Γράφει ο Νότης Χαλκίδης
Απο το τεύχος 214 του PCMaster

Τι κοινό έχουν η εταιρεία στην οποία είναι αφιερωμένο το “Retro Gaming” αυτού του μήνα με την πορεία του γράφοντα στην παρούσα νοσταλγική στήλη; Μα τον… αριθμό 49, φυσικά! Σας μπέρδεψα, ε; Δεν θα έπρεπε, αφού θα αρκούσε απλώς να κάνετε μερικούς βασικούς υπολογισμούς για να καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι η ηλικία της Midway ισούται με τον αριθμό των τευχών που σας κράτησα και μου κρατήσατε συντροφιά μέσα από αυτές εδώ τις σελίδες…

Οντας η τελευταία φορά που θα αναγκαστείτε να υποστείτε τις... νοσταλγολάγνες τάσεις μου, θα μου επιτρέψετε να προβώ σε ορισμένες παραβιάσεις των παραδόσεων που έχω θεσπίσει. Κατ’ αρχάς, θα ξεφύγουμε από την πεπατημένη και θα αναφερθούμε σε μία εταιρεία που βρίσκεται ακόμη… εν ζωή. Δεύτερον, αυτή τη φορά δεν θα ταξιδέψουμε ούτε σε βρετανικό ούτε σε καλιφορνέζικο έδαφος (για να είμαι ειλικρινής, αυτό ήταν πραγματικά σύμπτωση, δεν το σχεδίαζα κάθε φορά), αν και θα παραμείνουμε στην αμερικανική επικράτεια.

Αφού λοιπόν, το ταξίδι μας θα είναι πιο μακρινό από ό,τι συνήθως, ας κατευθούμε νοητά προς τα τέλη της δεκαετίας του 1950. Τότε, συγκεκριμένα το 1958, ιδρύθηκε στο Franklin Park του Illinois, η Midway Manufacturing Company, όχι, φυσικά, ως κατασκευάστρια video games, αφού τότε δεν υπήρχε καν αυτός ο όρος, αλλά ως ό,τι πιο κοντινό μπορούσε να υπάρξει εκείνη την εποχή, αφού παρήγαγε μηχανικές συσκευές ψυχαγωγίας για λούνα παρκ κ.λπ. To 1969, όμως, εξαγοράστηκε από την Bally, μία εταιρεία που κατασκεύαζε φλιπεράκια και… κουλοχέρηδες (μην τα δει μόνο ο Μάκης αυτά!) και από τη δεκαετία του 1970, ήδη άρχισε να κινητοποιείται στο χώρο του νέου αυτού «φρούτου» που άκουγε στο όνομα ηλεκτρονική διασκέδαση. Εχοντας στενές σχέσεις με τους πρωτοπόρους ιαπωνικούς κολοσσούς παραγωγής coin-ops (Namco, Taito κ.λπ.) ξεκίνησε από το μακρινό 1973 την ενασχόλησή της με το αντικείμενο, κάτι που την κατατάσσει άμεσα στους πιονέρους του gaming! Το 1977 μάλιστα ρίσκαρε δοκιμάζοντας ακόμη και την κυκλοφορία μίας οικιακής κονσόλας με το Bally Home Library Computer (το οποίο έγινε πιο γνωστό ως Astrocade), όμως, κάποια προβλήματα παραγωγής και ο επικείμενος ερχομός μεγαθηρίων, όπως το Atari 2600, δεν επέτρεψαν στο μηχάνημα της Midway να στριμωχτεί σε μία θέση στις αναμνήσεις μας, αφού ελάχιστοι έμαθαν για την ύπαρξή του.

 Το μέλλον, oμως, της εταιρείας ήταν εκτός σπιτιού, αφού οι καλές δημόσιες σχέσεις της τής έδωσαν την ευκαιρία να προσφέρει στο αμερικανικό κοινό τους πρώτους πραγματικούς μύθους των arcades, όπως το Space Invaders και το Pac-Man, για τα οποία είχε την ευθύνη της διανομής τους στις ΗΠΑ. Με το τελευταίο μάλιστα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αφού ανέπτυξε η ίδια την πρώτη συνέχειά του, το περίφημο Ms. Pac-Man (1981), για το οποίο ίσως αρκεί να αναφέρουμε το ότι κατέχει το ρεκόρ του πιο επιτυχημένου coin-op όλων των εποχών και να πάμε να καταβροχθίσουμε μερικές κουκκίδες. Το 1981, η Bally, βλέποντας πως τα video games μπορούν να έχουν κερδοφόρο μέλλον, συγχώνευσε τα τμήματα που κατασκεύαζαν φλιπεράκια και arcades και για το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του ’80 η Bally/Midway, όπως είχε πλέον ονομαστεί το νέο τμήμα, θα αποτελούσε τον κυρίαρχο του παιχνιδιού επί αμερικανικού εδάφους, με τις επιτυχίες να συνεχίζουν να έρχονται, όπως με τα γνωστά και μη εξαιρετέα Tron (1982) και Spy Hunter (1983). Το 1988, όμως, το ίδιο τμήμα αγοράστηκε από την WMS, κάτοχο της Williams Electronics Games, και μία νέα εποχή άρχισε για την εταιρεία.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum