πολύ μεγάλη στρατιωτική δύναμη σ' ένα παλιό οχυρό, το Ostagar, στα νότια του βασιλείου του Ferelden, και ετοιμάζεται για μία μετωπική αναμέτρηση με τις δυνάμεις των νέων Darkspawn, πιστεύοντας πως τελικά, εύκολα ή δύσκολα, θα κερδίσουν. Στις μέρες όπου διαδραματίζεται το παιχνίδι, επικεφαλής των ελάχιστων πια εναπομεινάντων μελών των Grey Wardens βρίσκεται ένα εξαιρετικός πολεμιστής, ο Duncan. Αυτός είναι ο μόνος που υποψιάζεται τι πραγματικά συμβαίνει και είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός ως προς την επιτυχία αυτής της μετωπικής σύγκρουσης. Υποψιάζεται πως πίσω από τη μαζική εμφάνιση των Darkspawn τεράτων κρύβεται ένα Archdemon, ένα μυθικό ον που "φιλοξενείται" στο σώμα ενός πανίσχυρου δράκου.

 Στην πρώτη μεγάλη σύγκρουση ανάμεσα στις δυνάμεις του βασιλιά και αυτές του Archdemon, θα σημειωθεί μία σημαντική ανατροπή. Από αυτό το σημείο και μετά, οι ανατροπές θα πολλαπλασιαστούν και το παιχνίδι θα πάρει μία "άγρια" δυναμική. Δυστυχώς δεν μπορώ να πως περισσότερα για τη σεναριακή εξέλιξή του, το τι , τελικά, συμβαίνει μέσα στο παιχνίδι. Το Dragon Age ξεχωρίζει, ανάμεσα στα άλλα, γιατί έχει ενσωματώσει όσο κανένα άλλο παιχνίδι τις αλλαγές που προκύπτουν ανάλογα τις αποφάσεις που θα παίρνεις συνεχώς, ειδικά από ένα σημείο και μετά. Οι αποφάσεις αυτές καθορίζουν συνεχώς τη δράση του τόσο σε "μεγάλη" κλίμακα, σε στοιχεία που θα τ' αποκαλούσα πρωτογενή, όσο και σε πάρα πολλά δευτερογενή.

Το παιχνίδι ξεχωρίζει επίσης για τους πολύ καλοδουλεμένους διαλόγους του. Εδώ το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως μέσα από αυτούς βλέπεις πραγματικά τελείως διαφορετικές προσωπικότητες, μερικές δε από αυτές είναι χάρμα οφθαλμών, όπως η περιβόητη Morrigan, που δεν νομίζω πως θα αφήσει ασυγκίνητα πολλά αρσενικά.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8585
%%
Ανάπτυξη:  Bioware
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  RPG
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Pentium Core 2 στα 2.4GHz/αντίστοιχο Athlon, Wi...