Αρχή > PCM Reviews > Beat 'em Up > Street Fighter IV
Γράφει ο Νότης Χαλκίδης
Απο το τεύχος 238 του PCMaster

“Στον πρώτο γύρο, τα πράγματα ήταν υπερβολικά εύκολα: Όπως αρμόζει στην πρώτη επαφή του παίκτη με ένα fighting game, ο πρώτος αντίπαλος ήταν ένα dummy που δεν ανταπέδιδε τα χτυπήματα, οπότε δεν δυσκολεύτηκα να βγάλω με δύο ‘Perfect’ νίκες τον… Κηπουρόπετρο (εννοείται πως σε αυτόν αναφερόμουν!). Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύτηκα λίγο περισσότερο στον ημιτελικό με τον Κουβόπουλο, αν και νομίζω πως, τελικά, μάλλον κατάλαβε πως του επέτρεψα να μου αφαιρέσει έστω και μία γραμμή από την μπάρα ενέργειάς μου, σεβόμενος τη θέση του. Έφτασα, λοιπόν, έτσι στο μεγάλο, το μεγαλύτερο boss fight σε παιχνίδι του είδους. Τι M. Bison, Akuma, Seth, Sheng Long (!) και… γίγαντες με τέσσερα χέρια μού λέτε. Υπάρχει πιο δύσκολος, πιο τρομακτικός, πιο αδίστακτος αντίπαλος, από τον πραγματικό Street Fighter, τον ίδιο τον πανάρχαιο… Rex; Φυσικά, τον καθάρισα σε 20”… Απλώς αναφέρω τα παραπάνω, γιατί με τρόμαξε η όψη του…”

Αυτές και άλλες παρόμοιες επικές ιστορίες που θα έμεναν για πάντα στην ιστορία, θα αποτελούσαν την εισαγωγή του άρθρου υπό φυσιολογικές συνθήκες και αν όλα είχαν πάει κατ’ ευχήν. Δυστυχώς, όμως, για εσάς και εμένα και ευτυχώς για τα υπόλοιπα μέλη της συντακτικής ομάδας, “κάποιος” (ονόματα δεν λέμε, αρχισυντάκτες δεν θίγουμε!) “ξέχασε”, εντελώς “τυχαία” το δισκάκι της δημοσιογραφικής κόπιας στα γραφεία του περιοδικού το Σαββατοκύριακο που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί το παρθενικό Παν-PC-Master-ικό Πρωτάθλημα Street Fighter IV!

Σα να μην πέρασε μια μέρα!

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας, ο λόγος για τον οποίο εκφράζω με τέτοια βεβαιότητα την πεποίθησή μου για την επικράτησή μου σε ενδεχόμενο εσωτερικό πρωτάθλημα (πέρα από το ότι από τη στιγμή που δεν διεξήχθη όλοι είμαστε εν δυνάμει νικητές…), είναι ότι έχω ήδη σημειώσει ορισμένες ώρες «πτήσης» στην έκδοση του παιχνιδιού για Xbox 360 που έχει κυκλοφορήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο, οπότε θεωρούσα πως θα είχα ένα προβάδισμα έναντι των αντιπάλων μου.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, όταν μου πρόσφερε το δισκάκι ο Χρήστος και το εγκατέστησα στον υπολογιστή μου, δεν μπορώ να πω πως ένιωσα τόσο έντονα συναισθήματα αγαλλίασης και επανασύνδεσης με έναν παλιό κολλητό μου. Ηταν, όμως, σαν να βρέθηκα με έναν αγαπημένο μου παλιόφιλo, τον οποίο μπορεί να τον είχα χάσει για χρόνια, αλλά τον τελευταίο μήνα είχαμε πάει αρκετές φορές για καφέ μαζί, αφού τα έντονα νοσταλγικά συναισθήματα πράγματι τα ένιωσα όταν έβαλα για πρώτη φορά το δισκάκι στη θήκη της κονσόλας της Microsoft.

Ειλικρινά, σας εγγυώμαι πως θα σας ξυπνήσει αναμνήσεις ηλικίας 15 και πλέον ετών, όταν μαζεύατε σε εικοσάρικα το χαρτζιλίκι σας, μήπως και σε κάποιο από τα continue σας βγάζατε κατά τύχη τον M. Bison, όταν εκνευριζόσασταν από το ευτραφές παιδάκι που έπιανε όλο το χώρο δίπλα σας και δεν σας άφηνε να εκτελέσετε τα Hadouken (όπα, λάθος, αυτός ήμουν εγώ…) και, φυσικά, όταν βγαίνατε μαζί με την παλιοπαρέα σας απαυδισμένοι από τη σκοτεινή αίθουσα, πετώντας τα ποπκόρν κάτω και αναφωνώντας: “Ε, όχι και η Kylie Minogue να κάνει την Cammy!”, “Ακου εκεί τρελός επιστήμονας ο Dhalsim!” και άλλα παρόμοια.

Με άλλα λόγια, το SFIV κατορθώνει με έναν παράξενο τρόπο να μας γυρίσει στην εποχή όπου τα fighting games λέγονταν ακόμη beat ’em ups (ή έστω “1-on-1 beat ’em ups”, για να τα ξεχωρίζουμε από τα τύπου Double Dragon και Final Fight, που αποσπούσαν το υπόλοιπο μερίδιο του χαρτζιλικιού μας). Ενώ μένει πιστό κατά κύριο λόγο στο πνεύμα του Street Fighter II και των παραλλαγών του, του παιχνιδιού, δηλαδή, που ουσιαστικά καθιέρωσε το είδος των fighting games, δείχνει να έχει δανειστεί ψήγματα από μεταγενέστερα επεισόδια του franchise, όπως οι σειρές Alpha και SFIII, ενώ παράλληλα κρυφοκοιτάζει προς το μέλλον, επιχειρώντας να προσθέσει ορισμένα νεόφερτα στοιχεία, ώστε να συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής.

Το σημαντικότερο που φέρνει στο νου μας το θρυλικό SFII, είναι ότι, όπως ο “παππούς” του, έτσι και το SFIV είναι πανεύκολο να το παίξεις στη στιγμή, ακόμη και αν δεν έχεις αγγίξει ξανά χειριστήριο στα χέρια σου, αλλά συνάμα εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο να το κατακτήσεις και να γίνεις ένας πραγματικά καλός παίκτης, αφού τα περιθώρια εξέλιξης είναι τεράστια. Παρόλο, λοιπόν, πού είναι προσιτό σε οποιονδήποτε και μπορεί να σας χαρίσει άπειρες στιγμές διασκέδασης, ειδικά με φίλους σας, δεν μου προκάλεσε καμία απολύτως εντύπωση, όταν έμαθα πως θα συμπεριληφθεί στη λίστα των παιχνιδιών του φετινού EVO, που θα διεξάγεται τη στιγμή που θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές (για τους μη μυημένους, πρόκειται για τη σημαντικότερη διοργάνωση για fighting games παγκοσμίως, η οποία διεξάγεται ανελλιπώς εδώ και μία δεκαετία, συνήθως στο Λας Βέγκας).

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9292
%%
Ανάπτυξη:  Capcom
Έκδοση:  Capcom
Διάθεση:  CD-Media
Είδος:  Beat 'em Up
Παίκτες:  2
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  OS:XP/Vista, Processor: 2GHZ or higher, Memory: 1GB RAM or h...