Αρχή > PCM Reviews > Action > Operation Flashpoint: Dragon Rising
Γράφει ο Αλέξανδρος Γκέκας
Απο το τεύχος 242 του PCMaster

Είστε στο μέσο μίας πολεμικής σύρραξης, περικυκλωμένοι και αβοήθητοι. Τα πυρομαχικά τελειώνουν, επαρκής κάλυψη δεν υπάρχει και το extraction point απέχει τουλάχιστον δύο χιλιόμετρα. Παρά τις προσεκτικές κινήσεις της ομάδας, όλα τα μέλη της εκτός από εσάς κείτονται νεκρά, ενώ έχετε υποστεί ένα αρκετά σοβαρό τραύμα στο πόδι που σας εμποδίζει να κάνετε sprint. Προχωράτε σκυμμένοι, προσέχοντας να μη σας εντοπίσουν τα τανκς που φαίνονται στον ορίζοντα και, μετά από λίγο, βλέπετε το ανακουφιστικό μήνυμα “Checkpoint reached”, που ενεργοποιεί το autosave. Ετοιμάζεστε να συνεχίσετε την πορεία προς το στόχο, όταν ακούτε κάποιες γνώριμες φωνές. Είναι οι συμπολεμιστές σας, αναστήθηκαν και βρίσκονται πάλι στο πλευρό σας, ενώ το τραύμα στο πόδι εξαφανίστηκε! Θαύμα, θαύμα! Ρεαλιστικό FPS λοιπόν; Οχι και τόσο. Είναι καλό, όμως; Θα δούμε.

Το νησί των στεναγμών

Νήσος Skira, ένα φαινομενικά ασήμαντο κομμάτι γης στα ανατολικά της Ρωσίας που συγκεντρώνει αίφνης το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Οχι επειδή κάνουν εκεί διακοπές όλοι οι σελέμπριτι, αλλά επειδή διαθέτει εν αφθονία το καύσιμο από το οποίο καταφέραμε εν έτει 2009 να εξαρτώμεθα ακόμη: Πετρέλαιο. Η Ρωσία και η Κίνα διεκδικούν το συγκεκριμένο κομμάτι γης εδώ και αιώνες, όμως, η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι το φιτίλι που πυροδοτεί τη σύγκρουση μεταξύ των δύο δυνάμεων. Μόλις οι ΗΠΑ αντιλαμβάνονται ότι ξεκίνησε πόλεμος και αυτές δεν συμμετέχουν, παρατάνε τα hamburgers και τις apple pies και τρέχουν να μπουν στη δράση ως «ειρηνευτική δύναμη». Το σενάριο του Dragon Rising είναι ενδιαφέρον, σύγχρονο και αρκετά αληθοφανές ώστε να στηρίξει ένα (σχετικά) ρεαλιστικό FPS, όμως, η κεντρική campaign δεν το εκμεταλλεύεται όσο θα έπρεπε. Τα briefings πριν από κάθε αποστολή εξιστορούν τις συνθήκες και το ιστορικό της σύγκρουσης, περιγράφοντας τις κινήσεις των παρατάξεων και τους στόχους που αυτές έχουν, μόλις ξεκινήσει η δράση, όμως, όλο το story περνά στο παρασκήνιο και ο πρωταρχικός στόχος σας είναι να πετύχετε τα objectives που σας έχουν δοθεί. Θα ήταν πολύ καλύτερο να υπήρχε περισσότερο στενή σχέση του σεναρίου με τις αποστολές, καθώς αυτές αναδίνουν έναν αρκετά generic χαρακτήρα, δηλαδή, δεν «συνδέονται» τόσο ώστε ο παίκτης να αισθάνεται ότι οι ενέργειές του βοηθούν στην εξέλιξη μίας γενικότερης εκστρατείας.

Το Operation Flashpoint είναι ένα tactical FPS και ο ρόλος σας στη μάχη είναι αυτός του επικεφαλής μία τετραμελούς ομάδας ειδικών αποστολών. Το ρεπερτόριό σας περιλαμβάνει σαμποτάζ, καταστροφή στόχων, διάσωση επιζώντων πίσω από τις εχθρικές γραμμές και άλλα ωραία πράγματα. Ως ηγέτης, μπορείτε να δώσετε διάφορες εντολές στους υπόλοιπους στρατιώτες μέσω του μενού που εμφανίζεται πατώντας το πλήκτρο Q. Αν και είναι εμφανώς σχεδιασμένο για να είναι εύκολο στη χρήση με gamepad, λειτουργεί εξίσου καλά με τα WASD και σας επιτρέπει να δίνετε εντολές γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να προσπαθείτε να βγάλετε άκρη μέσα από δαιδαλώδη μενού. Παράλληλα, το μενού είναι context sensitive, οπότε αρκεί να σημαδέψετε ένα κτήριο με το στόχαστρό σας και να πατήσετε το Q, για να εμφανιστεί η επιλογή για την κατάληψή του. Παίρνοντας το ArmA 2 ως σημείο αναφοράς για τα σύγχρονα tactical FPS, ο χειρισμός του Dragon Rising είναι πολύ πιο απλός και φιλικός για το μέσο gamer, θυσιάζοντας, όμως, μέρος των διαθέσιμων δυνατοτήτων, καθώς δεν έχετε στη διάθεσή σας το ίδιο εύρος εντολών σε σχέση με τον τίτλο της Bohemia Interactive. Η αλήθεια είναι ότι στο Dragon Rising δεν χρειάζεστε κάτι παραπάνω, εφόσον το παιχνίδι δεν είναι τόσο «ανελέητο» ούτε απαιτεί από εσάς υπερφυσικές οργανωτικές ικανότητες, σαν αυτές που παρουσιάζει ο αρχισυντάκτης Kuv την ημέρα που κλείνει το τεύχος - μη ρωτήσετε γιατί δεν παραδίδουμε νωρίτερα τα κείμενα, επίτηδες το κάνουμε, για να βρίσκεται σε εγρήγορση. Θα αναλύσουμε περισσότερο το gameplay λίγο αργότερα, τώρα ας πούμε δύο λόγια για τον τεχνικό τομέα. Τα γραφικά του Dragon Rising είναι μάλλον μέτρια προς καλούτσικα - ναι μεν παρουσιάζουν τεράστιες εκτάσεις γης, διατηρώντας το framerate σε υψηλά επίπεδα, όμως, δεν υπάρχει ιδιαίτερη λεπτομέρεια στο περιβάλλον και τα textures θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα. Ο ήχος είναι σε σαφώς καλύτερο επίπεδο, καθώς τα εφέ είναι ρεαλιστικά και μεταδίδουν την ατμόσφαιρα πεδίου μάχης.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7070
%%
Ανάπτυξη:  Codemasters
Έκδοση:  Codemasters
Διάθεση:  Dionic
Είδος:  Action
Παίκτες:  32
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Dual Core στα 2,4GHz, 1GB RAM, ...