Γράφει ο Σπύρος Καλοδίκης
Απο το τεύχος 240 του PCMaster

Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε τις λειτουργίες «open», «save», «load», «browse» εμφανίζεται ένα παράθυρο μέσω του οποίου αυτές εκτελούνται. Αυτό ονομάζεται «common dialog file box». Στην αριστερή πλευρά του υπάρχει μία μπάρα με ορισμένες στάνταρ συντομεύσεις, οι οποίες ονομάζονται «θέσεις». Πολλές φορές, όμως, αυτές οι «θέσεις» δεν βολεύουν, καθώς το αρχείο που σας ενδιαφέρει βρίσκεται αρκετά «κλικ» μακρύτερα. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα να εμφανίζονταν στην μπάρα οι φάκελοι που χρησιμοποιούμε περισσότερο;

Στα Windows…

Αν έχετε κάποια εμπειρία στο πείραγμα της registry, τότε η διαδικασία θα σας φανεί παιχνιδάκι, αν όχι, ακολουθήστε κατά γράμμα τον παρόντα οδηγό και δεν θα αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα. Αρχικά θα πρέπει να ανοίξετε τον registry editor γράφοντας «regedit» στο «Run…» του start menu. Μόλις ανοίξει ο editor, θα δείτε στα αριστερά ένα δεντροδιάγραμμα με όλα τα κλειδιά της registry. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το «HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\». Κάντε δεξί κλικ πάνω στο κλειδί «Policies» και δημιουργήστε ένα καινούργιο (New >> Key) με το όνομα «comdlg32». Σε αυτό ξανακάντε δεξί κλικ και φτιάξτε ένα κλειδί που θα ονομάζεται «placesbar». Επιλέξτε το «placesbar» και κάνοντας δεξί κλικ στη δεξιά πλευρά του editor φτιάξτε μία νέα «String value» (δεξί κλικ >> new >> String value) και δώστε της το όνομα «place0». Κάντε διπλό κλικ πάνω της και στο πεδίο «Value data» εισαγάγετε το path του φακέλου που θέλετε. Κάθε «String value» αντιστοιχεί σε μία «θέση». Μπορείτε να ορίσετε συνολικά πέντε «θέσεις» φτιάχνοντας τις αντίστοιχες Values.

..και στο Office.

Ακόμα κι αν ολοκληρώσετε την παραπάνω διαδικασία, θα παρατηρήσετε ότι στο common file dialog box του Office παραμένουν οι προεπιλεγμένες «θέσεις». Για να τοποθετήσετε τις δικές σας «θέσεις», θα πρέπει να κάνετε το εξής: Ανοίξτε το common file dialog box του Office και βρείτε μέσω αυτού το φάκελο που θέλετε να προσθέσετε. Επιλέξτε τον και από το μενού «Tools» που βρίσκεται στην πάνω δεξιά μεριά του box πατήστε στην επιλογή «Add to “My Places”«. Αμέσως ο επιλεγμένος φάκελος θα εμφανιστεί στις «θέσεις». Μπορείτε να έχετε μέχρι και 256 «θέσεις» ταυτόχρονα στην μπάρα, ενώ, κάνοντας δεξί κλικ πάνω σε οποιαδήποτε από αυτές, μπορείτε να τις τακτοποιήσετε όπως εσείς θέλετε μέσω των διαθέσιμων επιλογών. Η παραπάνω μέθοδος ισχύει για τα Office ΧΡ, 2003 και 2007. Οσοι έχετε ξεμείνει με τα παλιότερα Office 2000, θα πρέπει να κάνετε τη διαδικασία μέσω της registry. Αφού ανοίξετε τον editor, βρείτε το κλειδί με το όνομα «HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open Find\Places». Αν δεν υπάρχει ήδη, φτιάξτε ένα νέο κλειδί με το όνομα «userdefinedplaces» και σε αυτό ένα που θα ονομάζεται «place1» (το Office 2000 δεν αναγνωρίζει το κλειδί με όνομα «place0»). Επιλέξτε το «place1» και δημιουργήστε δύο String values, μία με το όνομα «name», της οποίας το Value data αντιστοιχεί το όνομα με το οποίο θα εμφανίζεται η «θέση», και μία με το όνομα «path», όπου στο Value data της θα εισαγάγετε το path της «θέσης». Μπορείτε να προσθέσετε συνολικά πέντε ακόμη «θέσεις». Επειδή, όμως, στο Office 2000 δεν εμφανίζεται η scrollbar, θα πρέπει να ορίσετε την επιλογή «small icons». Για να γίνει αυτό, φτιάξτε στο κλειδί «\places» που είδαμε παραπάνω μία DWORD value (δεξί κλικ στο δεξί μέρος του editor >> new >> DWORD value) με το όνομα «itemsize» και στο Value data της βάλτε 0.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να επαναφέρετε τις προελεγμένες «θέσεις» σβήνοντας τα κλειδιά που φτιάξατε στη registry (δεξί κλικ στο κλειδί > delete).

 

Προσοχή! - Το «PC Master» και οι συντάκτες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για τυχόν ζημιές που θα προκληθούν από λάθος χειρισμούς του χρήστη κατά τη διάρκεια των επεμβάσεων!
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum