Γράφει ο Χρήστος Κουβόπουλος
Απο το τεύχος 219 του PCMaster

Κάθε φορά που κυκλοφορεί ένα ΜΜΟ, όλη η αγορά αναρωτιέται: «θα ρίξει το World of Warcraft από την κορυφή;». Είναι λογική η απορία, καθώς το μονοπώλιο της Blizzard δεν γνωρίζει προηγούμενο. Ποτέ ξανά σε κανένα είδος δεν υπήρξε τέτοιος συνεχόμενος φανατισμός από ένα μεγάλο κοινό, το οποίο (κι εδώ είναι κυριολεκτικά, «όλα τα λεφτά»), πληρώνει κάθε μήνα 15 ευρώ. Το καθαρό κέρδος (το οποίο έχει αποκλείσει κάθε απώλεια από την πειρατεία) είναι εξωπραγματικό και όλοι θέλουν να φτιάξουν κάτι που να μοιάζει με το WoW. Το αποτέλεσμα, το γνωρίζετε: είναι η εποχή των ΜΜΟs. Κάποτε είχαμε τους κλώνους του Myst (τι κάποτε, ακόμη σπασμένα πληρώνουμε), μία άλλη εποχή έβγαιναν RTS με τη σέσουλα, ενώ χαρακτηριστική ήταν και η τραγελαφική περίοδος των Diablo-clones.

Τα ΜΜΟs, βέβαια, είναι κάτι το πολύ πιο μεγάλο και σημαντικό για την αγορά: είναι καλό, λοιπόν, που κυκλοφορούν πολλά ΜΜΟs, εφόσον το καθένα έχει να προτείνει κάτι, να ρίξει δύο φρέσκες ιδέες στο τραπέζι, ώστε να προχωράει το είδος. Το Tabula Rasa (για να καταλήξω κάπου, επιτέλους) δεν επινοεί τον τροχό και δεν ανοίγει το δρόμο για ένα καλύτερο αύριο. Αλλά, πραγματικά προτείνει μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες και η παρουσία του είναι πολύ σημαντική στο χώρο.

Οι καλοί, οι κακοί και... οι Ανθρωποι

Το σενάριο του Tabula Rasa πατάει πάνω σε κλασικά πρότυπα μίας sci-fi ιστορίας. Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε μία μυστήρια φυλή εξωγήινων, οι Eloh, οι οποίοι είχαν αναπτυχθεί τόσο πολύ που είχαν περάσει σε ένα ανώτερο επίπεδο αντίληψης και ζωής. Μέσα στην υπέρτατη σοφία τους, επινόησαν ένα... αλφαβητάρι δύναμης, ένα σύνολο ιερογλυφικών που έκρυβαν μέσα τους τεράστια δύναμη. Αν και με κόπο ο Garriott προσπαθεί να μη χρησιμοποιήσει τη λέξη «μαγεία» (για να μείνει όσο γίνεται πιο μακριά από στερεότυπα του fantasy), αυτά τα ιερογλυφικά που λέγονται Logos είναι ακριβώς αυτό: μαγεία. Οπως και να έχει, μία φυλή που λέγεται Thrax, χρησιμοποίησε τα Logos για να πολεμήσει τους Eloh, χωρίς αποτέλεσμα, αλλά η ζημιά είχε γίνει ήδη. Ενα κομμάτι από τους Eloh, οι Neph, αποσχίστηκε και συμμάχησε με τους Thrax, για να σχηματίσουν τους Bane, οι οποίοι είναι οι κακοί της υπόθεσης. Ισχυρότεροι από ποτέ, αποδεκάτισαν τους καλούς Eloh και άρχισαν να σαρώνουν το γαλαξία, σκοτώνοντας τους πάντες. Μία από τις στάσεις τους ήταν η Γη, όπου δυστυχώς, δεν άφησαν τίποτε όρθιο... εκτός από μερικούς πρόσφυγες ανθρώπους που ενώθηκαν με τους Allied Free Sentients, για να αντισταθούν. Το καλό είναι ότι κάποιοι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν Logos. Και όποιος υποθέσει ότι ένας από αυτούς είναι και ο χαρακτήρας που ελέγχετε στο Tabula Rasa, έχει κερδίσει.

Μέσα από αυτή την ιστορία ζωντανεύει ένα ΜΜΟRPG με αρκετές νέες ιδέες κι έναν γρήγορο ρυθμό που θυμίζει shooter. Πρακτικά μιλώντας, δεν χρειάζεται να σημαδεύετε για να πετύχετε τους αντιπάλους: πέρα από το σύστημα του sticky targeting, οι πιθανότητες επιτυχίας κάθε χτυπήματος έχει να κάνει με τα στατιστικά του χαρακτήρα σας, όπως γίνεται σε κάθε βέρο RPG. Στο Tabula Rasa επίσης δεν κάνετε βόλτες σε λιβάδια, όπου ξαφνικά εμφανίζονται κακά τερατάκια, τα οποία πειθήνια περιμένουν να τα εξοντώσετε. Dropships εμφανίζονται και αφήνουν στρατιώτες Bane, οι οποίοι κινούνται έξυπνα προς την πλησιέστερη βάση ή περίπολο για να επιτεθούν. Αφού διαλύσουν αμυντικά turrets, NPCs και πόρτες, καταλαμβάνουν το control point της βάσης, η οποία γίνεται δική τους. Οταν χαθεί μία βάση, οι παίκτες δεν μπορούν πια να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες της: νοσοκομεία όπου γίνεστε revive όταν πεθάνετε, έμποροι και repair-shops, τηλεμεταφορείς σε άλλες βάσεις, ακόμη και quest-givers. Συνέχεια, λοιπόν, και ανά πάσα στιγμή, υπάρχει μία δυναμική και μία κίνηση στον κόσμο όπου παίζετε και κάνετε τα quests σας. Δυστυχώς, παρόμοια δυναμική δεν υπάρχει, τελικά, και στα περίφημα ethical quests, στις αποστολές, δηλαδή, που αποφασίζετε εσείς για την έκβασή τους. Μπορεί να είναι όμορφα σχεδιασμένα και να σας αφήνουν με μία όμορφη λογοτεχνική αίσθηση, αλλά δυστυχώς δεν επηρεάζουν τόσο τον κόσμο και δεν αφήνουν κάποιο αντίκτυπο πίσω τους.

RPG shooter

Το class system είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του Tabula Rasa. Μετά από ένα αρκετά πλήρες customization του χαρακτήρα σας, ξεκινάτε ως recruit, όπως όλοι οι παίκτες: χωρίς ειδικά skills εκτός από κάποια βασικά εξοικείωση με απλά όπλα (Shotgun/Rifle/Pistol) και δύο Logos. Καθώς προχωράτε, όμως, στα levels, θα κάνετε αποφάσεις που θα ορίζουν συγκεκριμένα την κλάση σας. Η βασική απόφαση που θα κάνετε μόλις στο 5ο επίπεδο, είναι αν θα γίνετε Soldier ή Specialist. O Soldier είναι ο κλασικός πεζικάριος που ορμάει στη μάχη για να κάνει ζημιά, ενώ ο Specialist παίζει ρόλο υποστήριξης, χρησιμοποιώντας εργαλεία και κολπάκια για να βοηθήσει τους γύρω τους- όχι, όμως, τόσο πολύ για να κάνουν ζημιά στον αντίπαλο. Οταν επιλέξετε την κλάση σας, αυτόματα θα μπορείτε να αναθέσετε πόντους στα νέα skills σας. Συγκεκριμένα, ο Soldier μαθαίνει τα machine guns, τη reflective armor (που αντανακλά ποσοστό ζημιάς στον αντίπαλο), ενώ αν έχει συλλέξει τα σωστά Logos, μπορεί να κάνει το Shrapnel (ζημιά σε χώρο) και το Rage (αυξάνει τη ζημιά που κάνει αυτός και οι γύρω του). Αντίστοιχα, ο Specialist μαθαίνει να φοράει Hazmat Armor (που βοηθάει στα ιδιαίτερα είδη ζημιάς όπως πάγος, δηλητήριο, φωτιά, energy) και να χρησιμοποιεί όπλα τύπου leech (που κλέβουν hit points από το στόχο).

Σκοτώστε τον British! - Οπως γίνεται σε κάθε ΜΜΟ, όταν πλησιάζει το τέλος του beta testing, διοργανώνεται ένα πολύ εντυπωσιακό γεγονός για να εορταστεί το επερχόμενο λανσάρισμα, πριν κλείσει ο public test server. Είναι επίσης ο τρόπος των developers να ευχαριστούν τους beta testers του κοινού με κάτι το πολύ ξεχωριστό και ιδιαίτερο. Στην περίπτωση του Tabula Rasa, ο ίδιος ο Richard Garriott μπήκε on-line με το σούπερ χαρακτήρα του και όλοι ανεξαιρέτως οι παίκτες έλαβαν μία σαφή και ρητή εντολή: «Σκοτώστε τον General British!».Ακολούθησε, φυσικά, χαμός και πανδαιμόνιο, αφού ο Garriott δεν είχε έναν κανονικό χαρακτήρα, αλλά έναν σχεδόν άτρωτο avatar. Με τα πολλά, ο στρατηγός υπέκυψε στα χτυπήματα εκατοντάδων παικτών κι έγινε το σώσε!

Η παγίδα εδώ είναι ότι, με τη χρήση νέας πανοπλίας και όπλων, οι αντίστοιχοι πόντοι που είχατε ξοδέψει στα skills του Recruit, χάνουν την αξία τους. Επίσης, μέχρι να φτάσετε στην επόμενη επαγγελματική... διακλάδωση, δεν μαθαίνετε νέα skills, απλώς βελτιώνετε λίγο τα ήδη υπάρχοντα. Για παράδειγμα, ο Soldier που αναφέραμε πριν, από το 5ο επίπεδο μέχρι το 15ο, θα χρησιμοποιεί τα ίδια 4 powers. Τι μένει, λοιπόν, να κάνετε κάθε φορά που κάνετε level up; Κάποιοι πόντοι που αναθέτετε στα βασικά attributes του χαρακτήρα (Body, Mind, Spirit), τα οποία καθορίζουν hit points και τις «ζαριές» που ρίχνει η μηχανή κάτω από το καπό. Παράλληλα, όμως, τα skill points θα πρέπει ή να φυλάξετε για το μέλλον για μία καλύτερη επένδυση ή να τα αναθέσετε κάπου όπου αργότερα θα είναι ξεπερασμένα ή να τα χρησιμοποιήσετε στα crafting skills. Ενώ, λοιπόν, οι κλάσεις είναι ενδιαφέρουσες και υπάρχει ένα έξυπνο σύστημα, το leveling δεν είναι καθόλου χορταστικό και, μέχρι να φτάσετε στο επόμενο tier, η εξέλιξη του χαρακτήρα σας είναι αργή και φτωχική. Το... τυράκι του leveling-up όχι μόνο ροκφόρ δεν είναι, αλλά ούτε κασεράκι της πλάκας.

Συνεχίζοντας με το class-tree, στο τρίτο tier του 15ου επιπέδου, oι Soldiers γίνονται είτε Commandos (ειδίκευση σε βαριά πανοπλία και οπλισμό, όπως ρουκετοβόλα), είτε Rangers (ανιχνευτές που επιτίθενται από μακριά, χρησιμοποιώντας stealth, αλλά και skills υποστήριξης, όπως carpet bombing). Παράλληλα, οι Specialists γίνονται είτε Sappers (φοράνε mech armor και είναι gadget freaks, χρησιμοποιώντας ρομποτική και μηχανήματα) είτε Biotechnicians (έμφαση σε αξιοποίηση του περιβάλλοντος, δηλητήρια αλλά και θεραπευτικές ικανότητες).

Στο τέταρτο και τελευταίο tier που βρίσκεται στο 30ό επίπεδο, οι παραπάνω κλάσεις (Commando, Ranger, Sapper, Biotechnician), κάνουν πάλι μία επιλογή επαγγέλματος. Οι Commandos γίνονται είτε Grenadiers (μαζική δύναμη, επιθετικότητα και ζημιά στο κέντρο της μάχης) είτε Guardians (αμυντικές δυνάμεις και ισχυρές melee επιθέσεις). Οι Rangers επιλέγουν από τους Spies (stealth προσεγγίσεις και χρήση σπαθιών) και τους Snipers (έμφαση σε critical hits από πολύ μακριά). Το δίλημμα των Sappers έχει να κάνει με τους Engineers (δημιουργία turrets και drones), και τους Demolitionists, οι οποίοι διαλύουν τα πάντα, με βόμβες κι εκρηκτικά. Τέλος, οι Biotechnicians μπορούν να ειδικευτούν ως Medics (με τις κλασικές ικανότητες θεραπείας κι ενίσχυσης) ή ως Exobiologist, μία παράξενη κλάση που μπορεί να κάνει reanimate νεκρά σώματα ή να κλωνοποιεί τον εαυτό του στη μάχη.

Ευτυχώς, πριν κάνετε την επιλογή σας μπορείτε να δημιουργήσετε έναν κλώνο του χαρακτήρα σας, ουσιαστικά κάνοντας ένα Save Game- ένα ακόμη από τα όμορφα βοηθήματα που παρουσιάζει το Tabula Rasa. Δυστυχώς, δεν μπορείτε να κάνετε respec στα skills σας, να αναθέσετε, δηλαδή, ξανά τους πόντους που παίρνετε σε κάθε level. Μάλλον δεν θα πρέπει να τα θέλουμε όλα δικά μας.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7878
%%
Ανάπτυξη:  Destination Games
Έκδοση:  NC Soft
Διάθεση:  Beacon Multimedia
Είδος:  MMOs
Παίκτες:  1000
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Pentium ή Athlon στα 2.5GΗz, 512MB RAM, 128MB 3D accele...