Αρχή > PCM Reviews > Adventure > Diamonds in the rough
Τα γραφικά ενός ακατέργαστου διαμαντιού

Tα γραφικά του παιχνιδιού είναι τρίτου προσώπου, τρέχουν σε σταθερή ανάλυση 800x600 και καλό είναι να μην ξεχνάτε πως το παιχνίδι είναι φτιαγμένο με το Adventure Game Studio του Chris Jones, του οποίου η τελευταία, 3.00, έκδοση κυκλοφόρησε στις 26 Iανουαρίου (http://www.adventuregamestudio.co.uk/).

Ο Αλκης αντιμετώπισε ένα πρόβλημα: το budget το παιχνιδιού ήταν περιορισμένο, μια και ήταν αυτοχρηματοδοτούμενο. Ετσι, αναγκάστηκε να κάνει συμβιβασμούς. Ενας από αυτούς αφορά στους ανθρώπους που επεξεργάστηκαν τα γραφικά, με τους οποίους ο ίδιος δεν είχε άμεση επαφή. Είχε απευθυνθεί σε μία ξένη εταιρεία, η οποία όμως,  λόγω μειωμένου budget, ανέθεσε τα γραφικά σ' έναν τρίτο σχεδιαστή, με τον οποίο όμως είχαν επαφή μόνο οι ίδιοι! Τα γράφω όλα αυτά γιατί σαφώς η μεγαλύτερη αδυναμία του παιχνιδιού είναι τα γραφικά του. Οχι τόσο τα backgrounds των διάφορων τοποθεσιών όσο οι χαρακτήρες και ειδικότερα ο κεντρικός χαρακτήρας του, Jason Hart. Το γενικό στήσιμο, αλλά και η απαράδεκτη κίνησή του (περπατά λες και έχει στα πόδια του rollers) οπωσδήποτε θα προδιαθέσουν αρνητικά κάθε χρήστη. Αν όμως ξεπεράσεις το πρόβλημα αυτό και περάσεις στην περιπέτεια αυτή καθ' αυτή, τότε θα τα ξεχάσεις όλα γιατί, καλώς ή κακώς, η δύναμη του συγκεκριμένου παιχνιδιού βρίσκεται στο σενάριο, στη διαμόρφωση της δράσης του, στους γρίφους και, φυσικά, στο εντυπωσιακότατο φινάλε του. Τη μουσική έχει επιμεληθεί ο Ελληνας συνθέτης, Νικόλας Σιδέρης (http://www.nikolas-sideris.com/) που ζει στο Λονδίνο, ο οποίος έχει επενδύσει με τη μουσική του και άλλα, κυρίως ερασιτεχνικά, adventures και όχι μόνο games. Περιέχει αρκετά μοτίβα, μερικά εκ των οποίων είναι εξαιρετικά. Ειδικά στο φινάλε, η κορύφωσή της είναι εξαιρετική.

Υπάρχουν ξεχωριστοί ήχοι όταν παίρνεις κάποιο αντικείμενο ή κερδίζεις πόντους (ναι, το παιχνίδι έχει σκορ σύστημα), αλλά και όταν αποτυπώνεις κάποια καινούργια σκέψη. Τέλος, οι ομιλίες είναι εξαιρετικές. Το παιχνίδι στον τομέα αυτό μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση, αφού ξεπερνά κατά πολύ αμιγώς επαγγελματικές κυκλοφορίες. Η αλλαγή της φωνής του Jason καθώς σιγά-σιγά το δηλητήριο τον κυριεύει, αποδίδεται με πραγματικά μοναδικό τρόπο.

To interface θυμίζει πολύ το παλιό icon interface των παιχνιδιών της Sierra. Με το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού ενεργείς, με το δεξί εναλλάσσεις τον κέρσορα σ' αυτόν που επιθυμείς. Στο επάνω μέρος της οθόνης του παιχνιδιού υπάρχει η λεγόμενη User Bar, η οποία στην αριστερή μεριά περιέχει τα γράμματα I (Inventory), T (Thoughts Panel), L (Load game), S (Save game) και E (Exit to Windows). Στη μέση της μπάρας φαίνεται ποια σκέψη έχεις επιλεγμένη και στη δεξιά μεριά η ονομασία της τοποθεσίας όπου βρίσκεσαι. Σημειώστε εδώ, επίσης, δύο ειδικά πλήκτρα για λειτουργίες, που θα σας φανούν εξαιρετικά χρήσιμες. Πατώντας το πλήκτρο TAB, εμφανίζονται όλες οι δυνατές έξοδοι σε κάθε οθόνη (το να τις βρίσκεις μόνος σου είναι λίγο προβληματικό, μια και ο κέρσορας αντιδρά σε συγκεκριμένα hotspots), ενώ όταν έχετε στον κέρσορα κάποια σκέψη, γυρνώντας το wheel του ποντικιού, περνάτε διαδοχικά απ' όλες τις σκέψεις.

Ενας πίνακας με σκέψεις

Το Thoughts Panel είναι η μεγάλη καινοτομία του παιχνιδιού. Σ' αυτό, που λειτουργεί ως ένα Inventory σκέψεων, μπορείς να κάνεις κλικ τις σκέψεις μεταξύ τους ή κάποια σκέψη πάνω σ' ένα αντικείμενο ή χαρακτήρα, ποτέ, όμως, το αντίθετο. Θα χρειαστείς λίγο χρόνο μέχρι να το συνηθίσεις, μια και δεν έχουμε ξαναδεί κάτι αντίστοιχο. Πολύ έξυπνη λειτουργία και από τα μεγάλα θετικά του παιχνιδιού. Στο Interface οι διαφωνίες μου έχουν να κάνουν με το ότι θα προτιμούσα να είναι πολύ διακριτός ο χωρισμός-απόσταση ανάμεσα στα Ι, Τ και L, S, E. Με άλλα λόγια, θα προτιμούσα τα τρία τελευταία να είναι στη δεξιά άκρη της μπάρας, γιατί έτσι όπως ήταν, συχνά μπερδευόμουν.

Τα saves του παιχνιδιού δεν δείχνουν να έχουν περιορισμό - προσωπικά έκανα 95. Εδώ το πρόβλημα ήταν πως έχει σημαντικά περιορισμένο αριθμό γραμμάτων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για την περιγραφή της τοποθεσίας. Το manual του παιχνιδιού εγκαθίσταται σε pdf μορφή, μαζί με το παιχνίδι. Τέλος, το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα copy protection, που μου ξύπνησε μνήμες παλιών, καλών εποχών. Μέσα στο κουτί του παιχνιδιού υπάρχει ένα γράμμα από τον Αλκη. Μπαίνοντας για πρώτη φορά στα κεντρικά γραφεία του DITR, το παιχνίδι θα σου ζητήσει μία λέξη από το γράμμα αυτό. Την πληκτρολογείς, πατάς το Enter/Return και συνεχίζεις κανονικά. Καλό!

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
8080
%%
Ανάπτυξη:  Atropos Studios
Έκδοση:  Atropos Studios
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Adventure
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Pentium ΙV στο 1GHz και άν...