Casual vs Hardcore

Το EVE Online είναι ένα MMO παιχνίδι, αν και απέχει πολύ από το στερεότυπο που έχουν σχηματίσει τίτλοι, όπως τα Ultima Online, Everquest, Lineage και World of Warcraft. Αν και θα φτιάξετε ένα πορτρέτο για τον πιλότο σας, ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού (και το μοντέλο που κινείται στο παιχνίδι) είναι το διαστημόπλοιό σας. Λογικά, το μυαλό σας πηγαίνει σε ένα ΜΜΟ σε μορφή space simulator και μέχρι ένα σημείο (μη σκέφτεστε ότι παίζετε με flight stick, δεν έχει τέτοια), αυτή η περιγραφή δεν αδικεί το παιχνίδι. Πέρα, όμως, από το interface, θα βρείτε όλες τις επιλογές και ελευθερία κίνησης και εξερεύνησης που προσφέρει ένα ΜΜΟ όπως το World of Warcraft και μάλιστα, τολμώ να πω, στο πολλαπλάσιο. Για παράδειγμα, μπορείτε να φτιάξετε εσείς quests που αναλαμβάνουν οι άλλοι παίκτες (από μεταφορές μέχρι δολοφονίες παικτών) ή να κάνετε level-up τα skills σας, ακόμα κι όταν δεν παίζετε! Το τελευταίο, θυμάμαι, μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση, όταν είχα πρωτοδεί το παιχνίδι. Τα skills γίνονται train βάσει χρόνου... αληθινού χρόνου! Οταν, δηλαδή, απαιτούνται 2 λεπτά για να εκπαιδεύσετε ένα low-level skill, μιλάμε για 2 λεπτά που πετάγεστε στην τουαλέτα (brb bio brk). Βέβαια, στα υψηλότερα επίπεδα ο χρόνος αυτός είναι ώρες και ημέρες -  παρόλα αυτά είναι μια έξυπνη ιδέα, που δεν σε αναγκάζει σε επαναλαμβανόμενες ρουτίνες, μόνο και μόνο για να δυναμώσεις ένα skill.

Είτε επιλέξετε να κινείστε μόνος είτε μέσω ενός Corporation, σκοπός σας πάντα είναι να αναπτυχθείτε και να γίνετε δυνατότερος/πλουσιότερος (ένας από τους κανόνες κάθε RPG). Αν και η μοναξιά του σόλο πιλότου έχει τη γλύκα της, η ουσία στο EVE είναι οι σχέσεις μεταξύ των Corporations. Τα Corporations δεν είναι απλά guilds: διέπονται από εσωτερικούς κανονισμούς και ψηφοφορίες, ενώ χτίζουν βάσεις για να πουλάνε αγαθά ή/και υπηρεσίες. Το EVE είναι όντως ανθρωποκεντρικό, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα δείτε τόσο πολλά εχθρικά σκάφη με δική τους Α.Ι. όσο άλλους παίκτες. Με σαφή έμφαση στο PvP, το gameplay μπορεί να κάνει κάποιες "κοιλιές" στο ρυθμό του, ειδικά σε συνδυασμό με το κάπως άνοστο γραφικό περιβάλλον: όσο όμορφα κι αν είναι τα νεφελώματα, οι πλανήτες, οι ζώνες αστεροειδών κ.λπ. (το EVE είχε όντως κερδίσει βραβεία για καλύτερα γραφικά το 2003), το setting παραμένει το άδειο κι απόλυτο κενό του σύμπαντος. Αυτή η κάπως απόμακρη και δύσκολη πλευρά του EVE (μαζί με έναν ασυγχώρητο βομβαρδισμό ακαταλαβίστικων πληροφοριών στις αρχές του παιχνιδιού) είναι που αποθαρρύνει πολλούς παίκτες που περιμένουν ένα γλυκό, ζεστό και φιλικό ΜΜΟ (βλ. WoW). Από την άλλη, η δυναμική του παιχνιδιού είναι παροιμιώδης και πραγματικά αισθάνομαι ότι αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση: από τα Player Owned Starbases που φτιάχνουν και κινούν οι παίκτες, μέχρι την απόλυτη ελευθερία επιλογών όπου μπορεί κάποιος να κάνει εμπορικές κομπίνες τρισεκατομμυρίων ή να εισχωρήσει κρυφά ως κατάσκοπος για χρόνια σε μια Corporation, μέχρι να δολοφονήσει τον παίκτη-πρόεδρο (δύο αληθινά παραδείγματα), μιλάμε για έναν ΖΩΝΤΑΝΟ κόσμο. Για μένα, το EVE Online κερδίζει πολλούς πόντους και για το setting του. Εκτός από το ότι είναι κάτι το διαφορετικό μέσα στον συρφετό των fantasy MMO, μου θυμίζει έντονα τις περιπλανήσεις του Elite (που είναι φυσικά, το καλύτερο παιχνίδι όλων των εποχών), σε έναν αχανή κόσμο, όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν. Φυσικά, είναι αστείο να βάζεις στην ίδια πρόταση ένα "παιχνιδάκι" των 32ΚΒ και ένα ΜΜΟ, όπου 40.000 παίκτες ταξιδεύουν στον ίδιο server, αλλά οι πιο ρομαντικοί ίσως να με νιώσουν.

Εικόνες
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum
9090
%%
Ανάπτυξη:  CCP Games
Έκδοση:  CCP Games
Διάθεση:  Beacon Multimedia
Είδος:  MMOs
Παίκτες:  1000
Επισκεφτείτε το επίσημο Website
Ελάχιστες Απαιτήσεις:  OS: Windows XP / Vista, CPU: Intel Pentium or AMD @ 1 GHz, R...