Γράφει ο Νότης Χαλκίδης
Απο το τεύχος 233 του PCMaster

Δεν μπορώ να πω πως τα γενεαλογικά δέντρα των γαλαζοαίματων και οι βασιλικές συγγένειες είναι από τα βασικά γνωστικά μου αντικείμενα. Λόρδοι, μιλόρδοι, βαρόνοι κ.λπ., όλοι φαντάζουν ίδιοι στα μάτια μου. Ακόμα κι εγώ, όμως, γνωρίζω πως ο πατέρας ενός πρίγκιπα, είναι ο βασιλιάς. Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, ελπίζω να με συγχωρέσει ο σημερινός ηγέτης του Ιράν, Αγιατολάχ Χομεϊνί, αφού για μένα, ο “βασιλιάς” της Περσίας θα είναι για πάντα ο Jordan Mechner, ο “πατέρας” του Prince of Persia…

Αν είστε από τους τύπους που μετά τον τερματισμό ενός παιχνιδιού κάθεστε και χαζεύετε τα credits για να ηρεμήσετε από την ένταση, θα έχετε προφανώς παρατηρήσει, πως ακόμα και τα υποδεέστερα σύγχρονα παιχνίδια, κρύβουν πίσω τους δουλειά ομάδων που αποτελούνται από αρκετές δεκάδες ανθρώπων. Αυτό έχει ως συνέπεια να είναι πρακτικά αδύνατο να ξεχωρίσει κάποιος δημιουργός σήμερα, έστω και αν το gaming έχει γίνει αρκετά πιο mainstream και αφορά σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων.

Για να βρούμε, λοιπόν, τους πραγματικούς σταρ του χώρου του games development, θα αναγκαστούμε να ανατρέξουμε σε εποχές που αρκούσε ένα άτομο με λίγες προγραμματιστικές και καλλιτεχνικές γνώσεις, αρκετή φαντασία και πολύ μεράκι, για να δημιουργήσει παιχνίδια που θα γίνονταν διάσημα ή ακόμα και ολόκληρα genres. Με αυτούς, λοιπόν, τους ανθρώπους θα ασχοληθούμε στα επόμενα τεύχη, προσφέροντας έστω και αυτή την ελάχιστη αναγνώριση που μπορούμε για τη δουλειά τους ως πρωτοπόροι του κόσμου μας…

Ηταν ένας Πέρσης κι ένας πρόπερσης…

Δεν θέλει και πολλή σκέψη για να μαντέψετε πως επέλεξα το δημιουργό που θα φιλοξενήσουμε στο πρώτο αφιέρωμα. Αλλωστε, τον περασμένο μήνα γεννήθηκε το… “δισέγγονό” του, το νέο Prince of Persia, το οποίο τελείωσα πριν από 2-3 βδομάδες, με ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μια, ευχαριστήθηκα τα platform κομμάτια του και θαύμασα την καλλιτεχνική διεύθυνση, από την άλλη, με εκνεύρισε το επαναλαμβανόμενα ρουτινιάρικο gameplay, το απαράδεκτο σύστημα μαχών και η άκρατη “αμερικανιά” στις ατάκες των πρωταγωνιστών.

Ολα αυτά, όμως, δεν θα είχαν υπόσταση σήμερα, αν το 1964 δεν γεννιόταν στη Νέα Υόρκη, ο Jordan Mechner. Τα πρώτα του βήματα τα έκανε ενώ φοιτούσε στο περίφημο Yale, έστω και αν, όπως δήλωνε, έβρισκε τα μαθήματα Πληροφορικής που διδασκόταν εκεί βαρετά (σ.σ.: Ωραία, μου δίνει κάποιες ελπίδες αυτό!). Το 1984, όντας δευτεροετής φοιτητής, ολοκλήρωσε το πρώτο του παιχνίδι, το Karateka για Apple II, ένα side-scrolling action που ακολουθούσε το ταξίδι ενός… καρατέκα για να ελευθερώσει την αγαπημένη του. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν (μαντέψτε!) το απαράμιλλα φυσικό για την εποχή animation των χαρακτήρων. Εδώ να συμπληρώσουμε πως σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Mechner άφησε να εννοηθεί πως δουλεύει πάνω σε ένα σύγχρονο remake του Karateka, χωρίς όμως να δώσει παραπάνω πληροφορίες.

Share
Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum