Γράφει ο Γιάννης Μαργέτης
Απο το τεύχος 219 του PCMaster

Αν ανήκετε στους hardcore gamers των FPS και ταυτόχρονα είστε λάτρεις της ελληνικής μυθολογίας, όπως όλοι μας, θα ξέρετε λογικά το Will Rock. Είναι ένα FPS που κυκλοφόρησε εντός του 2003 από τη Saber Interactive, την εταιρεία που μας φέρνει το TimeShift. Το μόνο κοινό σημείο που έχουν τα δύο παιχνίδια, είναι η ιδιόκτητη μηχανή γραφικών της Saber, που αναβαθμίσθηκε σε μέγιστο βαθμό, για να σηκώσει τις τεράστιες απαιτήσεις που εγείρει το νέο παιχνίδι της.

Το TimeShift πατάει πάνω σε ένα από τα αρχαιότερα και εξαιρετικά πολυφορεμένα concepts της επιστημονικής φαντασίας. Αναφέρομαι, φυσικά, στο ταξίδι στο χρόνο, το όνειρο του ανθρώπου να πηγαίνει μπρος-πίσω την ιστορία του, διορθώνοντας τα κακώς κείμενα ή βλέποντας την εξέλιξη του πολιτισμού του σε (απύθμενο) βάθος χρόνου. Γι’ αυτό το όνειρο εργάζεται ο χαρακτήρας μας στο παιχνίδι, ένας διακεκριμένος φυσικός με ύποπτο παρελθόν, που στρατολογήθηκε για την ιστορική ανάπτυξη της πρώτης χρονομηχανής. Η εργασία δεκάδων επιστημόνων που συμμετέχουν στο project, δημιούργησε δύο στολές με τη δυνατότητα να ταξιδεύουν στο χρόνο. Την πρώτη και λιγότερο εξελιγμένη στολή, την Alpha Suit, αρπάζει ο μεγαλομανής επιστήμονας, Aiden Krone, για να γυρίσει στο παρελθόν και να σκλαβώσει την οπισθοδρομική ανθρωπότητα του 1939, χρησιμοποιώντας τις τεχνολογικές γνώσεις του.

Ο επίδοξος... χιτλερίσκος δολοφονεί όλους τους επιστήμονες που εργάζονταν στο project με μία βόμβα, αλλά ο χαρακτήρας μας προλαβαίνει να φορέσει την Beta Suit, την πιο εξελιγμένη στολή, που προοριζόταν για πολεμική χρήση, και τον καταδιώκει στο παρελθόν. Πλούσιο σενάριο με πολλές ενδιαφέρουσες μικρολεπτομέρειες που αφορούν στη διαστρέβλωση του χρόνου, τα χωροχρονικά παράδοξα κ.λπ., αλλά δεν κατορθώνουν να καλύψουν την αναπόφευκτη μονοτονία του gameplay. Τελειώνοντας τα προκαταρτικά του σεναρίου με μερικά ωραία cinematics και ορισμένες χαοτικές σκηνές δράσης (όπου το αποτέλεσμα είναι προκαθορισμένο και ο ρόλος τους είναι να μάθουμε τα βασικά του παιχνιδιού), ξεκινά το μακελειό.

Το TimeShift θα ήταν ένα πολύ πρωτότυπο παιχνίδι, αν την κεντρική ιδέα της χειραγώγησης του χρόνου δεν είχε προλάβει να εκτελέσει πολύ καλύτερα η τριλογία Prince of Persia: The Sands of Time. Η Beta Suit μάς δίνει την δυνατότητα να επιβραδύνουμε, να παγώσουμε και να γυρίσουμε πίσω τον χρόνο ανά πάσα στιγμή. Σε αντίθεση με τα Prince of Persia, όπου ο έλεγχος του χρόνου επηρέαζε και το χαρακτήρα μας, στο TimeShift επηρεάζει μόνο το περιβάλλον, επιτρέποντάς μας να κινηθούμε με απόλυτη ελευθερία την ώρα που οι εχθροί σέρνονται, έχουν παγώσει σαν καρτούν στον αέρα ή γυρνάνε από εκεί που ήρθαν με ταχύτητα ανάλογη της χρονικής αντιστροφής που κάνουμε. Φυσικά, η χρήση των εν λόγω «υπερδυνάμεων» είναι εξαιρετικά περιορισμένη και απορροφά σαν σφουγγάρι την μπλε ενεργειακή μπάρα που βρίσκεται πάνω από τα εικονίδια των τριών δυνάμεων μας. Αν δεν μάθουμε να υπολογίζουμε πόσο διαρκεί αυτή η μπάρα, θα βρεθούμε συχνά απέναντι σε πάνοπλους στρατιώτες του εχθρού, που θα μας κάνουν σουρωτήρι!

Ευτυχώς, η Beta Suit ανανεώνει το health, συνεπώς, αν φάμε βροχή από σφαίρες, καλυπτόμαστε σε ένα ασφαλές σημείο, μέχρι να γεμίσει ξανα. Βέβαια, η A.I. των αντιπάλων μας δεν είναι τόσο ρηχή: με το που θα σταματήσουμε να ρίχνουμε και φύγουμε από μπροστά τους, μας κυνηγάνε ανελέητα, οπότε προσέξτε τις κινήσεις σας. Επίσης, το παιχνίδι απλοποιεί τη χρήση των δυνάμεών μας και μας δίνει την επιλογή να έχουμε ένα κουμπί και για τις τρεις, βάσει του οποίου ο υπολογιστής θα κρίνει ποια θα χρησιμοποιηθεί, ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να περάσουμε μέσα από ένα μέρος με σπασμένους σωλήνες που πετούν φωτιά και πατήσουμε την αυτόματη επιλογή, ο υπολογιστής θα παγώσει το χρόνο και τις φλόγες και θα περάσουμε από μέσα τους! Οι πιο skilled μαχητές μπορούν να χρησιμοποιούν χειροκίνητα τις δυνάμεις, ανεβάζοντας το επίπεδο πρόκλησης αν θέλουν. Υπάρχουν και αρκετοί γρίφοι, στους οποίους απαιτούνται οι χρήσεις των δυνάμεών μας, αλλά δεν είναι κάτι σπουδαίο. Η δράση στο TimeShift είναι αδιάκοπη: πρόκειται για κλασικό run ’n’ gun game, όπου τρέχουμε και πυροβολούμε αδιάκοπα, γιατί, αν σταματήσουμε έστω και ένα λεπτό, είμαστε νεκροί!

Οι πιο ενδιαφέρουσες στιγμές στο παιχνίδι είναι όταν αποκτούμε τον έλεγχο σταθερών πολυβόλων σε τανκς, οχυρώματα, ακόμη και σε ένα… ζέπελιν, διαλύοντας μαζικά τις δυνάμεις του εχθρού και ακόμη μαζικότερα, αν χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις μας! Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλώς καταπληκτικά σε κάθε επίπεδο: το ερειπωμένο landscape, οι doomsday μηχανές του Krone, τα κάθε είδους οχήματα και οι χαρακτήρες που εμφανίζονται στην ιστορία, απεικονίζονται με τη μέγιστη δυνατή λεπτομέρεια χωρίς σημαντική απώλεια frames. Παίξαμε το παιχνίδι σε 1.280x1.034 ανάλυση στα 32 bit με 8x Anisotropic Filtering και τα πάντα σε best quality και δεν είχαμε το παραμικρό πρόβλημα απόδοσης, ακόμη και όταν οι εχθροί στην οθόνη έμοιαζαν με σμήνος ακρίδων! Από οπτικοακουστικής πλευράς, το παιχνίδι στέκεται στο ύψος των απαιτήσεών μας, αλλά, σε τελική ανάλυση, καταντά βαρετό μετά από αρκετές ώρες παιξίματος και τρεξίματος μέσα σε σκοτεινές πίστες, πυροβολώντας ό,τι κινείται.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
7575
%%
Ανάπτυξη:  Saber Interactive
Έκδοση:  Vivendi
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Shooting
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Pentium στα 2GHz και άνω, ...