Αρχή > PCM Reviews > Strategy > Ancient Wars: Sparta
Γράφει ο Βίκυ Δαράτου
Απο το τεύχος 212 του PCMaster

Μετά το θόρυβο που προκάλεσε η ταινία "300", το πρώτο που θα περίμενε κάποιος, ακούγοντας τον τίτλο Ancient Wars–Sparta, θα ήταν ένα παιχνίδι που θα ακολουθούσε πιστά τόσο το σενάριό της όσο και την γενικότερη απεικόνιση των ηρώων και πολεμιστών, όπως αυτοί προβλήθηκαν. Το ότι αυτό δεν ισχύει, γίνεται κατανοητό από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού. Ναι, υπάρχουν ο Λεωνίδας, ο Ξέρξης και οι Immortals του, αλλά δεν υπάρχει αυτό που τόσο ακούσαμε στην ταινία: η “τρέλα”!

Εκτός των Σπαρτιατών και των Περσών, όμως, στο σκηνικό προστίθενται οι Αιγύπτιοι, που βρίσκονται υποδουλωμένοι τους δεύτερους. Και οι τρεις παρατάξεις έχουν ένα κεφάλαιο αφιερωμένο στην καθεμία, με μέσο όρο 10 αποστολών στο καθένα και μεταξύ τους σύνδεση. Η καθεμία διαθέτει τη δική της γκάμα από μονάδες και κτήρια, αλλά και κάποιες “λεπτές” διαφορές στον τρόπο που κάνουν κάποια πράγματα, λόγω πολιτιστικής διαφοράς.

Οπως σας είχα πει στο preview πριν από λίγους μήνες, πρόκειται για ένα κλασικού πλέον στυλ RTS, που, έστω και άλλο ένα να έχετε παίξει, δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου με αυτό. Μαζεύετε resources (χρυσό, ξύλο, φαγητό), χτίζετε κτήρια, δημιουργείτε στρατό, κάνοντας παράλληλα έρευνες για βελτίωση διαφόρων πραγμάτων. Καμία έκπληξη εδώ, εκτός από το ότι στους στρατώνες, αντί με το πάτημα ενός κουμπιού να βγαίνει η επιθυμητή μονάδα, την εξοπλίζουμε εμείς, μετατρέποντάς τη σε ό,τι πραγματικά θέλουμε. Τα τρία είδη σε μονάδες πεζικού είναι light, medium και heavy, στα οποία μπορούν να δοθούν 2 sets όπλων. Σε όλες τις μονάδες, πάντως, μπορεί να δοθεί η εντολή να κάνουν "switch" από το πρωτεύον set όπλων στο δευτερεύον, αλλάζοντάς τες έτσι από melee σε ranged. Το ιππικό δημιουργείται δίνοντας εντολή στις μονάδες πεζικού να ανέβουν πάνω στα άλογα που “εκτρέφονται” στους στάβλους.

Τα πλοία είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο και άξιο προσοχής. Μέσα σε αυτά μπορούμε να τοποθετήσουμε μονάδες και καταπέλτες, όχι μόνο για να τα μεταφέρουμε, αλλά και για να κάνουμε ναυμαχίες εντός θάλασσας. Οι μονάδες που έχουμε τοποθετήσει στο καθένα, θα καθορίσουν την απόδοση, αλλά και τη μαχητικότητά του. Αν, για παράδειγμα, βάλουμε εργάτες, η κωπηλασία διεξάγεται πιο γρήγορα και αν βάλουμε καταπέλτες, το πλοίο θα μπορεί να ρίχνει πέτρες. Ο αέρας, τον οποίο μπορούμε να παρατηρούμε από το δείκτη στο επάνω αριστερό μέρος της οθόνης μας, παίζει τον τελικό ρόλο στη διεξαγωγή ελιγμών, αλλά και στην ταχύτητα του πλοίου μας. Εχοντας προκαλέσει αρκετή φθορά σε εχθρικό πλοίο, πάντως, οι μονάδες μας μπορούν να διεξάγουν ρεσάλτο σε αυτό, καταλαμβάνοντάς το.

Τόσο η ύπαρξη του ανέμου όσο και της φωτιάς, είναι στοιχεία που προσθέτουν στον τίτλο. Ειδικά η δεύτερη μπορεί να φανεί πολύ θεαματική, καθώς τη βλέπουμε πολλές φορές να εξαπλώνεται σε κτήρια ή δέντρα, ρίχνοντάς τα κάτω με πάταγο. Οι ήχοι και τα γραφικά του παιχνιδιού είναι αρκετά ρεαλιστικά, αν και ο ήχος πολλές φορές είναι ασταθής. Αυτό ισχύει κυρίως στην όχι ιδιαίτερα επική μουσική του, παρά στα εφέ, που είναι πολλά. Πάντως, το παιχνίδι, θεωρητικά τουλάχιστον, είναι συμβατό και με τα Windows Vista ή, όπως είπαν οι δημιουργοί του, "εν μέρει συμβατό".

Εκτός από το σενάριο που, λίγο–πολύ μάς φαίνεται ενδιαφέρον, καθώς είμαστε Ελληνες, τα γραφικά του, και μία–δύο καινοτομίες, έχει το παιχνίδι κάτι άλλο ουσιώδες να προσφέρει και κυρίως μακροπρόθεσμα; Μάλλον όχι. Δυστυχώς, αυτό ισχύει γιατί κατά γενική ομολογία η A.I. είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6565
%%
Ανάπτυξη:  Eidos Interactive
Έκδοση:  Playlogic
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  8
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Intel Pentium 4 2.4GHz ή Athlon XP, 512MB RAM (συνιστ...