Αρχή > PCM Reviews > RPG > Neverwinter Nights 2: Mask of the betrayer
Γράφει ο Πέτρος Κηπουρόπουλος
Απο το τεύχος 219 του PCMaster

Το Neverwinter Nights 2 ήταν ένα RPG που αναμφισβήτητα ξεχώρισε λόγω τόσο της ποιότητάς του όσο και των bugs και του κακού optimization στο οποίο είχε υποβληθεί, αλλά κυρίως διότι επρόκειτο για το μοναδικό εκπρόσωπο των Forgotten Realms στους υπολογιστές μας τους τελευταίους μήνες. Η Obsidian Entertainment, όμως, δεν έμεινε εκεί και λίγο καιρό πριν προχώρησε στην κυκλοφορία του πρώτου expansion για το παιχνίδι, που τιτλοφορείται Mask of the Betrayer και υπόσχεται να κάνει το καλό ακόμα καλύτερο, διορθώνοντας τα όποια μειονεκτήματα του αρχικού παιχνιδιού και προσθέτοντας επιπλέον στοιχεία τα οποία, σε συνδυασμό με τις 20-30 ώρες gameplay που προσφέρει, θα φέρουν τον κόσμο των Dungeons & Dragons στις οθόνες σας και θα σας κάνουν να μην ξεκολλάτε από τους υπολογιστές σας.

Το Mask of the Betrayer εξελίσσεται μετά τα γεγονότα του Neverwinter Nights 2, με τον ήρωα να ανακτά τις αισθήσεις του σε ένα σύμπλεγμα υπόγειων σπηλαίων – όσοι έχουν δει το φινάλε του βασικού παιχνιδιού, καταλαβαίνουν πώς οδηγηθήκαμε εκεί - έχοντας μπροστά του τη Safiya, μία Red Wizard of Thay με το familiar της, που αναλαμβάνει να τον οδηγήσει στην επιφάνεια και να τον "ξεναγήσει" στη γη του Rashemen. Ο ήρωάς μας δεν αργεί να διαπιστώσει ότι –άγνωστο πώς- βρίσκεται πολύ μακριά από το Neverwinter και τη Sword Coast, συγκριμένα στο Unapproachable East. Στο δρόμο για την έξοδο από το σύμπλεγμα, την παρέα συναντά το πνεύμα ενός λύκου, το οποίο όμως δείχνει να ξυπνά μία μυστηριώδη δύναμη μέσα στον πρωταγωνιστή, που το κατασπαράζει εν ριπή οφθαλμού. Κάπως έτσι αρχίζει μια μεγάλη περιπέτεια στο βασίλειο του Thay για τον ήρωά μας, ο οποίος καλείται να βρει απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν προκύψει και να σπάσει την κατάρα που τον έχει βρει. Τα βήματά του θα τον οδηγήσουν μέχρι και το Shadow Plane, πολεμώντας εχθρούς που δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί…

Η Obsidian δεν δίστασε να πειραματιστεί και, επιτέλους, μετά από πάρα πολύ καιρό βλέπουμε ένα παιχνίδι που ενσωματώνει κανόνες D&D και εξελίσσεται σε τοποθεσία διαφορετική από τη Sword Coast! Το Unapproachable East κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε CRPG και έχει αποτυπωθεί αρκετά καλά όσον αφορά στη γενικότερη "μουντή" και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Το Mask of the Betrayer βασίζεται στη μηχανή γραφικών του Neverwinter Nights 2, η οποία πάντως έχει υποστεί μικροεπεμβάσεις, ενώ σε εξίσου υψηλά επίπεδα με τα γραφικά βρίσκεται και ο ηχητικός τομέας, με τα εφέ, το voice acting και τη μουσική που συνοδεύουν το παιχνίδι να είναι προσεγμένα και ικανοποιητικά. Το λιγότερο ικανοποιητική κρίνεται η μεταφορά τοποθεσιών και τεράτων από τα βιβλία του D&D στο παιχνίδι, αφού η δουλειά που έχει γίνει είναι λεπτομερής, φέρνοντας στις οθόνες σας ακριβή αντίγραφα από τα βιβλία του pen & paper. Αυτό που είναι κλάσεις ανώτερο, είναι το optimization, καθώς το Mask of the Betrayer τρέχει ομαλότερα από το Neverwinter Nights 2, που ήταν ικανό να γονατίσει και τα δυνατότερα συστήματα.

Αναφορικά με το χαρακτήρα σας, έχετε δύο επιλογές: μπορείτε να ξεκινήσετε το campaign με το χαρακτήρα που τελειώσατε (και έχετε εξάγει) το Neverwinter Nights 2, συνεχίζοντας από το level που βρισκόσασταν, με τον πλήρη εξοπλισμό σας (εξαίρεση το σπαθί των githyanki και ό,τι βρισκόταν στο inventory σας). Εναλλακτικά, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν καινούργιο, 18ου level. Στη δεύτερη περίπτωση, οι επιλογές σας έχουν αυξηθεί, καθώς έχουν προστεθεί τρία νέα races (τα Fire, Water, Earth και Air Genasi, τα half-drow που ουσιαστικά πρόκειται για drow versions των half-elves, και τα wild elves), δύο καινούριες base classes (η Favored Soul, που είναι κάτι ανάμεσα σε Paladin και Cleric, και η Spirit Shaman, που είναι μία πιο Sorcerer-like έκδοση του Druid) και πέντε νέες prestige classes (Invisible Blade, Sacred Fist, Stormlord, Arcane Scholar of Candlekeep και Red Wizard of Thay, με την τελευταία να παίζει γενικότερα σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι).

Οπως είπαμε, ο ήρωάς σας θα ξεκινήσει στη χειρότερη περίπτωση από το 18ο level και λέμε στη χειρότερη, γιατί αν έτυχε να τελειώσετε την campaign του Neverwinter Nights 2 στο 19ο ή στο 20ο level και εισάγετε το χαρακτήρα σας και στο expansion, θα συνεχίσετε από εκεί. Ως εκ τούτου, και οι υπόλοιποι χαρακτήρες που θα συναντήσετε στο παιχνίδι είτε είναι φιλικά προσκείμενοι σε εσάς και το party σας είτε είναι αντίπαλοι, ξεκινούν από αυτά τα level (και κατ’ επέκταση τα αντίστοιχα challenge ratings) και ανεβαίνουν… Το Mask of the Betrayer, εκτός του ότι μας ταξιδεύει για πρώτη φορά στο Unapproachable East, μας προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για power playing, αφού όταν η πλειονότητα των D&D-based CRPGs ολοκληρώνονται μεταξύ 14ου και 18ου, αυτό εξελίσσεται στα epic levels! Μπορείτε, λοιπόν, να περιμένετε επικές μάχες, με πολύ ξύλο, πανίσχυρα summons και ακόμα ισχυρότερα spells –φανταστείτε Fighters, Barbarians, Sorcerers και Wizards 20ου και πλέον level, με τέσσερις και βάλε επιθέσεις ανά γύρο, να ρίχνουν τα criticals το ένα πίσω από το άλλο ή να εξαπολύουν Meteor Swarm, Gate και Power Word Kill κατά βούληση!

Το Mask of the Betrayer διορθώνει πολλά από τα κακώς κείμενα του Neverwinter Nights 2, όπως το influence system, που πλέον σας επιτρέπει να γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή την επιρροή που μπορεί να ασκήσει ο χαρακτήρας σας στα άλλα μέλη του party, η κατανομή των XP στην ομάδα σας, με κάθε μέλος της να μην υποχρεούται να είναι στο ίδιο level με το χαρακτήρα σας, το mini-map, που έχει ενεργοποιημένο το fog of war και σας υποχρεώνει να το εξερευνήσετε προκειμένου να ανακαλύψετε μόνοι σας τις… ατραξιόν του, και την –απαράδεκτη στο βασικό παιχνίδι- rest ρουτίνα, η οποία ανταποκρίνεται περισσότερο σε αυτό που αντιπροσωπεύει, λογαριάζοντας ακριβώς το χρόνο που απαιτείται για την ανάπαυση της ομάδας σας. Εμβαθύνοντας στο Mask of the Betrayer, θα δείτε ότι ο χρόνος έχει βαρύνουσα σημασία και για πρώτη φορά θα παίξει ρόλο αν στο παιχνίδι είναι μέρα ή νύχτα.

Αναφέραμε νωρίτερα ότι το Mask of the Betrayer θα σας προσφέρει περίπου 20-30 ώρες gameplay, ανάλογα με το πόσο εξερευνάτε κάθε περιοχή και με τον αριθμό των subquests που φέρνετε εις πέρας. Οι άνθρωποι της Obsidian, θέλοντας να αντισταθμίσουν τις massive μάχες –που ούτως ή αλλιώς θα υπήρχαν εφόσον έχουμε να κάνουμε με epic levels και monsters - έδωσαν μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη των skills των χαρακτήρων. Ετσι, πολύ μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη των διαλόγων και των αποστολών σας παίζουν οι επιδόσεις του χαρακτήρα σας στο… "ψηστήρι" ή, αν προτιμάτε, στα Diplomacy, Bluff, Intimidate και Lore skills, τα οποία θα του αποφέρουν πολύτιμα XP points και θα γλιτώσουν την ομάδα σας από αναίτιες μάχες. Ποικιλία παρατηρείται και στα objectives των quests, τα οποία ξεφεύγουν σε αρκετές περιπτώσεις από το "κλασικό" -δυστυχώς- hack 'n' slash, περιλαμβάνοντας δοκιμασίες, γρίφους –μη φανταστείτε τίποτα τρομακτικό-, διαπραγματεύσεις κ.ά. Πέραν αυτών, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η σύνθεση του party σας, αφού αρκετοί χαρακτήρες παίζουν ενεργό ρόλο σε τέτοιο βαθμό, ώστε χωρίς αυτούς ορισμένες αποστολές να μην είναι καν διαθέσιμες!

Σε γενικές γραμμές, το Mask of the Betrayer αποτελεί μία ικανοποιητική προσθήκη στο Neverwinter Nights 2. Οσοι παίξατε το βασικό παιχνίδι, έστω κι αν τα bugs του μετρίασαν κάπως την εμπειρία, θα το βρείτε σίγουρα ενδιαφέρον και θα το ευχαριστηθείτε με την ψυχή σας. Το Neverwinter Nights 2, όντας ό,τι καλύτερο έχουν να επιδείξουν τα Forgotten Realms, έγινε ακόμα καλύτερο με την προσθήκη του πρώτου expansion του, αφήνοντάς μας να περιμένουμε με ανυπομονησία το δεύτερο.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8383
%%
Ανάπτυξη:  Obsidian
Έκδοση:  Atari
Διάθεση:  Atari Hellas
Είδος:  RPG
Παίκτες:  Not Available
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Pentium 4 στα 2.0GHz, Athlon XP 2000 ή αντίστοι...