Γράφει ο Πέτρος Κυπραίος
Απο το τεύχος 244 του PCMaster

Το παραμυθένιο και επικό Avatar, που προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες στα μέσα Δεκεμβρίου, μας απέδειξε για μία ακόμη φορά τους λόγους για τους οποίους ο κινηματογράφος χαρακτηρίζεται η «έβδομη τέχνη».

Στα μέσα του 22ου αιώνα, η ανθρωπότητα έχει καταφέρει να αφήσει πίσω της τον τραυματισμένο πλανήτη μας, δημιουργώντας αποικίες σε άλλους πλανήτες του γαλαξία. Ενας από αυτούς είναι ο Pandora, ένα φεγγάρι του αέριου γίγαντα Polyphemus. Βέβαια οι άνθρωποι (που πότε δεν ξεχνούν την άπληστη φύση τους) δεν βρίσκονται στην επιφάνειά του μόνο για να εξερευνήσουν ένα νέο κόσμο αλλά και για να εξορύξουν το Unobtainium, ένα πανάκριβο ορυκτό που ελάχιστα γραμμάρια του στοιχίζουν εκατομμύρια δολάρια!

Ο Pandora, που διαθέτει την εικόνα μίας προϊστορικής Γης, δεν είναι ιδιαίτερα φιλόξενος, αφού, πέραν της ακατάλληλης σύστασης του αέρα, η επιφάνειά του κατοικείται από δεκάδες διαφορετικά είδη εχθρικών πλασμάτων και σαρκοβόρων φυτών. Παράλληλα, στον εν λόγω πλανήτη κατοικεί μία νοήμονα μορφή ζωής, οι Na ‘vi, που αποτελούν ανθρωποειδή που ξεχωρίζουν για τη δύναμη, το ύψος και το γαλάζιο χρώμα της επιδερμίδας τους. Οι Na ‘vi, που βρίσκονται σε μία πρωτόγονη κατάσταση και λατρεύουν για θεότητα τη φύση, όπως καταλαβαίνετε, αντιμετωπίζουν με καχυποψία τους ανθρώπους. Οι γήινοι, σε μία προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο ζωής τους (και εν συνεχεία να τους εξολοθρεύσουν), δημιουργούν το πρόγραμμα Avatar, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να κατευθύνει με τη δύναμη του νου το σώμα ενός Na ‘vi…

Οι αποστολές δίνονται υπό τη μορφή quests, με τον παραδοσιακό quest-giving μηχανισμό που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια. Αναμφίβολα, το ιδιόμορφο αυτό πάντρεμα shooter και RPG στοιχείων δεν μας ξένισε, και σίγουρα, αν και δεν πρόκειται για κάτι πρωτόγνωρο, αποτελεί μία καλή λύση, έτσι ώστε να σπάει η μονοτονία και να μην έχουμε να κάνουμε με ακόμη ένα στείρο shooter.

Ομορφος κόσμος, δίχως έμπνευση!

Οι developers της Ubisoft Montreal κατάφεραν να συλλάβουν το ύφος και να αναπαραγάγουν στις οθόνες μας αρκετή από την ατμόσφαιρα της ταινίας του Cameron. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι το Avatar υποστηρίζει πλήρως τη τεχνολογία Vision της Nvidia, ενώ μπορείτε να ενεργοποιήσετε και option για απλό 3D. Μέχρι εδώ όλα δείχνουν πολύ καλά για το Avatar, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα ενδιαφέρον μείγμα ανάμεσα σε shooter και RPG, που συντροφεύεται από έναν πολύ όμορφα οπτικά κόσμο…

Δυστυχώς, η in-game πραγματικότητα δεν έχει καμία σχέση με τον όμορφο κόσμο που μας παρουσιάζει οπτικά το παιχνίδι. Οσο προχωρούσαμε μέσα στη ζούγκλα του Pandora, παρατηρούσαμε όλο και περισσότερο ότι τα quests διέπονται από μία απουσία έμπνευσης, αφού καταφεύγουν σε ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο που κουράζει. Παράλληλα, οι διάλογοι με τους NPCs δεν διαθέτουν απολύτως καμία έμπνευση και δεν μπορούν να πλαισιώσουν επαρκώς το story, με τους χαρακτήρες να είναι άνευροι.

Σπουδαίες ιδέες, αλλά…

Ολα τα παραπάνω συνηγορούν στο γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη βιαστικό release, που κυκλοφόρησε για να προλάβει να συμπέσει με την έξοδο της ομώνυμης ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η video game version του Avatar είχε όλα τα φόντα για να μεταφέρει μία επικών διαστάσεων εμπειρία στους gamers, αφού, όπως και να το κάνουμε, το lead-in της ταινίας είναι πολύ δυνατό. Παρ’ όλα αυτά, τα όμορφα γραφικά δεν μπορούν να υπερκεράσουν τους προβληματικούς μηχανισμούς του gameplay. Εάν υπήρχε περισσότερος χρόνος, τα πράγματα ίσως να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά…

Διαβάστε το ολοκληρωμένο review στο τεύχος Φεβρουαρίου 2010 (244) του PC Master.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
Ανάπτυξη:  Ubisoft
Έκδοση:  Ubisoft
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Shooting
Παίκτες:  16
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Intel Pentium D 830 ή AMD Athlon 64x2 3800+, 1GB RAM XP (2G...