Γράφει ο Πέτρος Κυπραίος
Απο το τεύχος 242 του PCMaster

Τα zombies του Left 4 Dead έκλεψαν την παράσταση και το αγαπημένο FPS της Valve κατάφερε να συμπεριληφθεί στους καλύτερους τίτλους της χρονιάς που πέρασε. Εν αναμονή του sequel, λοιπόν (που σε λίγο καιρό θα είμαστε σε θέση να «ξεκοκαλίσουμε» και να σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις απόψεις μας), στο «Games Workshop» αυτού του τεύχους αποφασίσαμε να φωτίσουμε τη «δημιουργική» πλευρά των zombies, ρίχνοντας μία ματιά στον Hammer, τον editor που σας επιτρέπει να δημιουργήσετε τους δικούς σας χάρτες και εν συνέχεια να τους «πλημμυρίσετε» με χιλιάδες αδηφάγα zombies, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι χορτοφάγα!

 Ολοι γνωρίζουμε ότι η Source Engine είναι η αγαπημένη μηχανή της κοινότητας των modders, αφού αμέτρητα mods έχουν γραφτεί και αναπτυχθεί πάνω σε αυτή. Η ευελιξία, η ευκολία χρήσης την κατατάσσουν ως τη Νο 1 επιλογή των ερασιτεχνών προγραμματιστών. Η Valve, που είναι μία από τους ακρογωνιαίους λίθους του PC gaming, μέσω των εργαλείων SDKs (Software Development Kits) που παρέχει, ωθεί τους gamers να δημιουργήσουν τους δικούς τους χάρτες, επίπεδα, campaigns και να παραμετροποιήσουν το gameplay σε πολλά επίπεδα. Μάλιστα, αρκετά από αυτά τα δημιουργήματα είναι τόσο καλά, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από επαγγελματικές δουλειές. Οπως συμβαίνει σχεδόν με όλους τους τίτλους της Valve, έτσι και με το Left 4 Dead, η γνωστή εταιρεία έδωσε δωρεάν στην κυκλοφορία τα Authoring tools του γνωστού παιχνιδιού (τα εργαλεία, δηλαδή, που παρέχουν τη δυνατότητα στους φιλόδοξους modders να ασχοληθούν δημιουργικά μαζί του).

Τα Authoring Tools του L4D απαρτίζονται από την πιο πρόσφατη αναβαθμισμένη έκδοση του Hammer editor, έναν particle και έναν movie editor, το utility Face Poser (το οποίο σας επιτρέπει να στήσετε τις κινήσεις και τις facial expressions των πρωταγωνιστών του mod σας), καθώς επίσης μία σειρά από παραδείγματα στα οποία μπορείτε να βασίσετε το δημιούργημά σας. Για να κατεβάσετε τα Authoring tools, δεν έχετε παρά να ανοίξετε την υπηρεσία Steam και στη συνέχεια να πατήσετε στο tab Tools. Οπως θα παρατηρήσετε στην εικόνα 1, στο εν λόγω παράθυρο υπάρχουν διάφορα εργαλεία και άλλου είδους εφαρμογές για διαφορετικούς τίτλους. Εσείς δεν έχετε παρά να κάνετε διπλό κλικ στα Left 4 Dead Authoring Tools. Με το που θα πατήσετε εκεί, τα δημιουργικά εργαλεία του L4D θα κατεβούν αυτόματα στον υπολογιστή σας μέσα σε ελάχιστα λεπτά (το μέγεθός τους δεν ξεπερνάει τα 20ΜΒ). Οταν ολοκληρωθεί η εγκατάστασή τους μπορείτε να τα τρέξετε, κάνοντας ξανά διπλό κλικ στο Tools window ή τρέχοντας το shortcut που έχει δημιουργηθεί στο desktop.

Ξεκινώντας με το… «σφυρί»

Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε έναν χάρτη για το Left 4 Dead, θα πρέπει πρώτα να μάθετε καλά τη χρήση του Hammer Editor. Η διαδικασία κατασκευής χάρτη για το Left 4 Dead δεν είναι πολύ δύσκολη, αν και απαιτεί μπόλικη εξάσκηση και αρκετό πειραματισμό. Οταν ξεκινήσετε τα L4D Authoring Tools, θα εμφανιστεί ένα παράθυρο, το οποίο περιλαμβάνει μία σειρά από επιλογές. Εσείς δεν έχετε παρά να πατήσετε στην πρώτη επιλογή και να ξεκινήσετε τον Hammer World Editor. Οταν φορτώσει το σχεδιαστικό εργαλείο, θα πρέπει να μεταβείτε στο File->New (ή, για πιο γρήγορα, να πατήσετε μαζί τα Ctrl+N). Αφού πατήσετε εκεί το σχεδιαστικό εργαλείο, στη συνέχεια θα αποκτήσει τη μορφή που βλέπετε στην εικόνα 2, με το wireframe window, μέσα στο οποίο θα ξεκινήσετε το σχεδιασμό του map σας. Τo κεντρικό παράθυρο σχεδιασμού ουσιαστικά αποτελεί μία τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου στον οποίο «κάθονται» τα διάφορα αντικείμενα (το πάνω δεξιά παράθυρο εμφανίζει τα αντικείμενα από πάνω, το κάτω αριστερά από μπροστά και το κάτω δεξιά από τα πλάγια).

Ωστόσο, προτού περάσουμε στην πράξη, καλό θα ήταν να ρίχναμε μία ματιά στις επιμέρους λειτουργίες του Hammer, επεξηγώντας το layout. Στο επάνω τμήμα του εργαλείου και ακριβώς κάτω από τις κύριες επιλογές (File, Edit, Map, View, Tools, Window και Help) υπάρχει μία σειρά από εικονίδια, τα οποία σας επιτρέπουν να ελέγξετε την εμφάνιση των αντικειμένων στο χάρτη. Στο αριστερό τμήμα του interface θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν 11 εικονίδια/εργαλεία, τα οποία σας επιτρέπουν να επιλέξετε, να εισαγάγετε, να τοποθετήσετε και να παραμετροποιήσετε όλα τα αντικείμενα που σας παρέχει ο Hammer. Τη δεξιά πλευρά του interface μπορούμε ουσιαστικά να τη χωρίσουμε σε 4 διαφορετικά κομμάτια. Στο πρώτο υπάρχει το Selection Mode (Select), το οποίο μέσω των επιλογών Groups, Objects και Solids σάς επιτρέπει να επιλέξετε τα διάφορα αντικείμενα που έχετε τοποθετήσει στον υπό δημιουργία χάρτη σας είτε μαζικά είτε μεμονωμένα. Η αμέσως επόμενη περιοχή είναι το Texture Bar, απ’ όπου μπορείτε να πλοηγηθείτε με μεγαλύτερη ευκολία στα textures που περιλαμβάνει ο χάρτης σας. Μετά το Texture Bar είναι το πεδίο VisGroups Bar, το οποίο σας επιτρέπει να οργανώσετε καλύτερα το επίπεδο που δημιουργείτε και να βάλετε σε τάξη τα objects (entities) που χρησιμοποιείτε (κρύβοντας και εμφανίζοντάς τα, μπορείτε να έχετε μία πιο σαφή εικόνα για το τι πάει πού στον map σας). O τελευταίος τομέας που θα συναντήσετε στη δεξιά πλευρά του interface είναι το Object Bar, μέσω του οποίου σας παρέχεται η δυνατότητα να ορίσετε και να διαχειριστείτε τα διάφορα αντικείμενα τα οποία θα κοσμούν το χάρτη και το level σας. Τέλος, η μπάρα στο κάτω μέρος του interface του editor εμφανίζει χρήσιμα στοιχεία που αφορούν στη διαδικασία του editing. Για να αποκτήσετε μία πιο καλή άποψη για τις περιοχές που μόλις σας περιγράψαμε, δεν έχετε παρά να ρίξετε μία ματιά στην εικόνα 3.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum