Αρχή > PCM Reviews > MMOs > Warhammer Online: Age of Reckoning
Γράφει ο Χρήστος Κουβόπουλος
Απο το τεύχος 229 του PCMaster

Δεν μου αρέσουν γενικότερα οι συγκρίσεις, αλλά, πραγματικά, όλοι αυτό με ρωτάνε αυτές τις ημέρες. Oπότε ας ξεκινήσουμε λίγο παράδοξα, με μία άτυπη σύγκριση μεταξύ Warhammer Online και World of Warcraft, για να το βγάλουμε από τη μέση, να τελειώνουμε! Εξάλλου, το WAR δεν χρειάζεται ιδιαίτερο πρόλογο, καθώς είναι ένα ΜΜΟRPG στο γνωστό fantasy setting του Warhammer, το οποίο κινείται στα γνωστά κλασικά πρότυπα ενός σύγχρονου ΜΜΟ.

Παρόλο που πολύ αμφιβάλλω ότι θα γίνει μία δραστική αντιστροφή ρόλων, ότι, δηλαδή, το World of Warcraft θα πέσει από την κορυφή μέσα στους επόμενους έξι μήνες και το WAR θα βρεθεί τόσο γρήγορα με 11 εκατομμύρια συνδρομητές, είναι σίγουρο ότι η πρώτη μορφή του WAR, είναι «καλύτερη» από εκείνη του WοW. Είναι επίσης σίγουρο ότι το WAR θα φάει μεγάλο κομμάτι από την πίτα που λέγεται ΜΜΟ. Χωρίς υπερβολή, το launch του WAR είναι το πιο ομαλό στην ιστορία των ΜΜΟ (παρόλο που 500.000 συνδρομητές μπήκαν στους servers μέσα σε 2 μόλις εβδομάδες!). Φυσικά, μεγάλο παράγοντα θα παίξει (και παίζει ήδη) το ότι το WAR έχει «πλάτες» και μάλιστα τεράστιες, αφού είναι παιχνίδι της ΕΑ. Από εκεί και πέρα, όμως, είναι αβέβαιο το τι θα γίνει – είναι, βασικά, ένας πόλεμος μεταξύ ΕΑ και Blizzard από εδώ και στο εξής, σε ό,τι αφορά το ποιος θα στηρίξει περισσότερο το παιχνίδι του. Σίγουρα κερδισμένοι βγαίνουμε εμείς, οι gamers.

Παρά τις πολλές ομοιότητές τους (κυρίως στο interface), υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές: το WAR είναι ένα παιχνίδι με άριστο team-play, σαφή έμφαση στο PvP και απλουστεύει φοβερά το matchmaking παικτών (είτε είναι σύμμαχοι είτε αντίπαλοι). Να σημειώσω επίσης ότι δεν δηλώνω PvPer - προτιμώ γενικά να συνεργάζομαι με παίκτες εναντίον σιχαμένων τεράτων, παρά να τους πολεμώ. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, οι (αντίπαλοι) παίκτες ΕΙΝΑΙ σιχαμένα τέρατα, οπότε με χαρά θα θέσω τέλος στη μίζερη ύπαρξή τους!

Με άλλα λόγια, το WAR δεν είναι WoW, παρόλο που υπάρχουν εμφανείς ομοιότητες. Μη δοκιμάσετε να κάνετε /dance και μη θεωρήσετε ότι η Destruction είναι σαν τη Horde του WoW, που είναι παρεξηγημένοι και κατά βάθος... καλά παιδιά. Οι δυνάμεις της Destruction είναι αληθινοί «κακοί» και ο πόλεμος στον κόσμο του WAR είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, δεν διαδραματίστηκε πριν από χρόνια. Μην περιμένετε να δείτε αστειάκια κι αναφορές από την αληθινή ζωή, γραφικά που θυμίζουν λίγο καρτούν ούτε μπλε διαστημικές μαϊμούδες (δεν άντεξα, το είπα). WAR is serious business, που λένε.

Τρεις πόρτες έχει η ζωή

Το στήσιμο του παιχνιδιού χωρίζεται σε τρία «μέτωπα» που έχουν ανοίξει τα τρία ζεύγη αντίπαλων realms (εξ ου το Realm vs Realm). Οι dwarf πολεμούν με greenskins, τα high elves με τα dark elves και η Empire με την Chaos. Με την σειρά τους, τα μέτωπα χωρίζονται σε τέσσερα Tiers, τα οποία ορίζονται από τα levels των παικτών: σκεφτείτε τα σαν «ζώνες», όπου τα quests, οι αντίπαλοι και τα τέρατα συμβαδίζουν με το δικό σας (1 με 11 παίζετε στο πρώτο Tier, 12 με 21 στο Tier 2, 22 με 31 στο Tier 3 και 32 ως 40 στο επικό Tier 4). Κάθε realm έχει μία βασική ιστορία, η οποία εξιστορείται μέσα από chapters, ένας μηχανισμός που δίνει μία story-driven χροιά στο παίξιμο. Τα κεφάλαια αυτά τα «ανοίγετε» όταν πλησιάζετε τις κατάλληλες περιοχές. Κάθε κεφάλαιο είναι ένα Public Quest, όπου μπορούν να συμμετέχει κάθε περαστικός, χωρίς να πρέπει αναγκαία να μπαίνει σε party. Αυτή είναι η λύση της Mythic για την ανάγκη ψαξίματος μελών.

Είναι η τέλεια λύση όταν θέλεις να παίξεις, αλλά δεν έχεις όρεξη για κοινωνική επαφή, συνομιλίες μέσα στο party και υποχρεώσεις. Στο τέλος του κεφαλαίου (το οποίο χωρίζεται σε 4-5 μέρη με αυξανόμενης δυσκολίας objectives), πέφτει ένα σεντούκι με loot και γίνεται μία κλήρωση: όλοι όσοι έχουν βοηθήσει, παίρνουν μέρος στην κλήρωση, απλώς εκείνοι που έχουν βοηθήσει περισσότερο (αλλά κι όσοι δεν πήραν κάποιο δώρο στην προηγούμενη κλήρωση, σε περίπτωση που παίζουν δεύτερη ή τρίτη φορά στο κεφάλαιο), παίρνουν έναν θετικό συντελεστή, για να έχουν περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουν κάτι καλό. Παράλληλα, όσο προχωράτε σε ένα κεφάλαιο, μαζεύετε Infamy Points, τα οποία μπορείτε να εξαργυρώσετε σε τρία επίπεδα, σε έναν σταθερό NPC που βρίσκεται πάντα κοντά στο Public Quest.

Για παράδειγμα, όταν μαζέψετε 1.000 πόντους μπορείτε να επιλέξετε από μία γκάμα potions, στους 10.000 επιλέγετε από 2 «πράσινα» αντικείμενα και στα 50.000 επιλέγετε από 2 μπλε, πολύ καλά αντικείμενα (που πάντα είναι σχεδιασμένα για την κλάση σας, δεν υπάρχουν άχρηστα rewards!). Δεν ξέρουμε, βέβαια, αν θα υπάρχουν μετά αρκετοί παίκτες για να συμμετέχουν στα πιο low-level Public Quests, όταν περάσει το πρώτο κύμα του κόσμου. Σε αυτή τη φάση, πάντως, τα Public Quests είναι ένα από τα πιο χτυπητά «ατού» του παιχνιδιού.

Φυσικά, υπάρχουν και τα «κανονικά» quests, οι Kill Collectors που δίνουν αμοιβές αν σκοτώσετε συγκεκριμένα mobs, σχετικά λίγα instances (αν έχετε συνηθίσει στου WoW, μάλλον θα σας φανούν λίγα), αλλά γενικά δεν θα βρεθείτε με άδεια quest-logs (μάλλον το αντίθετο). Κι αν πεθάνετε; Απλώς μεταφέρεστε στο πλησιέστερο camp, ζωντανοί, αλλά με ένα debuff που μπορεί με λίγα ψιλά να το αφαιρέσει ένας healer NPC που υπάρχει σε κάθε camp. Ο εξοπλισμός δεν χαλάει - στην ουσία, απλώς διαλέγετε αν θα συνεχίσετε με το debuff για 10-15 λεπτά ή αν θα δώσετε ένα μικρό ποσό.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9292
%%
Ανάπτυξη:  Mythic
Έκδοση:  EA
Διάθεση:  EA Hellas
Είδος:  MMOs
Παίκτες:  1000
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  2.5 GHz P4 processor or equivalent, 1 Gigabyte RAM, A 128 MB...