Αρχή > PCM Reviews > Strategy > Fate of Hellas
Γράφει ο Γιάννης Μοσχονάς
Απο το τεύχος 225 του PCMaster

Είναι πραγματικά τραγελαφική η προσπάθεια των χολιγουντιανών στούντιο και των developer houses κατ’ επέκταση να παράγουν εκατομμύρια αντίγραφα ενός φιλμικού ή άλλου μύθου που μετατράπηκε σε απροσδόκητη εμπορική επιτυχία. Το έργο το είδαμε με το «The Lord of the Rings» και το βλέπουμε ξανά τώρα με το «300», την ταινία του Zack Snyder που βασίστηκε στο graphic novel του Frank Miller και αφορά στη μάχη των Θερμοπυλών. Το ένα μετά το άλλο άρχισαν να ξεπετάγονται video games που μας υπόσχονται τη διοίκηση του σπαρτιατικού στρατού και την καθοδήγησή του σε επικές μάχες που σημάδεψαν το ιστορικό γίγνεσθαι. Δυστυχώς, σε αντίθεση με τα LOTR προϊόντα, που πολλά εξ’αυτών υπήρξαν κορυφαία στο είδος τους, οι αγαπητοί μας Σπαρτιάτες δεν έτυχαν καλής μεταχείρισης στο video game στίβο, δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε καν ένα σοβαρό movie licence game της ταινίας «300». Το Fate of Hellas δυστυχώς δεν βελτιώνει τα πράγματα, διότι αποτελεί συνέχεια του μετριότατου Ancient Wars: Sparta και δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούργιο στο RTS είδος.

Μαύρη είναι η μοίρα της Hellas, στους κάμπους πέφτει χιόνι!

Το game που θα μπορούσε να λέγεται και More Ancient Wars: Sparta, προσφέρει 2 campaigns στις οποίες θα χειριστούμε τις ισχυρότερες πολεμικές μηχανές των ελληνιστικών χρόνων, τον σπαρτιατικό και τον μακεδονικό στρατό. Κάθε campaign ξετυλίγεται με τον πατροπαράδοτο τρόπο των RTS, μία σειρά από αποστολές προσχηματικού τύπου, με κύριο στόχο την καταστροφή της βάσης του αντιπάλου. Ενα βλακώδες στοιχείο των campaigns είναι το «ξεκλείδωμα» κάποιων abilities σε μία αποστολή και το «κλείδωμά» τους σε επόμενη! Η εξέλιξη των αποστολών ακολουθεί τη νόρμα των RTS: ξεκινάμε με μία βάση και το εργατικό δυναμικό μας, έναν αριθμό από σκλάβους που μαζεύουν τα resources και χτίζουν τα κτήρια. Για να φτιάξουμε στρατό που θα μπορέσει να τσακίσει τους αντιπάλους, απαιτούνται μεγάλες ποσότητες resources: ξύλα για την κατασκευή όπλων, χρυσάφι για να πληρώνουμε το στρατό μας και, το κυριότερο, φαΐ. Το τελευταίο είναι το Α και το Ω για τις πολεμικές επιχειρήσεις μας, διότι το game είναι ρεαλιστικό: αν μας τελειώσει το φαΐ, οι φαντάροι μας αρχίζουν να χάνουν ενέργεια και πεθαίνουν κυριολεκτικά από ασιτία, αν δεν το φροντίσουμε! Το επίπεδο δυσκολίας του game αυξάνεται θεαματικά στη συνέχεια από τον τρόπο δράσης του υπολογιστή και την τάση των στρατιωτών μας να ψοφάνε σαν τις μύγες, αμφότερα προβλήματα που είχαμε επισημάνει στο AW:S.

Από τη στιγμή που θα ανακαλύψει πού βρισκόμαστε, ο υπολογιστής αρχίζει να μας επιτίθεται κατά κύματα. Αυτά αποκρούονται μεν, αλλά μας στερούν έναν σημαντικό αριθμό φαντάρων. Μέχρι να τους φτιάξουμε ξανά, ο υπολογιστής έχει εξαπολύσει νέα επίθεση, με αποτέλεσμα να αυξομειώνεται διαρκώς ο στρατός μας και να μην έχουμε τη δυνατότητα να εξαπολύσουμε ένα σοβαρό στράτευμα εναντίον του! Αλλάζουμε τώρα κλίμα, εξετάζοντας ένα θετικό σημείο του game από πλευράς τακτικής, το customization των στρατιωτών μας. Αντί για προκάτ τύπους στρατιωτών, ο παίκτης μπορεί να γεμίσει τα πολλαπλά άδεια slots που του προσφέρονται, με όπλα που ανακάλυψε αναπτύσσοντας την τεχνολογία του ή που μάζεψε από τα θύματά του! Η συλλογή όπλων από εχθρούς δεν είναι αυτοματοποιημένη, άρα καθίσταται προβληματική, από τη στιγμή που πρέπει να επιλέξουμε ένα-ένα τα όπλα που θα συλλεχθούν από τους σκλάβους μας, μία εντελώς βαρετή διαδικασία. Επιβραβεύει πάντως τους υπομονετικούς με καλύτερα όπλα απ’ όσα διαθέτουμε και μπόλικο χρήμα, αν θελήσουμε να τα ξεφορτωθούμε.

Εξέλιξη - Στις διαθέσιμες φυλές του game έχει προστεθεί μία ακόμη σε σχέση με το Ancient Wars: Sparta, οι αγαπητοί μας Μακεδόνες ή Macedonians. Κάθε φυλή εξακολουθεί να έχει μοναδικά στοιχεία και να απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό από μέρους μας. Οι Πέρσες, για παράδειγμα, χρειάζονται πολλά χρυσωρυχεία από την αρχή για να συντηρήσουν τις ισχυρές μονάδες τους, οι Σπαρτιάτες φτιάχνουν γρήγορα μεγάλες μάζες από ελαφρά αρματωμένους οπλίτες, οπότε χτυπάνε συνήθως πρώτοι κ.ο.κ.

Δυστυχώς, τα συλλεγόμενα όπλα είναι περιορισμένα σε αριθμό, με συνέπεια, μόλις τελειώσουν, να μην μπορούμε να εκπαιδεύσουμε άλλον custom φαντάρο με αυτά, χωρίς το παιχνίδι να μας προειδοποιεί για το πότε τελειώνουν! Ενας ακόμη ενοχλητικός παράγοντας είναι το ότι η ποιότητα του εξοπλισμού των φαντάρων μας είναι ανάλογη του κόστους παραγωγής τους. Είμαστε σε θέση να φτιάξουμε μία μεγάλη μάζα… ξυπόλυτων στρατιωτών με ρόπαλα που θυμίζουν… Νεάντερταλ, αλλά οι άρτια εξοπλισμένοι στρατιώτες θα είναι πάντοτε η μειονότητα, κάτι που αυξάνει την δυσκολία του game. «Κάν’ το μόνος σου» είναι και η λογική που κυριαρχεί εν ώρα μάχης, διότι πρέπει να αλλάζουμε χειροκίνητα τα όπλα των φαντάρων από melee σε ranged weapons ανάλογα με τους αντιπάλους, ένα ιδιαίτερα ενοχλητικό feature.

Το interface του game είναι λειτουργικό, αλλά εμφανίζει μερικά προβληματάκια. Το σοβαρότερο είναι η δυσκολία χειραγώγησης των ναυτικών μονάδων μας, που θέλουν… ειδική πρόσκληση για δημιουργήσουν σχηματισμούς ή να πάνε στο σημείο που τους υποδείξαμε! Τα γραφικά είναι ο μοναδικός τομέας για τον οποίο μπορούν να παινεύονται οι προγραμματιστές του: οι μονάδες είναι καλοφτιαγμένες, το animation τους ρεαλιστικό και δυναμικό, το περιβάλλον άψογα σχεδιασμένο και η μαζικότητα των μαχών μπορεί να δοκιμάσει τα όρια των high end συστημάτων σας.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6060
%%
Ανάπτυξη:  World Forge
Έκδοση:  JoWood Productions
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Strategy
Παίκτες:  1
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Επεξεργαστής Pentium στα 2.4GHz και άνω...