Αρχή > PCM Reviews > Shooting > Enemy Territory: Quake Wars
Γράφει ο Γιάννης Μαργέτης
Απο το τεύχος 219 του PCMaster

Δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο να εκπλήσσει ευχάριστα η id τα εκατομμύρια των οπαδών της ανά τον κόσμο. Και αυτό το κατορθώνει όχι μόνο με την αδιαμφισβήτητη ποιότητα των τίτλων της, αλλά και με τις αφιλοκερδείς πράξεις της. Για παράδειγμα, με τον καιρό μάθαμε να προσμένουμε τη δωρεάν διάθεση του κώδικα των πρωτοπόρων game engines της (κίνηση που ενισχύει σε μεγάλο βαθμό την κοινότητα των modders, αλλά και την τεχνογνωσία των μικρών development στούντιο παγκοσμίως). Κανείς, όμως, δεν θα μπορούσε να προβλέψει το δώρο που έκανε η id σε συνεργασία με την Activision το 2003, όταν ανέβασε το stand-alone expansion του Return to Castle Wolfenstein στους servers της, ώστε να το κατεβάσουν όλοι εντελώς δωρεάν. Φυσικά, αναφερόμαστε στο Wolfenstein: Enemy Territory που έκτοτε συζητήθηκε πολύ και παίχτηκε ακόμη περισσότερο από τους φίλους των team based on-line FPS. Η id, μετά το ασθενικό Quake 4, επιστράτευσε ξανά τη Splash Damage, την μικρή εταιρεία ανάπτυξης που δημιούργησε το πρώτο E.T., και εξαπολύει αυτή την φορά όχι τους (από δεκάδες FPS) αναμασημένους στρατούς των Axis και Allies, αλλά το φουτουριστικό setting του Quake και τους αμείλικτους Strogg.

Συγκεκριμένα, το παιχνίδι εξελίσσεται στο άμεσο μέλλον και αποτελεί ουσιαστικά prequel του Quake 2. Μία εξωγήινη φυλή με το όνομα Strogg, αποφασίζει να εισβάλει στη Γη... και αυτό είναι όλο. Η σειρά Quake ποτέ δεν παρουσίασε πλούσιο σεναριακό υπόβαθρο και, φυσικά, η κατάσταση δεν ήταν δυνατόν να αλλάξει με το Enemy Territory, έναν αμιγώς δικτυακό τίτλο. Ετσι, όπως περιμέναμε, το παιχνίδι εστιάζει, χωρίς πολλά-πολλά, απευθείας στο πεδίο της μάχης και στη σύγκρουση των Strogg και της GDF (Humans).

Πέρα από το οπτικοακουστικό lifting που είναι προφανές (το ETQW βασίζεται σε μία heavily modified μηχανή του Doom 3), η Splash Damage δεν δίστασε να τροποποιήσει αρκετά το βασικό κορμό του παιχνιδιού. Οι χάρτες διπλασιάστηκαν (δώδεκα έναντι των έξι του αρχικού τίτλου), είναι αχανέστατοι και καθένας έχει τουλάχιστον τρία βασικά objectives, ενσωματώθηκαν οχήματα στο gameplay, τα classes έχουν πλέον πιο διακριτό ρόλο μεταξύ τους και είναι πια απόλυτα ισορροπημένα, οι παίκτες κερδίζουν xp κάνοντας kills και ολοκληρώνοντας objectives (τα οποία ανοίγουν upgrades και σας δίνουν ένα προσωρινό πλεονέκτημα – μετά το τέλος του campaign, κάθε πρόοδος θα χαθεί), ενώ και το UI, αν και αρχικά τρομοκρατεί με τη χαοτική διαρρύθμισή του, στην ουσία βοηθά τους παίκτες. Αυτήν τη φορά μάλιστα, υποστηρίζεται και single play (μέσω των γνωστών πολύ εξελιγμένων bots της id), λόγω, όμως, της πολύπλευρης προσωπικότητας του Enemy Territory, αποτυγχάνει να προσφέρει συγκινήσεις, αφού τα bots αδυνατούν τις περισσότερες φορές να συνεργαστούν σωστά και να ολοκληρώσουν τα objectives, ρίχνοντας το βάρος στη μάχη. Αφού δοκιμάσετε 2-3 campaigns με την A.I, μάλλον δεν θα ασχοληθείτε περαιτέρω με τα bots και έτσι θα αναζητήσετε σύντομα τις on-line δυνατότητες του τίτλου.

To ΕΤQW υποστηρίζει τρεις τύπους παιχνιδιού: τους Objective, Campaign και Stopwatch. Στο Objective, απλώς επιλέγεται ένας χάρτης και παίζεται μέχρι τέλους. Νικήτρια είναι η ομάδα που είτε θα ολοκληρώσει την επίθεσή της είτε θα αποτρέψει την αντίπαλη πλευρά από το να συμπληρώσει τα objectives της μέσα τον προκαθορισμένο χρόνο. Σε κάθε χάρτη είναι προκαθορισμένο ποια παράταξη αμύνεται και ποια επιτίθεται, ενώ τα objectives είναι πολύ συγκεκριμένα και σαφή. Επιλέγοντας το Campaign Mode, παίζουμε μία σειρά τριών maps που αντικατοπτρίζουν μία ηπειρωτική διαμάχη. Οποια ομάδα κατορθώσει να κερδίσει σε δύο εκ των τριών παιχνιδιών, ανακηρύσσεται νικήτρια. Τέλος, στο Stopwatch οι παίκτες αλλάζουν παράταξη όταν ολοκληρωθούν τα objectives μετά από κάποια ώρα και παίζουν ξανά το χάρτη ενάντια στο χρόνο αυτό. Οι χάρτες, όπως προαναφέραμε, είναι τεράστιοι (δυστυχώς, το εξωτερικό περιβάλλον δείχνει αρκετά άδειο στους περισσότερους χάρτες) και χωρίζονται σε αρκετά regions, με τη δράση συνήθως να επικεντρώνεται σε ένα κάθε φορά. Η ενσωμάτωση των οχημάτων θα αντιμετωπιστεί με σκεπτικισμό από τους φίλους του αρχικού E.Τ., αλλά ο βασικός ρόλος τους είναι η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στο χάρτη και όχι η μάχη, που παραμένει προσανατολισμένη στο πεζικό. Αλλωστε, υπάρχουν ουκ ολίγοι τρόποι για να εξουδετερωθούν κι έτσι δεν τίθεται θέμα για αλόγιστη χρήση τους.

Βέβαια, το μεγάλο προσόν του ETQW που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, είναι η εξαιρετική υλοποίηση και αξιοποίηση των κλάσεων. Συνολικά υπάρχουν πέντε ξεχωριστές κλάσεις για κάθε παράταξη, με ταυτόσημους ρόλους αλλά διαφορετικό όνομα. Οι Soldier/Aggressor είναι οι μοναδικοί που έχουν πρόσβαση σε σχεδόν όλα τα primary weapons του παιχνιδιού και επιπλέον οι μοναδικοί που μπορούν να τοποθετήσουν εκρηκτικά για να ανατινάξουν σημαντικούς στόχους και objectives. Οι Engineer/Constructor μπορούν να επισκευάσουν οχήματα και καίρια σημεία στο χάρτη, να αφοπλίσουν νάρκες, αλλά και να κατασκευάσουν αμυντικά turrets. Οι Medic/Technician αναλαμβάνουν το δύσκολο ρόλο του προστάτη της ομάδας, ανασταίνοντας τους πεσόντες συμμαχητές τους και αφήνοντας health packs για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, οι Oppressor/Field Ops έχουν ρόλο υποστήριξης και είναι οι μοναδικοί που μπορούν να καλέσουν air support, ενώ, από την άλλη, οι Covert Ops/Infiltrator είναι μάλλον η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση, καθώς έχουν πρόσβαση σε μερικά πολύ έξυπνα gadgets, μπορούν να μεταμφιεστούν σε παίκτες της αντίπαλης παράταξης, ενώ διαθέτουν και sniper (ή, αν προτιμάτε να παίζετε με τους Strogg, railgun).

Μαζί με την κλάση και την παράταξη, επιλέγουμε το βασικό όπλο του χαρακτήρα μας από μία μάλλον μικρή, αλλά ικανοποιητική λίστα που περιλαμβάνει τα γνωστά από τη σειρά (lighting gun, railgun και nailgun). Η υλοποίηση του shotgun πάντως είναι λίγο απογοητευτική, σε αντίθεση με ό,τι μάς είχε συνηθίσει η σειρά έως τώρα. Οι διαφορές μεταξύ Strogg/GDF δεν εντοπίζονται μόνο στην εμφάνιση των model skins και των όπλων. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές και στις κλάσεις. Για παράδειγμα, οι medic μπορούν να καλούν Supplies από αέρος, ενώ οι Technician δημιουργούν spawn points διαμέσου των νεκρών GDF. Οι διαφοροποιήσεις είναι πολύ μικρές, ώστε να μην τίθεται θέμα ισορροπίας, είναι, όμως, εξίσου διακριτές και σημαντικές. Σημειώστε ότι κάθε objective συνήθως μπορεί να ολοκληρωθεί μόνο από μία κλάση, οπότε αναπόφευκτα θα πρέπει να συνυπάρξουν όλοι οι ρόλοι στην ομάδα.

Το παιχνίδι σίγουρα δεν ανταγωνίζεται στον τεχνικό τομέα τα περισσότερα σύγχρονα FPS, παρόλα αυτά, ικανοποιεί απόλυτα, ειδικά μετά την ενεργοποίηση των Diffuse και Bump. Λίγη προσοχή παραπάνω εάν είχε δοθεί στο γενικό art direction, δεν θα υπήρχε κανένα παράπονο. Από κει και πέρα, οι μοναδικές παραφωνίες εντοπίζονται στις ανώριμες επιλογές των παικτών που θα συναντήσατε στους servers. Οι πιο πολλοί αδιαφορούν για τις ανάγκες της ομάδας τους και παίζουν μόνο τις κλάσεις της αρεσκείας τους, ενώ σπανίζουν οι medic/technicians, παρά τη μεγάλη τους χρησιμότητα στην έκβαση της μάχης. Και, φυσικά, οι run-and-gun τακτικές δεν έχουν καμία ελπίδα εδώ, αφού τα objectives ολοκληρώνονται μόνο με οργανωμένη προσπάθεια.

Το Enemy Territory είχε την ατυχία να κυκλοφορήσει λίγο πριν ξεμυτίσουν στην αγορά τα σαφώς πιο προσδοκώμενα FPS Team Fortress 2 και Call of Duty 4. Συνεπακόλουθο ήταν να λυγίσει υπό το βάρος των προαναφερθέντων παιχνιδιών και ο κόσμος να μην επιδείξει το ενδιαφέρον που δικαιωματικά θα ανήκε σε έναν τίτλο της εμβέλειας του Quake Wars. Οι servers έχουν αδειάσει σημαντικά από το launch του Orange Box και μετά, ενώ ακόμη περισσότεροι «παρέδωσαν τα όπλα και άλλαξαν στρατόπεδο» εν όψει του Modern Warfare. Και είναι πράγματι κρίμα, γιατί η δυναμικότητα του Enemy Territory προσφέρει καταιγιστικές ποσότητες δράσης και απαιτεί απόλυτη αυτοσυγκέντρωση, ομαδική συνεργασία και εγρήγορση. Και αυτά τα χαρακτηριστικά εντέλει έχουν σημασία σε ένα team-based FPS. Οι φίλοι των on-line shooters δεν θα πρέπει να το χάσουν με τίποτε. Οσοι, βέβαια, ελπίζουν ότι στο E.T. θα αντικρύσουν έναν καθαρόαιμο Quake τίτλο, θα απογοητευτούν οικτρά. Καθώς, αν εξαιρέσουμε τους Stroggs και κάποια γνωστά (αλλά διαφορετικά πλέον υλοποιημένα) weapons, η εμπειρία είναι τελείως άγνωστη ως προς τις επιταγές της σειράς. Οι υπόλοιποι που αναζητούν ένα εθιστικό και συνάμα προσιτό team-based FPS, θα βρουν το gameplay του Quake Wars άκρως διασκεδαστικό και αναζωογονητικό, ενώ οι φανατικοί gamers του πρωταρχικού Enemy Territory μόλις ξαναβρήκαν τη νιρβάνα τους.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8282
%%
Ανάπτυξη:  id Software
Έκδοση:  Activision Blizzard
Διάθεση:  Dionic
Είδος:  Shooting
Παίκτες:  32
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Intel Pentium 4 στα 2,8GHz ή AM...