Γράφει ο Αλέξανδρος Γκέκας
Απο το τεύχος 242 του PCMaster

Πολλά εκατομμύρια ανθρώπων έχασαν τη ζωή τους στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, την πιο αιματηρή σύγκρουση που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα μέχρι σήμερα. Οι Σύμμαχοι ήρθαν αντιμέτωποι με τις δυνάμεις του Αξονα, που… Ουφ, άκυρο, δεν γίνεται να γράψουμε για χιλιοστή φορά τα ίδια πράγματα. Το Order of War είναι ένα RTS με θέμα τον B’ Π.Π., τις λεπτομέρειες του οποίου έχουμε αποστηθίσει πλέον από τα δεκάδες παιχνίδια με ανάλογο σενάριο. Ελπίζω, λοιπόν, να συμφωνείτε ότι καλύτερα είναι να περάσουμε κατευθείαν στο ψητό.

Το ψητό

Εχουμε και λέμε: Δύο ξεχωριστές single player campaigns, για τους Αμερικανούς και τους Γερμανούς, ενώ στο multiplayer μπορείτε να πάρετε το μέρος και των Σοβιετικών. Οσοι είναι οπαδοί του Μπομπ του Μάστορα και απολαμβάνουν να χτίζουν βάσεις, εδώ θα μείνουν με την όρεξη, καθώς το παιχνίδι επικεντρώνεται στην τακτική, στην εκμετάλλευση της μορφολογίας του εδάφους και στην κατάληψη στρατηγικών σημείων (capture points). Μέσω αυτών των σημείων θα λαμβάνετε resources που χρησιμοποιείτε για την αγορά ενισχύσεων, επομένως η διαθεσιμότητα σε μονάδες εξαρτάται ευθέως από την απόδοσή σας στο πεδίο της μάχης. Χωρίς την υποχρέωση για τη συλλογή resources, είστε ελεύθεροι να χαράξετε το αποτελεσματικότερο πλάνο για την επίτευξη των objectives που σας έχουν δοθεί, οφείλετε, όμως, να είστε προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο εκμεταλλεύεστε τους διαθέσιμους πόρους. Σε ένα παραδοσιακό RTS δεν θα διστάζαμε καθόλου να στείλουμε ολόκληρες ορδές από πεζικάριους εναντίον τεθωρακισμένων – και όλους να τους “καθαρίσουν”, θα υπήρχε η επιλογή για την παραγωγή επιπλέον στρατιωτών, ενώ θα διασκεδάζαμε βλέποντας τα μικρά ανθρωπάκια να τινάζονται στον αέρα. Στο Order of War αυτό δεν ισχύει, κάθε διμοιρία είναι πολύτιμη και οφείλετε να “στύψετε” το στρατηγικό μυαλό σας για να κερδίσετε με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Σε αυτό το θέμα, πολύτιμη βοήθεια δίνουν οι λεγόμενες “off-map” επιθέσεις, όπως artillery strikes και airstrikes.

Ο έλεγχος των μονάδων γίνεται σε επίπεδο διμοιρίας, απαλλάσσοντάς σας από το (κουραστικό για κάποιους) micromanagement κάθε ατόμου ξεχωριστά. Ο χειρισμός δεν πρόκειται να σας δυσκολέψει καθόλου, καθώς ακολουθεί το κλασικό μοντέλο των RTS και η κάμερα σάς δίνει πολύ ικανοποιητική οπτική του πεδίου μάχης με μεγάλο zoom out. Συγκεντρώνοντας όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία, βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι το Order of War είναι από τις καλύτερες επιλογές για τον gamer που επιθυμεί να παίξει για πρώτη φορά ένα RTS, ως εισαγωγή στο είδος. Αρκετές φορές, η φράση “κατάλληλο για αρχάριους” είναι ένας εύσχημος τρόπος για να πούμε ότι το gameplay είναι για άτομα προσχολικής ηλικίας, ότι ο βετεράνος των real time strategies θα βρει μεγαλύτερη πρόκληση, προσπαθώντας να κατακτήσει μία μυρμηγκοφωλιά στον κήπο του σπιτιού του. Στην αρχή έτσι είναι: Οι πρώτες 2-3 αποστολές των Αμερικανών κυλούν εύκολα και απλά, έχετε στη διάθεσή σας αρκετές μονάδες και οι απώλειες δεν έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. Πέρα από αυτό το σημείο, όμως, τα λουριά αρχίζουν να σφίγγουν. Η κλασική τακτική “μπουλούκι” – επιλογή όλων των μονάδων και κλικ στη μέση της εχθρικής βάσης για μαζική επίθεση – δεν βγάζει πουθενά, καθώς οι αντίπαλες δυνάμεις θα σας πετσοκόψουν μέχρι να πείτε “Achtung”.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7171
%%
Ανάπτυξη:  Square Enix
Έκδοση:  Square Enix
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  2
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής dual core στα 2,0GHz ή single ...