Αρχή > PCM Reviews > Adventure > Tales of Monkey Island Episode 1
Γράφει ο Ανδρέας Παρασκευάς Τσουρινάκης
Απο το τεύχος 239 του PCMaster

Η Telltale Games δημιουργήθηκε από τους Dan Connors, Kevin Bruner και Troy Molander, πρώην στελέχη της LucasArts. Μετά από διαπραγματεύσεις με τη LucasArts, εξασφάλισαν την άδεια να δημιουργήσουν μία νέα σειρά 5 επεισοδίων βασισμένη στον κόσμο των Monkey Island, την Tales of Monkey Island. Η σειρά θα περιλαμβάνει τα Episode 1: Launch of the Screaming Narwhal, Episode 2: The Siege of Spinner Cay, Episode 3: Lair of the Leviathan, Episode 4: The Trial and Execution of Guybrush Threepwood και Episode 5: Rise of the Pirate God. Κανονικά, θα κυκλοφορεί ένα επεισόδιο κάθε μήνα. Ολόκληρη η σειρά πωλείται προς $ 34.95. Οταν κυκλοφορήσει και το τελευταίο επεισόδιο της σειράς, θα εκδοθεί μία ειδική DVD Collector Edition του παιχνιδιού.

Μαθήματα ιστορίας

Η ιστορία των Monkey Island ξεκινά το 1990, όταν κυκλοφόρησε το The Secret of Monkey Island για PC MS-DOS, Atari ST και Macintosh. Η ιδέα ήταν του Ron Gilbert, που είχε σχεδιάσει και τη SCUMM engine, αλλά στους διαλόγους είχαν δουλέψει και οι Tim Schafer και Dave Grossman. Ακολουθεί, το 1991, το Monkey Island 2: LeChuck 's Revenge, που θεωρείται ως το κορυφαίο της σειράς. Δημιουργοί του παιχνιδιού είναι πάλι οι Ron Gilbert, Tim Schafer και Dave Grossman. Το 1997, ακολουθεί το The Curse of Monkey Island. Δημιουργοί του είναι οι Jonathan Ackley και Larry Ahern, που είχαν δουλέψει στο Full Throttle (βασικοί του δημιουργοί, όμως, είναι οι Schafer και Grossman). Το 2000, ακολουθεί το Escape from Monkey Island. Δημιουργοί του είναι οι Sean Clark και Michael Stemmle, που είχαν δουλέψει σε παιχνίδια, όπως τα Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Sam & Max Hit the Road, Loom και The Dig. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί μία εξελιγμένη έκδοση της GrimE engine που χρησιμοποιήθηκε στο Grim Fandango.

Τα δύο πρώτα παιχνίδια της σειράς ξεχωρίζουν με διαφορά. Ο λόγος; Η γραφή και των τριών συντελεστών του παιχνιδιού (Gilbert, Schafer και Grossman) είχε αρκετά κοινά στοιχεία που συνέκλιναν σε ένα πρωτοποριακό, «μαύρο» και έντονα σαρκαστικό χιούμορ.

Τα δύο επόμενα παιχνίδια της σειράς (3ο και 4ο), ήταν αρκετά καλά, είχαν κορυφαία γραφικά και ήχο, αρκετά καλό gameplay, αλλά υστερούσαν σε σχέση με τα δύο πρώτα, εκεί ακριβώς που η σειρά έχτισε τη δημοφιλία της, στο «μαύρο» και σαρκαστικό χιούμορ της. Η σειρά και οι χαρακτήρες παρέμειναν οι ίδιοι, η διαφορά, όμως, στην ποιότητα του χιούμορ είναι εμφανής. Τουλάχιστον σε μένα.

O Ron Gilbert είχε την ευφυΐα να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που διέφερε απ’ οποιοδήποτε άλλο της εποχής του. Εμπνευσμένος από το τμήμα Pirates of the Caribbean της Disneyland, σχεδίασε ένα παιχνίδι με πειρατές, αλλά με πολύ χιούμορ. Ο αρχικός σχεδιασμός του ήταν για μία τριλογία. Το μυστικό του Monkey Island, που είναι ο τίτλος του πρώτου παιχνιδιού, θα αποκαλυπτόταν στο τρίτο παιχνίδι της σειράς, όπως είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Μετά, όμως, από τη σύγκρουσή του με στελέχη της Lucasfilms και την αποχώρησή του από αυτήν, η σειρά έμεινε μετέωρη. Το δικό του «τρίτο» παιχνίδι της σειράς δεν κυκλοφόρησε ποτέ και έτσι ίσως να μη μάθουμε ποτέ ποιο είναι το πραγματικό μυστικό του Monkey Island στην κατά τον Gilbert (το δημιουργό του, δηλαδή) έκδοση. Πολλά έχουν γραφτεί γι’ αυτό το μυστικό. Ενα αρκετά σημαντικό άρθρο για την πιθανότερη εκδοχή αυτού του μυστικού μπορείτε να διαβάσετε στη διεύθυνση http://www.scummbar.com/resources/articles/index.php?newssniffer=readarticle&article=2.

Τόσο η κυκλοφορία των 5 επεισοδίων του Tales of Monkey Island από την Telltale Games όσο και ο επανασχεδιασμός του πρώτου και ιστορικού παιχνιδιού της σειράς με νέα γραφικά, μουσική και interface, με τον τίτλο The Secret of Monkey Island Special Edition, έπεσαν σαν κεραυνός στο χώρο. Οι σχετικές ειδήσεις έκαναν αμέσως το γύρο του κόσμου και προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή. Πολλοί αποδίδουν τη στροφή της εταιρείας στο νέο πρόεδρό της, τον Darrell Rodriguez. Σε μία συνέντευξή του (http://www.develop-online.net/features/490/Lucas-Smarts) δήλωσε: «Η ιστορία της καινοτομίας και της αφήγησης που έχουμε ως LucasArts είναι κάτι που θέλω να έρθει στο προσκήνιο.» Αν αυτό σημαίνει μία πραγματική στροφή προς το είδος των παιχνιδιών που καθιέρωσαν τη LucasArts ως μία από τις δύο κορυφαίες εταιρείες του χώρου (η άλλη ήταν η Sierra) για πάνω από μία δεκαετία, θα το δείξει το μέλλον, αλλά και οι πωλήσεις των παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν. Παράλληλα με όλα αυτά, η LucasArts έδωσε μέσω του Steam στην κυκλοφορία τα παιχνίδια της: Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Indiana Jones and the Last Crusade, LOOM και The Dig. Το The Secret of Monkey Island Special Edition έμεινε στην κορυφή των πωλήσεων στο Steam για πάνω από 15 μέρες και όταν γραφόταν αυτό το άρθρο, βρισκόταν στην τέταρτη θέση. Σε επόμενο τεύχος θα δούμε αναλυτικά αυτή την ειδική έκδοση, ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι μπορείς να παίξεις το πρωτότυπο παιχνίδι, όπως ακριβώς αυτό κυκλοφόρησε, χωρίς, δηλαδή, κανένα από τα καλούδια της ειδικής έκδοσης.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8080
%%
Ανάπτυξη:  Telltale Games
Έκδοση:  Telltale Games
Διάθεση:  Not Available
Είδος:  Adventure
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Pentium στα 2.0GHz/αντίστοιχο Athlon, 1GB RAM, ...