Γράφει ο Γιάννης Μαργέτης
Απο το τεύχος 217 του PCMaster

Τον John Woo τον ξέρετε; Οχι; Κακώς. Την ταινία “Hardboiled” την ξέρετε; Οχι; Πολύ κακώς. Τον Inspector Tequila, που ήταν ο κύριος χαρακτήρας της ταινίας «Hardboiled», τον ξέρετε; Ε, αφού δεν ξέρατε την ταινία, σιγά μην ξέρατε αυτόν. Δεν θα κάτσω να κάνω τον κριτικό ταινιών (έχουμε το Μοσχονά γι’ αυτή τη δουλειά), γι’ αυτό θα αρκεστώ να σας πω πως ο John Woo ήταν ο σκηνοθέτης της ταινίας “Hardboiled”, της οποίας ο κύριος χαρακτήρας ήταν ένας αστυνομικός με το όνομα Inspector Tequila. Τον ευέξαπτο αστυνομικό ενσάρκωνε ο Chow Yun Fat, που το όνομά του μπορεί να μην σας λέει πολλά, όμως, είναι γνωστή φάτσα.

Karate σε...bullet time!

Θα μου πείτε και με το δίκιο σας, τι δουλειά έχει μία ταινία που βγήκε στους κινηματογράφους πριν ακόμη βγουν τα κινητά, με ένα παιχνίδι; Ε, έξυπνα παιδιά είστε, μπορείτε σαφώς να καταλάβετε πως το review που τόση ώρα (για να ακριβολογούμε, δευτερόλεπτα) διαβάζετε με προσήλωση και ευλάβεια, έχει άμεση σχέση με την ταινία. Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, πρόκειται για την «πνευματική συνέχειά» του, αφού στην παραγωγή του έχουν εμπλακεί οι δύο πρωταγωνιστές του, οι John Woo και Chow Yun Fat.

Οπως έγραψα και στο “Shooter Battlefield” του τεύχους που κρατάτε στα χέρια σας, όταν είδα για πρώτη φορά σκηνές του παιχνιδιού, έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Δεν ήταν τόσο τα γραφικά που με εντυπωσίασαν, αν και ήταν πραγματικά πολύ όμορφα, αλλά αυτή η διαβόητη δυναμική καταστροφή του περιβάλλοντος που τόσο είχε διαφημιστεί από την εταιρεία παραγωγής. Και είναι αλήθεια πως, αν πρόκειται να κρατήσουμε κάτι από τον τίτλο, αυτό σίγουρα θα είναι η χωρίς προηγούμενο αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, που θέτει σίγουρα νέα στάνταρ στο χώρο. Ομως, πριν περάσουμε σε αυτά, καλό θα ήταν να μιλήσουμε λίγο για το σενάριο.

Οσοι είστε φαν του John Woo, σίγουρα θα μείνετε άκρως ικανοποιημένοι από το Stranglehold, τουλάχιστον στο θέμα του σεναρίου. Μην περιμένετε βαθιά νοήματα και υπαρξιακές αναζητήσεις του υπερεγώ σας, σε συνάρτηση με ένα λούμπεν κατεστημένο. Αυτό που θα συναντήσετε στο παιχνίδι, είναι μία συρραφή από ό,τι πιο «κιτς» (με την καλή έννοια) και πιο μελοδραματικό (με την κακή έννοια) έχετε δει ποτέ σε ταινίες δράσης. Ο παίκτης, όπως πολύ σοφά θα έχετε προβλέψει ήδη, αναλαμβάνει τον ρόλο του Inspector Tequila. Και τι κάνει ο Inspector Tequila; Μα ψάχνει έναν τρόπο να βγει παγανιά, καθαρίζοντας τη διεθνή μαφία είτε αυτή είναι κινεζική είτε ρωσική, δεν έχει σημασία, και όταν κάποιοι αδαείς του δίνουν αυτή την αφορμή, τότε έχουμε το Stranglehold. Απλό ε; Τώρα, για να λέμε την αλήθεια, αυτή η αφορμή, τουλάχιστον στο ξεκίνημα του παιχνιδιού, είναι λίγο συγκεχυμένη, αφού πρόκειται για έναν νεκρό αστυνομικό, που ο πρωταγωνιστής μας ουδέποτε έχει συναντήσει. Στη συνέχεια, όμως, το πράγμα γίνεται προσωπικό και τότε ο επιθεωρητής πραγματικά ξεσπαθώνει και… ποιος τον πιάνει!

Οπως καταλαβαίνετε, το σενάριο, αν και ρηχό, έχει άποψη. Είναι αυτή η άποψη που λατρέψαμε, μεγαλώνοντας με ταινίες όπως το «Rambo» και το «Commando», στις οποίες όταν πείραζαν τη γυναίκα/κόρη/μάνα/αδελφή/ξαδέλφη/συνυφάδα του πρωταγωνιστή, αυτός σκύλιαζε σαν τον Βασίλη Λεβέντη την επόμενη των εκλογών και μακέλευε οτιδήποτε εμφανιζόταν στο διάβα του. Στο παιχνίδι, λοιπόν, θα βρείτε ό,τι αγαπήσατε σε αυτές τις ταινίες. Κλισέ ατάκες («Will someone please kill this cop for me»), σύνδρομο James Bond (δεν πεθαίνω, που να χτυπάς τον πισινό σου κάτω), πολύ μελόδραμα (κάτι σαν το «Πάμε Πακέτο» στο πιο macho) και, φυσικά, το φαινόμενο «πυροβολώ παντού και πετυχαίνω μεμιάς όλους τους κακούς».

Οπως θα έχετε καταλάβει, το σενάριο μου άρεσε πολύ. Μπορεί από μία άποψη να πει κάποιος πως δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, αλλά... αυτός ο κάποιος θα πρέπει να δείξει άμεση μεταμέλεια και να βασανιστεί δημοσίως για παραδειγματισμό. Αυτό το σενάριο, αγαπημένε αναγνώστη, δεν είναι μία απλή δικαιολογία για να σφάζουμε ό,τι περπατάει, πετάει και κολυμπάει. Είναι ένας φόρος τιμής στον John Woo και στις ταινίες με τις οποίες μεγαλώσανε οι σημερινοί 25άρηδες και άνω.

Ας περάσουμε τώρα στο gameplay και ας το ξεκοκαλίσουμε, μια και χρήζει ιδιαίτερης μνείας. Κατ’ αρχάς, πρέπει να ξέρετε πως αυτά τα «bullet time» και οι άλλες τσαχπινιές που «και καλά» εισήγαγαν παιχνίδια όπως το Max Payne, τα είχε πρώτος εισάγει στις ταινίες του ο John Woo. Βλέποντας, λοιπόν, πως οι ιδέες του έχουν πέραση και συνειδητοποιώντας πως υπάρχει κόσμος που πλουτίζει από αυτές, σκέφτηκε ορθώς να φτιάξει κι αυτός ένα παιχνίδι για να είναι και… original. Τώρα, αν το σκέφτηκε αυτός ή οι άνθρωποι της Midway, δεν έχει καμία σημασία, μια που το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Τουτέστιν, ο John συνέβαλε τα μέγιστα για να βγει το Stranglehold και από άποψη σεναρίου (τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται), αλλά και ιδεών.

Τώρα, προσέξτε το εξής παράδοξο: το Max Payne ήταν ένα παιχνίδι που δανειζόταν απροκάλυπτα τις ιδέες και την τεχνοτροπία του John Woo για να βγει όσο το δυνατόν πιο… κινηματογραφικό. Από τη στιγμή που ο Max έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό, τότε πλημμυρίσαμε με bullet time. Ελα, όμως, που αυτό το bullet time ήταν σήμα κατατεθέν του John Woo… Και τώρα που ο John Woo βγάζει παιχνίδι, ποιος αντιγράφει ποιόν; Επειδή εμείς είμαστε έξυπνοι και μάγκες και ξέρουμε να ξεχωρίζουμε το καλό ελαιόλαδ… εε, παιχνίδι, είναι ηλίου φαεινότερο πως οι δημιουργοί του Stranglehold αντέγραψαν κατά γράμμα το Max Payne. Ο,τι κι αν λέγεται, δεν είναι δυνατόν να τους «κατέβηκαν» αυτές οι ιδέες, χωρίς να έχουν υπόψη το αριστούργημα της Remedy. Και να είστε σίγουροι πως, όταν γράφω «αντέγραψαν», το εννοώ. Βέβαια (και αυτό είναι προς τιμήν τους), δεν αρκέστηκαν μόνο σε μία αντιγραφή, αλλά εμπλούτισαν τον τίτλο με πολλά έξυπνα στοιχεία, τα οποία είναι αρκετά για να μας κάνουν να ασχοληθούμε μαζί του.

Ας ξεκινήσουμε από τα απλά, δηλαδή (όσο απίστευτο και αν σας φαίνεται) το bullet time. Και είναι απλό, γιατί είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του Max Payne. Κατ’ αρχάς, πλέον δεν το λέμε bullet time. Βέεεεβαια, αποφασίσαμε να κάνουμε μία ριζοσπαστική αλλαγή και να το πούμε Tequila time! Καλό ε; Πέρα από το όνομα, τα υπόλοιπα είναι ίδια. Δηλαδή, όταν κάνουμε δεξί κλικ, ο Inspector (όποτε γράφω Inspector, μου έρχεται στο νου η φάτσα του Peter Sellers), περνάει σε Tequila time, το οποίο κάνει τους πάντες να κινούνται αργά, μετατρέποντας τους αντιπάλους μας σε σχεδόν ακίνητους στόχους. Βέβαια, πέρα από το απλό δεξί κλικ, το Tequila time ενεργοποιείται, όταν ο χαρακτήρας μας κάνει ένα αριστερό ή δεξί μπλονζόν αλά Dida ή όταν χρησιμοποιεί στοιχεία του περιβάλλοντος για να ξεπαστρέψει τους αντιπάλους του με περισσότερο στυλ (θα πούμε στη συνέχεια γι’ αυτό). Αυτό που σίγουρα θα ευχαριστήσει τους περισσότερους, είναι το ότι η μπάρα του Tequila time γεμίζει πολύ γρήγορα, χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε κάτι κι έτσι μπορούμε να το χρησιμοποιούμε σχεδόν συνέχεια.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7070
%%
Ανάπτυξη:  Midway Games
Έκδοση:  Midway Games
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Shooting
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Intel Pentium 4 2.8GHz ή AMD Athlon XP 2800+, 2GB RAM, κά...