Γράφει ο Πέτρος Κυπραίος
Απο το τεύχος 232 του PCMaster

Η βιομηχανία έχει καθιερώσει άτυπους κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους μόνο οι οικονομικά ισχυροί επιβιώνουν. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις, γι’ αυτό αρκετές φορές, σε ό,τι αφορά την ποιότητα, έχουμε δει «διαμαντάκια» από το χώρο της ανεξάρτητης σκηνής, τα οποία ορθώνουν το ανάστημά τους απέναντι στα μεγάλα blockbusters. Η Introversion το έχει αποδείξει επανειλημμένα, γιατί όχι και κάποιος άλλος; Οι παραπάνω σκέψεις περνούσαν από το μυαλό μου κατά τη διάρκεια του installation του World of Goo. Οι θετικές εντυπώσεις που άφησε και τα βραβεία που απέσπασε στο Independent Games Festival 2008 , δεν θα μπορούσαν παρά να λειτουργήσουν ως καλοί οιωνοί για το δημιούργημα των Kyle Gabler και Ron Carmel, δύο πρώην υπαλλήλων της EA, οι οποίοι προτίμησαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην ανεξάρτητη σκηνή. Γι’ αυτό, λίγο έως πολύ, ήμουν υποψιασμένος για το τι επρόκειτο να συναντήσω...

This is a Goo’s world

Το World of Goo είναι ένα καθαρόαιμο physics-based puzzle game, το οποίο αποτελεί την (εμπορική) μετεξέλιξη του Tower of Goo, ενός freeware project το οποίο ξεκίνησε o Kyle Gabler αρκετά χρόνια πριν. Ο ασυνήθιστος κόσμος του κατοικείται από εκατομμύρια μπάλες Goo, οι οποίες μοιάζουν με εξελιγμένη μορφή της... Βιοχλαπάτσας. Αυτά τα παράξενα μπαλάκια ζούσαν ειρηνικά, μέχρι που εμφανίστηκε στον κόσμο τους η Goo Corporation.

Η εν λόγω εταιρεία άρχισε να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητές τους (κοινώς να τις κάνει... κομπόστα), με σκοπό να παράγει μία σειρά από προϊόντα (από καλλυντικά μέχρι ζαχαρωτά) και να τα διαθέσει στην αγορά. Οι αφελείς μπάλες, χωρίς να μπορούν να αντιληφθούν τις δόλιες προθέσεις της Goo corporation (και ωθούμενες από την περιέργειά τους), προσπαθούν να φτάσουν στους τεράστιους σωλήνες που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τους στο κεντρικό εργοστάσιο...

Η υπόθεση, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται απλή, κρύβει πολλά βαθύτερα νοήματα, τα οποία γίνονται εμφανή μόνο όταν ο gamer εξετάσει με λεπτομέρεια τον κόσμο του (και διαβάσει τις διάφορες πινακίδες που υπάρχουν διασκορπισμένες στα levels). Οι πιο «ψαγμένοι» θα διαπιστώσουν ότι το story του είναι διανθισμένο από προβληματισμούς που αφορούν στον ακραίο καταναλωτισμό, στην οικολογία αλλά και στη βιομηχανία των video games, αφού όπως έχουν δηλώσει κατά το παρελθόν οι δημιουργοί του, ο τίτλος τους είναι μία αλληγορία για την πορεία ενός ανεξάρτητου game studio και το πώς μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους μεγάλους publishers και το διεθνές δίκτυο διανομής τους. Οχι άσχημα, αφού η παράδοση επιτάσσει τα puzzle games να μη διαθέτουν τους καλύτερους αφηγηματικούς μηχανισμούς

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  2D Boy
Έκδοση:  2D Boy
Διάθεση:  Online
Είδος:  Platform
Παίκτες:  2
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Windows XP / Vista, DirectX 9.0c, 1GHz or faster CPU, 512MB ...