Γράφει ο Μάνος
Απο το τεύχος 240 του PCMaster

Ο επετειακός χαρακτήρας του περασμένου τεύχους και οι αναδρομές που έγιναν μέσα από διάφορες στήλες στην ιστορία του PC gaming δεν θα μπορούσαν παρά να είναι η καλύτερη αφορμή για να αφιερώσουμε 2-3 αράδες σ’ αυτούς που κάποτε, σαν άλλοι Ικαροι, πέταξαν ψηλά αλλά δεν πρόσεξαν τον ήλιο… όπου «ήλιος» εδώ ήταν απλούστατα οι εξελίξεις στον τομέα της βιομηχανίας των PCs…

Η ιστορία της 3dfx ξεκινά κάπου στα βάθη της δεκαετίας του ’90, και συγκεκριμένα το 1994, όταν μία μικρή αρχικά ομάδα ταλαντούχων και οραματιστών ανθρώπων αρχίζουν να δουλεύουν εξ ολοκλήρου πάνω στην κατασκευή και παραγωγή chips για 3D επιτάχυνση γραφικών, έναν τομέα στον οποίο υπάρχει ολοφάνερη αδυναμία και υστέρηση του PC hardware. Αποτέλεσμα της δουλειάς τους είναι η κυκλοφορία και διάθεση των πρώτων καρτών Voodoo, από τρίτους, ξεχωριστούς κατασκευαστές, εν έτει 1996, που φέρουν πάνω τους αυτά τα chips επιτάχυνσης για 3D γραφικά της 3dfx. Οι κάρτες αυτές κυκλοφορούν υπό add-on PCI μορφή, με άλλα λόγια η χρήση τoυς προϋποθέτει την ύπαρξη μίας άλλης (κλασικής) κάρτας γραφικών που αναλαμβάνει και χειρίζεται την 2D απεικόνιση σε ένα PC, στην οποία κάρτα έρχεται να προστεθεί η Voodoo, σαν τονωτική ένεση για τις αδύναμες 3D δυνατότητες αυτής. Το κόστος τους είναι υψηλό, και ως αποτέλεσμα οι πρώτες αντιδράσεις του κοινού είναι μάλλον μουδιασμένες. Αλλωστε, δίπλα στη 3dfx υπάρχουν κι άλλες εταιρείες, πασίγνωστες στο κοινό, όπως η ATi, η nVidia, αλλά και η Matrox (αγαπημένη εταιρεία του Αντρέα Παρασκευά Τσουρινάκη, όπως όλοι γνωρίζετε), η οποία, μάλιστα, προσφέρει λύσεις καρτών γραφικών με 2D αλλά και με κάποιες αυξημένες 3D ικανότητες παράλληλα.

Ομως, οι άνθρωποι της 3dfx έρχονται να αποδείξουν τη διορατικότητα αλλά και την πίστη στο όραμά τους με τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου API (Application programming interface) γραφικών, που θα γίνει δυνατό στάνταρ στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, ονόματι Glide. Εχοντας τις ρίζες του στο πρότυπο OpenGL, το Glide χρησιμοποιεί μόνο εκείνα τα στοιχεία-εντολές τα οποία είναι πραγματικά απαραίτητα στη 3D απεικόνιση, με ό,τι καλό και ίσως κακό αυτό συνεπάγεται. Πολύ σύντομα -και μέσα από τις… απαραίτητες ενέργειες της 3dfx- οι εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες του Glide αλλά και της Voodoο κάρτας, με αποτέλεσμα να ανατείλει μία νέα και ξεχωριστή εποχή για το PC gaming. Βλέποντας οι άνθρωποι της 3dfx την επικράτηση του προϊόντος αλλά και του προτύπου εντολών τους, δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά κυκλοφορούν και άλλα chips γραφικών τα οποία ενσωματώνονται σε κάρτες, είτε αυτές κυκλοφορούν και πάλι ως add-on cards, είτε ως αυτόνομες, με παράλληλη δυνατότητα 2D υποστήριξης και απεικόνισης. Voodoo Rush, Voodoo 2 και Voodoo Banshee έρχονται μέσα σε λιγοστά χρόνια να προστεθούν στην γκάμα προϊόντων της 3dfx και να κατακλύσουν την αγορά μέσα από υλοποιήσεις πολλών κατασκευαστών. Diamond, Canopus, Creative, STB είναι κάποιοι από αυτούς που σπεύδουν να κυκλοφορήσουν κάρτες με αυτά τα chips. Το Voodoo Rush δεν τα πάει καλά, καθώς προσπαθεί να κάνει λίγο απ’ όλα, ενώ το Banshee τα καταφέρνει στα 2D γραφικά εξαιρετικά, όχι όμως και στα 3D. Ομως, πριν από αυτό, οι Voodoo 2 κάρτες έχουν πραγματικά σαρώσει οτιδήποτε άλλο στέκεται δίπλα τους όσον αφορά στον τομέα 3D γραφικών -που άλλωστε ενδιαφέρει περισσότερο την 3dfx- και επιφέρουν καταστάσεις πρωτόγνωρες για τα μέχρι στιγμής οπτικά δρώμενα.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
gameleodas
Δεν θα ξεχάσω ποτέ το πόσο μπροστά ήταν η 3dfx! Με μια Voodoo3 3000 και omega drivers περασα 3 χρονια με αξιοπρεπή γραφικά και glide. Ποσα κρυφα χαρακτηριστικα εκρυβε ο πυρήνας της τα οποία αξιοποιήθηκαν με custom drivers μετά το κλεισιμο της 3dfx!! (και φυσικά τα "αξιοποιεί" μέχρι και τώρα η nvidia)
13/03/2010 20:39
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum