Αρχή > PCM Reviews > Arcade > Attack On Pearl Harbor
Γράφει ο Γιάννης Μοσχονάς
Απο το τεύχος 213 του PCMaster

Τα παιχνίδια που αντλούν την θεματολογία τους από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και προσπαθούν με πλάγιο τρόπο να μας πείσουν ότι ο κόσμος μας χρωστάει την ελευθερία του στις ΗΠΑ, έχουν αρχίσει να με πειράζουν στα νεύρα. Ευτυχώς, το Attack on Pearl Harbor της CDV Software αποφεύγει τον ανόητο διδακτισμό και την προπαγάνδα, μεταφέροντάς μας για πολλοστή φορά την τελευταία διετία στο πολεμικό θέατρο όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες αεροναυμαχίες του Β’ Παγκοσμίου, στον Ειρηνικό. Πρόκειται για ένα καθαρόαιμο παιχνίδι αερομαχιών που δεν κρύβει τις πραγματικές προθέσεις του, οι οποίες δεν είναι άλλες από την πολύωρη πώρωση του gamer που αρέσκεται στο να μετατρέπει σε παλιοσίδερα τα πάντα με το αεροπλάνο του.

Επιλέγοντας US ή Japanese Campaign εισερχόμαστε στο κυρίως παιχνίδι και ξεκινά το μακελειό. Και οι δύο campaigns ξεκινούν από την αιφνιδιαστική επίθεση στο Pearl Harbor, που σηματοδότησε και την έναρξη των εχθροπραξιών στον Ειρηνικό. Εμείς υποδυόμαστε και στις δύο περιπτώσεις έναν ταλαντούχο, αλλά άπειρο αεροπόρο, τον οποίο στέλνει η ανώτατη στρατιωτική διοίκηση για να κάνει το χρέος του προς την πατρίδα. Ακολουθεί μία σύντομη περιγραφή της αποστολής μαζί με χρήσιμες πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες, το είδος της αποστολής και τον τύπο του αεροπλάνου που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Κατόπιν προχωρούμε στην οθόνη επιλογής της μάρκας του αεροπλάνου μας, του χρώματός του και του τύπου του. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ενίοτε μεταξύ διαφορετικών αποστολών, καθορίζοντας έτσι ο ίδιος την εξέλιξη του campaign. Τα αεροπλάνα μας μπορούν να είναι fighter, dive bomber ή torpedo bomber.

Τα fighter aircrafts είναι ασυναγώνιστα στις εναέριες μονομαχίες. Εκτός από τα θανάσιμα πολυβόλα τους, διαθέτουν και πυραύλους που τσακίζουν με το πρώτο χτύπημα τα αντίπαλα αεροσκάφη. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και σε αποστολές βομβαρδισμού επίγειων στόχων, αλλά αποφύγετε τις ναυμαχίες, όπου η αποτελεσματικότητα τους είναι περιορισμένη. Τα torpedo bombers είναι θάνατος για τις νηοπομπές στις οποίες θα επιτεθούμε, ενώ τα dive bombers «καταπίνουν» τους επίγειους στόχους σαν… στραγάλια και αποδεικνύονται θανάσιμα για τα αεροπλανοφόρα. Και τα 3 είδη αεροπλάνων μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις αποστολές εκτός αν το απαγορεύει το παιχνίδι, καλό είναι όμως να τα αξιοποιείτε με βάση τις δυνατότητες τους.

Το UI του παιχνιδιού είναι απλοϊκό: στο κάτω δεξιά και κάτω αριστερά τμήμα της οθόνης απεικονίζονται διαδοχικά ο χάρτης, η κατάσταση των πυροβόλων και του αεροσκάφους μας και η ταχύτητα του αέρα. Ο εντοπισμός των εχθρικών αεροσκαφών και πλοίων είναι άνετος, γιατί μαρκάρονται στον χάρτη σαν κόκκινες κουκκίδες, ενώ στην κεντρική οθόνη μας τους βλέπουμε σαν κόκκινα βέλη και κύκλους. Το UI συμπληρώνει η απεικόνιση των special όπλων που διαθέτουμε – πύραυλοι, βόμβες, τορπίλες – στο πάνω αριστερά τμήμα της οθόνης. Οταν τα χρησιμοποιούμε, η μπάρα τους χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να γεμίσει και να μπορέσουμε να τα εκτοξεύσουμε ξανά.

Οι αερομαχίες και ο βομβαρδισμός στόχων έχουν μία κινηματογραφική ποιότητα, που θα σας κάνει να νομίζετε ότι πρωταγωνιστείτε στο blockbuster «Pearl Harbor» του Michael Bay! Την εθιστικότητα της δράσης ανεβάζει κατακόρυφα η συσσώρευση experience points. Τα αεροσκάφη, κτήρια, πλοία και επίγειες μονάδες του εχθρού που τσακίζουμε, μαζί με άλλους παράγοντες, μας τροφοδοτούν με έναν αριθμό Service Experience points. Με αυτά ανεβαίνουμε βαθμούς στην ιεραρχία του Ναυτικού, προσθέτοντας νέα αεροσκάφη στο στόλο μας και κερδίζοντας μετάλλια αβέρτα. Τα μετάλλια είναι διακοσμητικά και μας ενδιαφέρουν μόνο για το σκορ, αλλά τα νέα αεροσκάφη είναι σημαντικότερα. Ας υποθέσουμε ότι αποτυγχάνουμε σε μία αποστολή και το αεροπλάνο μας μετατρέπεται σε παλιοσίδερα. Αν δεν κάνουμε replay την αποστολή, το παιχνίδι μας πάει στην επόμενη, στην οποία θα είμαστε με ένα αεροσκάφος λιγότερο από εκείνα που διαθέτει ο στόλος μας. Τα SE points ανανεώνουν τον στόλο μας συχνά, ούτως ώστε να μπορούμε να επιβιώσουμε από τις ενδεχόμενες αποτυχίες μας.

Οι δύο campaigns του παιχνιδιού – ιαπωνική, αμερικανική – υποδιαιρούνται σε 2 campaigns έκαστη, με τον συνολικό αριθμό των μεμονωμένων αποστολών να αγγίζει τις 50 περίπου, ενώ χρονικά οι campaigns αγκαλιάζουν όλη την περίοδο του πολέμου. Ολες οι αποστολές βασίζονται σε κρίσιμες ιστορικές μάχες του Ειρηνικού και είναι σκέτη απόλαυση για τους φίλους της Ιστορίας. Εκτός από την επίθεση στο Pearl Harbor, λαμβάνουμε μέρος στη θρυλική ναυμαχία του Midway, τη μεγαλύτερη ναυμαχία του πολέμου στον κόλπο του Leyte, στη μάχη της Iwo Jima κ.λπ. Τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούμε, έχουν ιστορική προέλευση και τονίζουν περαιτέρω την ιστορικότητα του παιχνιδιού. P – 40 Warhawk, A6M1 Zero και πολλά ακόμη θρυλικά αεροσκάφη θα χρησιμοποιήσετε στην ηρωική πορεία σας. Οι αποστολές έχουν να κάνουν με διάφορα πράγματα, από τη συνοδεία βομβαρδιστικών μέχρι την προστασία νηοπομπών και την προετοιμασία ενός μέρους για απόβαση.

Μπορείτε να χειριστείτε το αεροσκάφος σας είτε με gamepad είτε με το mouse. Παραδόξως, η λύση του mouse είναι απείρως προτιμότερη, παρόλο που το παιχνίδι είναι αμιγώς «κονσολάδικο» action game. Με το mouse στοχεύετε πολύ ευκολότερα τους εχθρούς, με αποτέλεσμα να τους καθαρίζετε άνετα σαν μπεκάτσες! Με το gamepad είναι ευκολότερο το navigation, αλλά η σκόπευση χωλαίνει, οπότε… μακριά!

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλώς λειτουργικά και δεν προσφέρουν κάτι αξιοθαύμαστο. Τα μοντέλα των αεροσκαφών είναι υπέροχα, ενώ η αντίδρασή τους στα πυρά μας εκδηλώνεται με πυκνούς καπνούς, τύλιγμα στις φλόγες και τσάκισμα στην επιφάνεια της θάλασσας ή του εδάφους. Η λεπτομέρεια απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό από το παιχνίδι: εκτός από τα μοντέλα των σκαφών, τα υπόλοιπα οπτικά ερεθίσματά μας είναι η μονότονη μπλε «κουβέρτα» του ωκεανού, νησιά και εχθρική ενδοχώρα σχεδιασμένη με ελάχιστα πολύγωνα και… αυτά! Η απλοϊκότητα στα γραφικά καθιστά το παιχνίδι «λειτουργήσιμο» σε όλα τα συστήματα με φουλ ανάλυση (1.280x1.024) και περιβαλλοντικές λεπτομέρειες.

Το Attack on Pearl Harbor είναι ένα καλό παιχνίδι δράσης με άφθονες αποστολές, επικές αεροναυμαχίες και το σύστημα των experience points για «γαρνίρισμα». Μοιάζει με άλλα 4-5 παρόμοια games που παίξαμε την τελευταία διετία και ακριβώς λόγω του ρηχού gameplay και της οπτικής λιτότητάς του, είναι δύσκολο να του βάλεις υψηλή βαθμολογία. Το μεγαλύτερο ατού του, πάντως, είναι η εθιστικότητά του: λόγω του περιορισμένου χρόνου των αποστολών και της συνεχούς δράσης, σε κεντρίζει να παίζεις την μία αποστολή πίσω από την άλλη μέχρι να λήξουν οι campaigns!

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
6767
%%
Ανάπτυξη:  Legendo Entertainment
Έκδοση:  CDV
Διάθεση:  Centric
Είδος:  Arcade
Παίκτες:  32
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  Processor: 1,0 GHz, Memory: 256 MB, Video: 64 MB, Screen res...